Karoseria
: Autko designem na wskroś nowoczesne ale w pełni funkcjonalne. połączenie designu z tradycyjną technologią bez żadnych fajerwerków bardzo mi odpowiada. I tyle
5,0
Całokształt
Dlaczego piszę opinie po raz drugi o tym aucie?
Bo po przejechaniu już 35 tyś km cały czas wsiadam do niego z przyjemnością-wcześniej mi sie to nie zdarzało. po prostu sylwetka auta jest idealna i chyba najładniejsza na rynku (oczywiście subiektywne odczucie). bylem przekonany, że po przejechaniu trasy 3000 km (1500 w jedną i 1500 w drugą) odechce mi się. Hm? Nie odechciało a więcej-jeszcze bardziej polubiłem to autko
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ekonomiczny, dynamiczny ale o charakterystyce wysokoobrotowej-trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Na biegu jałowym tylko delikatnie sobie cyka i ten spokój jest niezmiernie miły dla ucha
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów cieszy. Sposób załączania poszczególnych przełożeń tak jak lubię z delikatnym kliknięciem-czuć że bieg wskoczył i nie ma typowego dla wielu aut gumowatości.
3,0
Układ jezdny
Tu chyba jest najsłabszy. Dla przeciętnego kierowcy w zupełnośc wystarczy ale moje zastrzeżenia to:
1. Auto delikatnie za twarde
2. Zawieszenie tylne przy wysokich prędkościach jest nieprecyzyjne (belka). Kierowca ma wrażenbie niestabilności tyłu i jego delikatnego myszkowania-to nie jest za miłe uczucie. Według opinii fachowca z zakresu testowania pojazdów przed wprowadzeniem ich na rynek(mój znajomy) pomogłoby zastosowanie sztywniejszej sprężyny z tyły lub zamontowanie stabilizatora dodatkowego.
3. NAJWIĘKSZA WADA!!!! Fatalne zachowanie auta podczas silnych wiatrów-po prostu jest bardzo podatny na wiatr-autem nosi!!!! Chyba winna jest też po części jego masa (tylko 1162 kg)
Komfort
4,0
Widoczność
Sylwetka wymusza taki a nie inny poziom widoczności-ja to akceptuję
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką-minus za bagażnika i jego sposób otwierania i baaardzo duży minus za brak RDS w radiu-to jakieś nieporozumienie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekto
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie przesadzę jeżeli stwierdzę, że to największe auto w segmencie jeżeli chodzi o przestrzeń. Rozmiarami w środku spokojnie może rywalizować z klasą średnią (Avensis, mazda 6 itp). Niestety tylna kanapa nie należy do najwygodniejszych (za krótkie siedzisko) i tam czuć najbardziej niedostatek tylnego zawieszenia
5,0
Wyciszenie
Przy 180-180 km/h wyjątkowo nie jest aż tak głośno. Wcześniej byłem przekonany że przy wyższych prędkościach jest za głośny-ale zestawiając z innymi autami wypada podobnie (porównanie do mazdy 6, toyoty avensis)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak nieskomplikowany silnik jest perfekcyjnie.
-Na trasie 3000 km, przy średniej prędkości 133 km/h (autostrady) średnia wyszła 8,9 l/100 km
-Najniższe uzyskane spalanie to 5,10 l/100 km przy średniej prędkości 90-100 km/h
-Normalne codzienne zużycie paliwa to jakieś 6,7 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie trza nic dodawać i już
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki jakie dotychczas wystąpiły ale sa nieistotne bo zostały szybko i bez zająknięcia usunięte przez serwis:
1. Przebieg 24500 km-wytarcie z lewej strony skóry na kierownicy (po prostu złaziła!!!!)-serwis zaproponował obszycie. Efekt? Taki że chyba nawet Mercedes nie am lepszej kierownicy a już sam chwyt wieńca jest hm pycha!
2. trzeszczenie z okolic słupka środkowego od strony kierowcy-po pierwszym przeglądzie po prostu stało i na razie się nie pojawia(nie wiem czy serwis coś zaglądał czy po prostu ustało)
3. No na razie tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie ok.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]