Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Coupe III

Jan Marian Rokita, 9 lat temu
Silnik 2.7 i V6 24V 167KM 123kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Coupe III 2.7 i V6 24V 167KM 123kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mnóstwo przyjemności z jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Panewki korbowodowe - standard w 2,7
5,0
Całokształt
Nietuzinkowe, ciekawe auto dla kogoś kto oczekuje od auta czegoś więcej niż tylko przemieszczania. Dużo frajdy z jazdy, bogate wyposażenie, przyzwoity poziom bezpieczeństwa, niska awaryjność, tanie części.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mało wysilony silnik V6 o dużej pojemności = fantastyczna elastyczność i kultura pracy. Dodatkowo rewelacyjna reakcja na gaz i uzależniający dźwięk. Silnik ciągnie przy każdych obrotach, na każdym biegu. Sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Generalnie po tym zakupie zakochałem się w V6. Minus za niewygórowaną moc, spore zużycie i małe niedociągnięcie konstrukcyjne (o tym później)
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje fantastycznie. Pod tym względem mogą się z nią równać, chyba tylko skrzynie mazdy i kilka innych japońskich konstrukcji. Bardzo krótko zestopniowana, co pozwala bardzo efektywnie wykorzystać moc silnika i daje dużą dynamikę. 6tka mogła by być spokojnie dłuższa (118kmh przy 3tys).
5,0
Układ jezdny
Dla mnie bomba. Wielki banan na twarzy na krętych drogach. Bezpośredni układ kierowniczy, spontaniczna reakcja na zmiany kierunku, świetne czucie samochodu na kierownicy, tyłku i pedale hamulca. Minimalne przechyły nadwozia. Duuużo lepiej od "zwykłych" aut, którymi dużo jeździłem typu octavia 2, corsa D, mitsu colt itd.
Komfort
4,0
Widoczność
W temacie komfortu jazdy minus tylko za twardość zawieszenia, bo reszta (świetne fotele, wyciszenie, jakość materiałów, wyposażenie w klimatronik, tempomat, dobre audio itd) zapewnia bardzo wysoki komfort w trasie.
5,0
Ergonomia
jeśli chodzi o obsługę to nie ma się do czego przyczepić. Duży plus za światła w konfiguracji skandynawskiej (zamiast głupich pipczyków, światła się po prostu wyłączają) + czujnik zmierzchu. Sprytny centralny zamek (można zamknąć auto z pilota przed zamknięciem bagażnika, lub drzwi, a alarm się sam zazbroi) Fantastyczne, głębokie fotele z podparciem lędźwiowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo sprawny i cichy klimatronik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, pod warunkiem że nie ma szyberdachu. Jeśli jest to max 180cm, ale można zmodyfikować fabryczne mocowania fotela o 190cm też się zmieści :) na tył max 170cm. Minus za brak wzdłużnej regulacji kierownicy, ale i tak na "głębokość" wnęki na nogi jest ok. Duży plus za duży i praktyczny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten segment, wiek i cenę auta to bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo że potrafię jeździć ekonomicznie to niestety 2,7 V6 nie obchodzi się z paliwem zbyt delikatnie. Na szczęście nie ma problemów z LPG. W 100% mieście na odcinkach max 10km wychodzi 12,5-13l LPG przy jeździe "tak jak wszyscy". W trasie bez autostrad, spokojnie to min. 10l LPG. Autostrada, tempomat, 100kmh: 9,5l LPG, 120kmh: 10,2l LPG, 140kmh: około 11+lLPG. Średnie spalanie 12lLPG + około 1l PB/100km. Na benzynie będzie wszystko -15%. Na szczęście ceny części są wręcz śmieszne i nie trzeba ich często kupować :) przykładowo filtr oleju oryginał 20zł, linka ręcznego oryginał 70zł, tuleja wahacza tył oryginał 25zł, komplet panewek korbowodowych 125zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę, w podobnym roczniku można kupić zwykłego kompakta 1.6 z klimą i... tyle :) inne coupe o podobnych osiągach i zwykle gorszym wyposażeniu są albo droższe, albo dużo starsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 2lata wąż wspomagania, tłoczek hamulcowy tył, uszczelka pokrywy zaworów, pilot centralnego zamka, czujnik wstecznego, to wszystko groszowe sprawy. Dodatkowo profilaktyczna wymiana panewek korbowodowych, bo to typowa usterka w tym silniku. To też na szczęście nie droga sprawa (125zł + 200zł wymiana). Poza tym tylko eksploatacyjne sprawy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 2 lata nic poważnego się nie stało.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.7 i V6 24V 167KM 123kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Coupe III 2.7 i V6 24V 167KM 123kW
Średni koszt przejechania 100 km
170,50 zł
14,0
l/100km
15,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Coupe III