Silnik
: BARDZO fajny silnik, oszczędny prosty i cichy! Zero drgań na postoju wydaje się, że przestał pracować :)
5,0
Całokształt
Samochód niezwykle cichy, wygodny i oszczędny do tego trzeba dodać prosty silnik bez żadnych bajerów turbin, egrów itp... tak naprawdę nie ma co się psuć. Duży plus za łańcuch rozrządu a nie jakieś badziewne paski. Samochód zaskakujący do 4 tys. obrotów idealny dla emeryta i do małego spalania. Natomiast powyżej 4 tys. budzi się do życia i przyznam szczerze, że jestem zaskoczony dynamiką. Porównywałem samochód do: toyota Corolla, Renault fluence, Kia Ceed, hondy Civic (wszystkimi jeździłem) i najlepiej czułem się w Elantrze! Fotele są bardzooo wygodne :) 350km i zero zmęczenia... AAAAA i bardzo ważne SPALANIE - samochód naprawdę bardzo mało pali jest to pewnie zasługa konstrukcji i 6 biegowej skrzyni... + wagi auta (1160kg) na trasie na dotarciu miałem 5,3 l/100 wcześniej to ja miałem takie spalanie ale w TDI :)... w mieście mieszczę się jak na razie poniżej 7l/100 (okolice 6,5) ... Samochodem polatam 20 tys i znów coś napiszę :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutów - nie ma do czego się przyczepić! Zero drgań, bardzooo elastyczny i cichy! Nie wiem kto pisze, że ten silnik jest głośny przy wyższych prędkościach ale to chyba konkurencja... do 130/140 km/h jest bardzo przyjemnie szybciej nie jechałem bo a) nie miałem takiej potrzeby nie jestem szczeniakiem, aby chwalić się, że jechałem 200... b) samochód na dotarciu więc delikatnie
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, biegi wskakują bardzo ładnie szczerze to lepiej niż w moim poprzednim Audi A3... 6 bieg jest super...
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się fajnie, bardzo dobrze wybiera dołeczki, nic nie puka nic nie zarzuca itp...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, może lekko przeszkadzają przednie słupki ale to tylko na początku, kwestia przyzwyczajenia, dodatkowo polecam każdemu czujki cofania ponieważ \"kufer\" jest dość wysoko przez co mało widać przez tylną szybę - czujki pomagają tutaj idealnie!
BARDZO duże lusterka :) super wszystko w nich widać :)
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń - wszystko pod ręką dobrze spasowane i wykonane... BARDZO wygodne fotele to trzeba zaznaczyć ! Super trzymanie w zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak każdy wie ostatnio są bardzo duże upały! 35 stopni itp... Jechałem samochodem z Rzeszowa na zewnątrz 33 stopnie i klima daje sobie spokojnie rade nie trzeba dawać na LOW ponieważ będziemy mieć odmrożenia :) 22/21 spokojnie wystarcza - oznacza to że wentylacja jest bardzo wydajna powietrze dobrze rozprowadza się po kabinie nie mam żadnych uwag!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu potwierdził to nawet gość jeżdżący BMW 5 :) i Captivią, mam 182 cm wzrostu, a za mną nadal jest masa miejsca... SUPER
5,0
Wyciszenie
Wg. mnie jak na tą klasę jest idealne, słychać tylko powietrze i koła :) silnik cisza do 4 tys. obrotów później zmienia się faza i powyżej 4 tys. a) jest głośniej b) autko dostaje sporego buta... Reasumując jeśli ktoś jeździ jak cywilizowany człowiek i nie męczy silnika na wysokich obrotach to będzie czuł się jak w limuzynie :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie miasto 6,5 l /100
trasa 5.3 l / 100
Zero kosztów napraw i przeglądów ponieważ autko nowe :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście polecam wersję Comfort najlepszy stosunek ceny do jakości, otrzymujemy tak naprawdę wszystko oprócz nawigacji i tempomatu...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez zarzutu nie ma do czego się przyczepić ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie bez zarzutu nie ma do czego się przyczepić ...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]