Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

luki1852, 13 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : po prostu zauroczenie od pierwszego wejrzenia-design auta pozwala mu wiele wybaczyć bo auto baaardzo cieszy oko. Patrząc na konkurencję (VW Jetta, Renault Fluence) ma się wrażenie, że auta powstały w poprzedniej dekadzie-Po Prostu gratulacje a jak wyjdzie w użytkowaniu czas pokażę-oby 5 lat gwarancji nie było potrzebne
5,0
Całokształt
za te pieniądze-nie ma lepszej oferty-zobaczymy jak z upływem kilometrów. Po 2500 kilometrów podoba mi się coraz bardziej-a ten design mmmmmm pycha. Miło jeździć autem kształtnym, proporcjinalnym i "jakimś". Jakoś tu wszytsko współgra i dobrze wygląda a ja to lubię. Nigdy nie myślałem, że powiem coś takiego o koreańskim aucie-ale Szanowni Państwo to jest teraźniejszość i stan bieżący nie przyszłość-GERMANY UCZCIE SIĘ JAK PORYWAĆ TŁUMY
Wrażenia
4,0
Silnik
cicho i w miarę elastycznie-brakuje ciągu w porównaniu z toyotą diesel ale to chyba normalne (2.0. D4D -116 angielskich czy polskich koników); po 132 kucykach można by oczekiwac więcej i kropka, przecież auto waży tylko 1160 kg?! 1. Po 11000 km: aby autko fajnie się zbierało trzeba wysoko kręcić już od 3 biegu (do obrotów 5,5 tyś)-wtedy można określić że jest zrywny i dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
biegi fajnie wskakują, czasem coś zachaczy-skrzynia 6 cieszy. Denerwuje wskaźnik ekonomicznej jazdy-przy prędkości 80 km/h sugeruje wrzucenie 6 biegu (2,3 tyś obrotów)-przecież autko wtedy nie ciągnie tylko sie toczy. Może więc to jest najlepszy moment by zacząć jeździć ekonomicznie? Bo jak juz ci błyska twoja fura "zmień bieg" to szalenie działa na psychike i człowiek zmienia. Na razie ECO MODE wyłączony, jak będę mial 60 lat to sobie te funkcję włączę-na razie dzida i do przodu. (ekologiem raczej nie będę)
4,0
Układ jezdny
dobrze ale do spokojnej jazdy. Układ jezdny nieskomplikowany (o to mi chodziło) ale przez to nie jest super precyzyjny. Powyżej 130 auto mniej stabilne od poprzedniego (jest dosyć lekki.trzeba uważać na silny wiatr-wtedy jazda staje się mało komfortowa-czuć wyraźnie siły natury działające na autko-inni chyba potrafią lepiej a i proszę pamietać, że auto porównuje do poprzedniego z wyższej klasy i znacznie cięższego-a to ma chyba duuuże zanczenie). Fakt jestem zaskoczony, że przy ok. 160 km/h jedzie sie nawet oki (warunki pogodowe doskonałe). Ogólnie dla mnie po prostu w sam raz. 1. Po 11000 km: zadziwiające, że autko jest bezproblemowe i łatwe w użytkowaniu, posłuszne i precyzyjne, po prostu n ie męczy kierowcy. Jedyne zastzreżenie to takie, że jest trochę za sztywny!!
