Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Coupe III

tarnowianin, 13 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 138KM 101kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Coupe III 2.0 i 16V 138KM 101kW 2002-2003 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Generalnie wszystko... bagażnik ogromny jak na coupe ( Polo i clio sie chowaja) przewiozlem nim olbrzymiego crosstrainera bez wiekszych problemow. Na prawde udana konstrukcja. UWAGA na powypadkowe padaki ze skręconymi licznikami. Jestem pewien przebiegu mojego samochodu i przy tym przebiegu samochod spisuje sie doskonale.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : BRAK !
4,0
Całokształt
Powinno być bardzo dobrze. Ocena \"dobrze\" jest nie wystarczające. nie jest to auto doskonale ale na prawde dobry samochod.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka 2 litrowa daje trochu wrazen z jazdy, jak sie ja okreci powyzej 3000 rpm. Ponizej 3000 to beczkowóz. Jest to auto z zacieciem sportowym, a nie sportowe. Silnik moglby byc zwawszy, ale 8 sek. do setki tez daje rade. Wg mnie dosc dobry kompromis. patrzac na osiagi 2-litrowego...silnik 1.6 to jakas jedna wielka pomylka. Ostrzejsza jazda skutkuje wiekszym apetytem na paliwo. Silnik bardzo szybko się nagrzewa, części do tego silnika sa tanie (rozrząd itp itd) jak i eksploatacja. DOHC stara dobra jednostka... wg mnie trafny wybór. 136 KM i 2 litry - silnik nie przeprezony.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują doskonale!. Jedynie raz udalo mi sie przez przypadek \"zahaczyc\" o wsteczny jak zmienialem z 2-ki na 4-ke. Drazek chodzi selektywnie i nie ma z nim problemów. niewprawiony kierowca od razu ppoczuje symbioze ze skrzynią biegów.
4,0
Układ jezdny
Na nasze diurawe drogi, to nie do konca dobry pomysl. Wiekszosc przebiegu pokonalem na autostradach i tutaj spisuje sie rewelacyjnie. jest twardszy niz przecietne auta - to pewne, ale to nie zawieszenie typu blistein - osikowe kołki zamiast amortyzatorow. Wytrzepane zawieszenie jest dość głośne, minimalne luzy na stabilizatorach slychac dość powaznie i jest to sygnal do wymiany (smieszne 40 zl)! Samochod trzyma sie drogi jak przyklejony, zwlaszcza jak jest dodatkowo obciazony. Zanotowalem 2 x aquaplanning (ale to kwestia opony) przy 150 km/h. Dodam jedynie, ze nie boje sie na autostradzie szybko skrecic w zjazd przy prkedkosci 100 km/h. Jak na szynach - wielki plus i czuje sie pewnie na drodze. Minus - koleiny i mokra nawierzchnia nie sprzyjają temu samochodowi. Dość często włącza się ABS, kiedy zaledwie kawalek opony ma kontakt z mokrą nawierzchnia.
Komfort
2,0
Widoczność
Do D***y. Ale czego sie spodziewać. Nie widać nic i tyle. 25 tys km pomoglo mi wyczuć samcohod na drodze, ale parkowanie to masakra. Dodam, ze nie jestem niedzielnym kierowcą, i juz przejechalbym na przejsciu dla pieszych 2 osoby. Boczne słupki skutecznie ograniczaja widoność... takze martwe pole jest dość denerwujace - nalezy sobie wyrobić pewne nawyki przy wyprzedzaniu. Potem jest już tylko lepiej. Parkuje sie jak autosanem, olbrzymi promień skrętu i fakt, że nie \"czuć\" bryły samochodu z wewnątrz sprawia iż czasem parkowanie jest trudne. Ćwiczyć.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka, duże i czytelne. Podłokietnik mógłby być trochu bliżej drązka zmiany biegow. Plus za czarna podsufitke - mozna palić do woli.:).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moduł klimatyzacji jest wielkościowo porównywalny z busami. Sprawna klima chłodzi juz 10 sek po właczeniu. musi tak być, bo wnętrze nagrzewa sie do piorunskich temperatur w sloneczne dni. Rownie szybko robi sie ciepło, zatem lato i zima nie straszne. Minus za wiecznie moknacy filtr kabinowy przy długich trasach podczas ulewy. Wowczas zaparowanie przedniej szyby gwarantowane - pomaga jedynie klima i wysuszenie filtra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer ma raj. Z tyłu natomiast kiepsko... ale o niebo lepiej jak u konkurencji. Jestem w stanie powiedzieć, iż to auto spokojnie pomieści dwójke dorosłych (małzeństwo) i dwójkę nie przerośniętych dzieci... choć ideałem jest dwojka doroslych. Z doświadczenia wiem, iż pasażer ma tak dużo miejsca iż wdługich trasach może spać spokojnie. Tył pomieści osoby max (jak dotad) 170 cm. Bagażnik: bardzo dobrze. spokojnie na wakacje mozna jechac, a jak 420 litrow to za malo, mozna zlozyc siedzenia i wszystko sie zmieści.
4,0
Wyciszenie
nie jest źle... dobrze też nie. Lepiej jak w golfie i tego typu samochodach. Przy 150 km/h już nie jest tak wesoło, ale silnik wóczas tak przyjemnie mruczy, iż nawet nie cchce go zagłuszć muzyką. Przy 220 km/h spiewam ja zamiast radia :).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 litry na dwóch wałkach muszą wypić i tyle. Inwestycja w LPG to jedno z najlepszych rozwiazań na obniżenie spalania. Te silniki doskonale toleruja gaz i nie ma co sie bawić w dyskusje, że \"profanacja\". profanacja to moze lamborghini - to jest samochod z nutka sportu, nie wyscigowka. brać 2 litry zakladac LPG i sie nawet nie zastanawiać. Przy oszczednej (pseudo oszczednej) jeździe mozna zejśc poniżęj 9 litrow gazu. Jazda ze stała predkoscia 140 - 150 przy sprawnej instalacji to okolo 10,5 l/100 km. Bardzo przyzwoicie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyśmienity. nie znajdziecie nic lepszego. nie za wolny, wygląd bardzo atrakcyjn... nie za twardy, nie za miekki, nie za mały... bagażnik super, jak kierowca chce, to i spali mniej... polecam. nastepny samochod mozliwe bedzie HC GK 2.7 l :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic sie jak dotad nie zepsuło. Jedyna rzecz... lewa gałka po 140 tyś km zaczeła wykazywac luzy. Wymienilem na oryginalna (41 zł) i jak uslyszalem ile to kosztuje to wymienilem od razu druga, ktora byla dobra. Takie drogi. Tuleje stabilizatora po 25 tyś km (40 zł) i sprzęgło, bo już mu sie należało, ale to są tak na prawde cześci eksploatacyjne. Poza tym filtry: oleju: ASO 26 zł powietrza: ASO 40 zł kabinowy (filtron) 100 zł. i świece 60 zł. Koszta śmieszne! Nic jak dotad sie nie zepsuło.! NIC!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotad nic, dosłownie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Coupe III 2.0 i 16V 138KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Coupe III