Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów działa wg mnie bardzo dobrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Karoseria
Inne
3,0
Całokształt
Ogólnie ten silnik jest zbyt słaby do tego auta, zdecydowanie polecam dwulitrówkę.Największy mankament Elantry - jest słabo wyciszona. Na krótkie 15 km dojazdy do pracy nie jest to zbyt męczące, ale w trasie już daje w kość, zwłaszcza gdy jedziemy z prędkościami powyżej 80 km/h.Lakier jest do kitu, więc uważać trzeba na ptaszki i ich odchody szybciutko usuwać, bo inaczej po dwóch tygodniach - lakiernik:(. Klimatyzacja działa bez zarzutu i jest dość wydajna nawet w upalne dni.Dość słaby skręt, ale to duże auto.Na brak miejsca nie mozna narzekać ani z tyłu, ani z przodu - do tego spory bagażnik.Skrzynia biegów to jeden z elementów, które są dopracowane w Elantrze. Biegi wchodzą leciutko i bez zgrzytów i haczenia. Jedynie wsteczny czasem nie wskakuje od razu, ale bez przesady - puszczasz sprzęgło i za drugim razem jest już zawsze oki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spięcie wałków łańcuchem to niezbyt fortunny sposób na kulturę pracy silnika. Ogólnie ten silnik jest zbyt słaby do tego auta, zdecydowanie polecam dwulitrówkę. Tak więc przy wyprzedzaniu trzeba się dwa razy zastanowić
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jeden z elementów, które są dopracowane w Elantrze. Biegi wchodzą leciutko i bez zgrzytów i haczenia. Jedynie wsteczny czasem nie wskakuje od razu, ale bez przesady - puszczasz sprzęgło i za drugim razem jest już zawsze oki.
4,0
Układ jezdny
Auto jest wrażliwe na podmuchy wiatru, trzeba się mocno kontrolować wtedy. Przy większych prędkościach i w zakrętach dobrze się trzyma drogi. Dość słaby skręt, ale to duże auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest przeciętna, do tyłu raczej kiepska.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki i można powiedzieć, że intuicyjnie się obsługuje.Denerwuje tylko wyłącznik nawiewu, który automatycznie za każdym razem uruchamia klimę
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przedniej szyby jest przeciętne, ale co na plus zaliczyć należy to szyby szybko odparowywują, z tylną szybą jest gorzej niestety - słabo ją osusza, a do tego ogrzewanie po kilku minutach się samo wyłącza. Klimatyzacja działa bez zarzutu i jest dość wydajna nawet w upalne dni
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca nie mozna narzekać ani z tyłu, ani z przodu - do tego spory bagażnik.
2,0
Wyciszenie
To największy mankament Elantry - jest słabo wyciszona. Na krótkie 15 km dojazdy do pracy nie jest to zbyt męczące, ale w trasie już daje w kość, zwłaszcza gdy jedziemy z prędkościami powyżej 80 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie powalają z nóg, nawet gdy trzeba coś w ASO zamówić(czego nie polecam zdecydowanie). Zresztą zasadniczo nie ma po co, bo auto jest naprawdę nieawaryjne, to druga zaleta tego samochodu. Lakier jest do kitu, więc uważać trzeba na ptaszki i ich odchody szybciutko usuwać, bo inaczej po dwóch tygodniach - lakiernik:(.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam skrzypi i dźwięczy, ale głównie w zimie:). Gdy robi się ciepło jest spokój. Ogólnie poza żarówkami z drobnych spraw nie dzieje się nic.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga na hamulce - trzeba o nie dbać, zwłaszcza o ręczny, bo lubi sie zapiekać. na szczęście zacisk nie kosztuje fortuny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 107KM 79kW
[l/100km]