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie-trzeba uważać. Do tyłu trochę kiepsko-cena designu. 1. po 11000 km: zamontowane czujniki parkowania tył-problem słabej widoczności do tyłu można określić jako mało istotny.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą perfekcyjna-taka jak lubię czyli dosyć nisko (w poprzednim aucie niestety pozycja taboretowa). Ilość miejsca zaskakująca-taki sam roztaw osi jak w avensis do 2009 r. Tu jestem zaskoczony i to bardzo-sylwetka na to nie wskazuje (mocno opadający dach). Po przejechaniu trasy 900 km jednego dnia w baaardzo szybkim tempie na polskich drogach, chylę czoła przed Hyundaiem że nie wysiadłem połamany i czułem się wyjątkowo oki-tu jestem zaskoczony i jest to chyba efekt także możliwości dobrania fajnej pozycji do jazdy-co nie jest takie oczywiste u innych!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nic dodać nic ująć-klimatronik dwustrefowy oki-denerwuje tylko, że za każdym razem klimatyzacja się załącza po odpaleniu auta (w systemie ustawienia nadmuchu na szybę i nogi). A czepiając się bardziej -przydałyby się kratki nawiewu na tył 1. Po 11000 km: po pierwszych bardzo chłodnych porankach doceniam siłę nadmuchu i opcję odparowywania porzedniej szyby. Bardzo szybko odpuszcza lód (to mi się bardzo podoba) a później autko samo pilnuje by przednia szyba n ie zaparowywała!!! (ma na szybie do tego celu odpowiedni czujnik)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
po prostu super-auto wydaje się większe niż w rzeczywistości(chyba największe autko w segmencie?). Kanapa tylna mogłaby być wygodniejsza (dłuższe siedzisko) ale tu już się chyba czepiam. Autko jest wyjątkowo przytulne i w sam raz jak dla mnie.Bagażnik dosyć pojemny ale wiadomo jak to w sedanie, możliwości załadunku troszkę ograniczone 1. Po 11000 km: niby bagaznik mało praktyczny ale jeszcze nie maiłem żadnego problemu z zapakowaniem -wszystko sie mieści, wózek też wchodzi bez problemu, w środku duuużo miejsca i tyle
4,0
Wyciszenie
może być-dosyć słyszalne opory toczenia-ale jak na ten segment nie jest źle-no i jazda benzyną to zupełnie inna cisza niż diesel-nawet najnowocześniejszy. Dopisuję wrażenia z jazdy prawie non stop przez 900 kilometrów z prędkościami 170-180 nierzadko (trasa ułożona autostradami i ekspresówkami-śmiesznie to brzmi w Polsce ale tak było). Po tak długiej jeździe z wysokimi prędkościami można przytępić sobie słuch-wtedy jest naprawdę głośno. Optymalna prędkośc by zapewnic sobie komfort to jakieś 140-wtedy jedzie się przyjemnie i miło (o ile mocno nie wieje) 1. po 11000 km: wydaje mi się, że autko mogłoby być cichsze a brzmienie silnika bardziej rasowe (brakuje delikatnego pomruku-jest tylko "szum")
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie średnia 6,4 l-auto na dotarciu więc nie przekraczam 120 km/h. Dopisuję po przebiegu 3000 km: średnie zuzycie paliwa 7,4 l .Ostatnich 1000 kilometrów to nie było łatwe zadanie dla Elantry-potraktowana została ostro i brutalnie-przyznaje się szczerze!!!-więc nie jest źle. 1. Po 11000 km: eksperymentalnie pokonałem dystans 200 km w trybie spokojnej i delikatnej jazdy (80-110 km/h)nie spiesząc się a osiągnięty wynik średni to 5,10 ltr/100 km-szok jak dużo można zaoszczędzić na stylu jazdy. Jazda agresywna i dynamiczna w trasie, mozna by rzec nerwowa (czyli tak jak jeździ większość) to spalanie 6,80 ltr/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak wyżej. To co troche nie pasuje w autku (ale nie psuje ogólnego efektu): 1. Radio bez RDS-chyba małe nieporozumienie 2. Brak instrukcji obsługi po polsku-będzie dostępna później?Chyba niezgodne z przepisami? 3. Plastiki-szczegółnie niżej mogłyby być trochę lepsze (zobaczymy jak z trzaskami po 50 tyś.km)-półka tylna-to żart-plastikowa bez jakiegokolwiek pokrycia!!! 4. Brak możliwości otwierania klapy bagażnika z klapy i brak uchwytu w klapie 5. Pokrycie kierownicy i gałki biegów skórą-oki ale w dotyku ma się wrażenie trzymania plastiku a nie skóry 6. Po 11000 km: trzba wskazać, że wyposażenie autka jest kompletne i nieosiągalne u innych w tej cenie z pominięciem oczywiście różnych asystentów wspomagających jazdę-tu takich nie dostaniemy. Wersja COMFORT skalkulowana idealnie: ESP, 6-8 poduszek,ABS,Centralny, Klimatronik dwustrefowy, elektryka szyb i lusterek, podgrzewane lusterka itd. itd....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszce nie wiem. Ale na dużych nieruwnościach (polna droga) słyszę skrzypienie z okolicy słupka środkowego od strony kierowcy-jestem nadwrażliwy?
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszce też nie wiem-zobaczymy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra V Sedan