Karoseria
: Nadwozie nawet na zdjęciach ze strony hyudaia nie dorównuje rzeczywistości, jest po prostu idealne jak dla mnie i nie widzę siebie na ta chwilę w innych autku.
4,0
Całokształt
Gdybym napisał, że samochód jest doskonały to bym skłamał. Idealna jak dla mnie sylwetka nadwozia w pięknym kolorze czarna perła sprawia, że wiele jestem mu w stanie wybaczyć, fajne prowadzenie, cichutki silnik i niesamowita radość z jazdy (i te oczy ludzi co to za auto), z drugiej strony głośne opony, badziewny schowek i brak rdsu w radiu denerwują. Aleee radio zmienię z czasem na fabryczną nawigację z radiem, opony wymienię na bardziej komfortowe i ciche, a co do schowka się zastanowię czym go wyłozyć i jak zrobić tam światło i będzie mocne 4,5. Na tą chwilę przesadziłbym gdybym dał więcej niż mocne 4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest genialna, cichutki, a przy tym zwinny. Może przydaloby się jeszcze z 50KM więcej żeby podkreślić jego pseudo sportowy charakter, ale dla mnie bez zastzreżeń.
5,0
Skrzynia biegów
Jeździłem próbnie przed zakupem Chevroletem Cruze, Fiatem Bravo i Punto no i Elantra mnie bardzo pozytywnie skrzynią zaskoczyła, niesamowicie precyzyjna i wygodna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie należy do mega komfortowych (w koncu to auto segmentu kompakt sedan), czuć wyboje i słychać dziury oraz nierówności nawierzchni, a przy włączonej kontroli trakcji przy zaliczeniu większego wyboju mam odczucie jakby samochód przejmował stery (ale to chyba dobrze). Ogólnie mogłoby być cichsze, bardziej miękkie i lepiej wybierać dziury, ale też bez przesady jest komfortowo 4/5
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznośc jak na linię samochodu, nawet co do tylnej szyby nie mam co narzekać, kwestią przyzwyczajenia sa szerokie narożniki łączące szybę przednią i boczne, które na początku użytkowania utrudniają jazde na dużych zakrętach miejskich.
4,0
Ergonomia
4/5 za słaby schowek niewyłożony niczym (sam twardy plastik), nieduże rozmiary, brak światła w schowku (co jest tragedią) i brak klimatyzacji w schowku. Zaletą jest fajny otwierany mały schowek na okulary/telefon przy złączu usb oraz schowek w podłokietniku. Siedzenia są w miarę wygodne, sterowanie radiem i kompem w kierownicy doskonałe, radio bez RDS-u obniża ocenę do 3, bagażnik bardzo pojemny jak na sedana podwyższa do 4, a zawiasy bagażnika wchodzące do środka obniżają do 3,5. generalnie na korzyść autka słabe 4.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik robi swoje, odparowanie szyby w kilka sekund, grzanie i chłodzenie bardzo wydajne, ALE nie wiem kto tak dziwnie zaprojektował, że dziur nawiewu w środku nie da się wyłączyć tzn nawet jak się naciśnie off to przy większych prędkościach delikatnie nimi wieje co jest wkurzające, bo nie ma tez regulacji!!! Za to niedopatrzenie 4/5
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 190cm wzrostu i wg mnie i moich potrzeb miejsca jest full nawet z tyłu gdzie dach opada ku dołowi.
3,0
Wyciszenie
Jak na samochód za ponad 60kpln jest słabo, a to chyba głównie przez źle dobrane opony (czytałem o tym i inni użytkownicy elantry też na to narzekają 205/55/16 to chyba nieodpowiedni profil na to autko)opony powodują dość duży hałas na dłuższą metę wkurzający przy większych nierównościach nawierzchni. Cichutki silnik i brak innych odgłosów z zewnątrz podwyższają ocenę na 4
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o przeglądy naprawy itd nei miałem jeszcze okazji, ale firma leasingowa zapewnia full serwis (z wyjątkiem żarówek, płynu do spryskiwaczy i piór wycieraczek) więc jest doskonale. Co do spalania to jestem pod ogromnym wrażeniem, bo mi ekonomicznie jadąc udało się spalić na słabej trasie 5,2l/100 (potwierdzone tankowaniem do pełna), a moej dziewczynie, która jeździ agresywnie po mieście nie udalo się jeszcze przekroczyć 7,6l/100. W tej kwestii auto idealne, a myślę, że na lepszej trasie zejdę poniżej 5l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym momencie nie widzę samochodu za 61,5kpln, który dorównałby Elantrze (oczywiście mówimy o nowym samochodzie, a nie o niepewnym używanym) szczególnie pod względem stylistyki nadwozia, która wyprzedza epokę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać przez pierwsze 1000km super :-p
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma opcji przez pierwsze 1000km (odpukać) :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]