Inne
: Zaskakująco dobra jakość fabrycznego nagłośnienia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja! Ale blacha o grubości bibuły więc co się dziwić.
4,0
Całokształt
Wygodny, tani samochód. Niestety nie wpadła mi w ręce wersja liftback. Odradzam sedana komuś kto chce przewieźć więcej niż torbę i trampki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znam ten silnik jeszcze sprzed 18-tu lat z Sonaty. Wół roboczy, prosty jak konstrukcja sekatora. Wymiana rozrządu trwa 3 godziny.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na 4-biegowy automat to jest bardzo dobrze. Trochę się gubi sterownik przy zmianie trybu jazdy na sportowy ale po chwili już ładnie redukuje. W Sonacie w 1997r miałam automat 5 biegów i wersję silnika ze zmianą biegów Sport przy 7500 z odcięciem przy 9000obr więc można było poszaleć. W Elantrze silnik 2.0i jest wystarczająco elastyczny do automatu. przy 120km/h 2500obr na liczniku.
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie a nawet źle, spróbuję zmienić felgi na 16'' i dać niższe opony ale przy tym zawieszeniu to raczej na nic. Samochód w zakrętach obraca się wokół własnej osi. Nie pomaga wymiana amortyzatorów itd. Skoda Felicja na kołach jak z Trabanta prowadzi się przy Elantrze jak Mercedes.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę małe lusterka boczne. Widoczność do przodu bardzo dobra. Fenomenalne światła przednie, nie używam świateł drogowych gdyż mijania są wystarczające.
4,0
Ergonomia
Jak się ktoś przesiada z amerykańskiego samochodu do euro/japo/german/pejskiego to na ergonomię przestaje się zwracać uwagę bo jej nie ma. Podłokietnik na konsoli środkowej za daleko, podłokietnik na drzwiach za nisko. Pierdoły ale jak się robi 1200km tygodniowo to zaczynają uwierać. Ach i po co ta wielka jak maczuga dźwignia zmiany biegów na konsoli środkowej? Nie można było jak w amerykańcach - przy kierownicy? Poza tym gałkologia dobrze opracowana, wskaźniki czytelne, a zegary duże.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję tzw. Cold Zone z Kanady, w zimę jak się nagrzeje to w środku piekarnik i trzeba skręcać. Klima wydajna, od razu odparowuje szyby bez obciążania silnika. Fajny byłby klimatronik ale w tym roczniku to rzadkość.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dość dużo miejsca, auto jest wystarczająco szerokie aby po 600km z pasażerem nie szturchać się łokciami i nie mieć ochoty wyrzucić go gdzieś po drodze. Długie nogi = problem proporcji pomiędzy odległością pedały-kierownica-siedzenie. Na szczęście siedzenie kierowcy dobrze regulowane także można się dopasować. Z tyłu miejsce dla dwóch osób lub 3 koreańczyków.
2,0
Wyciszenie
Elantra jest koszmarnie głośna, karoseria przenosi do środka nawet odgłos stukania klocków w zaciskach. Na asfalcie jest w porządku poza szumem opon ale na szutrowej drodze wszystko stuka jakby się miał samochód rozlecieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy średnim spalaniu na zimowych lepkich oponach 9,5l/100km LPG i 8,5l/100 na letnich, samochód przy tym silniku i skrzyni biegów daje mi poczucie wolności. Myślę aby zdemontować LPG i kupować PB u ruskich i wyjdzie na to samo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód z klimatyzacją, automatem, tempomatem, elektryką i podusiami za miskę zupy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nuda, nic się nie dzieje...Na wertepach pod Suwałkami oberwałam amortyzator. No i P0715 także czujnik z Allegro i zrobione. Od listopada (mamy luty) zrobiłam 12 tyś km i poza jakimś serwisem na start (m.in wymiana oleju w skrzyni na Dextron 6) to wymieniłam tylko olej (syntetyk 5W30).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak ale nie zaznaczę "doskonale" abym jutro nie musiała sobie pluć w brodę.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 141KM 104kW
[l/100km]