Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

Aventinus, 12 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy i spalanie - rewelacja.
5,0
Całokształt
Po kilku latach i prawie 100 tys. zrobionych dieslem przesiadłem się na benzynę. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Owszem dynamika słabsza, ale komfort i kultura pracy silnika, potrafi to nieźle zrekompensować. Bardzo udane i śliczne autko, idealne na polskie drogi
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowita konstrukcja. Ekstremalnie cichy w normalnym użytkowaniu. Bardzo elastyczny. Brak jakichkolwiek wibracji nawet przy 60km/h na szóstym biegu. Jestem bardzo mile zaskoczony. Gdy zaczyna się go kręcić powyżej 4 tys. oczywiście jest głośniej, ale zdecydowanie dynamiczniej.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bezproblemowo, nie ma problemów ze znalezieniem właściwego przełożenia. Ogromna elastyczność auta zachęca do częstej zmiany przełożeń co przekłada się na niskie spalanie
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie całkiem niezłe. Prosta konstrukcja ale niezawodna. NIe jest zbyt głośne. Przy pokonywaniu szybkich zakrętów z większą prędkością, ma się wrażenie że tył zaczyna pływać, ale wystarczy trochę zwolnić i wszystko jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Cóż styl auta powoduje iż zarówno z przodu jak i z tyłu niewiele widać, ale trochę wprawy kierowcy i czujniki parkowania, oraz niezły kąt skrętu sprawiają iż manewrowanie nie jest szczególnie trudne.
3,0
Ergonomia
Kilka drobnych, aczkolwiek nieco irytujących mankamentów. Brak rączki wewnątrz klapy bagażnika, brak domykania szyb, można szybę kierowcy opuścić jednym kliknięciem, ale z powrotem zamknąć już nie. O radiu bez RDS już wielu pisało, dobrze że przynajmniej gra świetnie i bardzo dobrze obsługuje USB.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jest bardzo dobrze. Klima działa bardzo cicho i wydajnie, nie tylko w środku ale i na zewnątrz. Ogromny plus za czujnik zaparowania przedniej szyby, który automatycznie odpowiednio steruje nawiewem. Świetne rozwiązanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,86 wzrostu i mam tutaj więcej miejsca nad głową niż w i40 sedan. Nawet sprzedawcy w salonie byli zdziwieni. Z tyłu nawet za gościem mojego wzrostu spokojnie można usiąść, ale lepiej gdy nie będzie to zbyt wysoka osoba, bo linia dachu opada dosyć nisko.
5,0
Wyciszenie
Tutaj można uznać za wzór. Na światłach ma się wrażenie że jedziemy hybrydą. Do 100km/h słychać tylko opony, o których już też pisano.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dotychczas przejechałem 1200 km w cyklu mieszanym trasa i miasta jeżdżąc średnio dynamicznie osiągnałem średnie spalanie z całej tej drogi 5,8. Jak dla mnie rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze trudno znaleźć tak wyposażone auto tej klasy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe więc trudno o usterki. Oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra V Sedan