Silnik
: pali od dotyku, chodzi zawsze rowno, elastyczny, kiedy trzeba dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: sprzeglo.
4,0
Całokształt
Samochod imponuje przede wszystkim wygladem. Do tego ladnie chodzi. Raczej malo awaryjny. Mi bardzo odpowiada.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonaly, w koncu mady by mitsubishi. Bardzo elastyczny a przy tym nie brakuje mu dynamiki. Na piatce mozna spokojnie 50km/h jezdzic. Chcac przyspieszyc dynamicznie z tych 50ciu wrzucamy 2jke i mamy spore kopyto. 2 stowy na a4 silnik 1.6 dal rade (chociaz jak na ten samochod, biorac pod uwage konstrukcje, bylo to troszke zbyt duzo).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza jednym palcem. Bynajmniej u mnie :) Mam lekko skrocony drazek, przez co mniej sie nim macha. Skrzynia dobrze dobrana do silnika, idealnie z nim wspolgra. Nalezy tez zwrocic uwage ze jest tutaj sprzeglo hydrauliczne przez pedal chodzi bardzo latwo i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
taka sytuacja. Wracam poznym wieczorem do domu. Centrum miasta, jednak drogi puste. Widze w lusterku zbliza sie cos, passat, taxi. Zrownal sie nieco (droga 2 pasmowa) i slysze, ze zredukowal mocno i rwie do przodu. Nie myslalem dlugo, redukcja i ogien. Jedziemy rowno, a przed nami zakret. Dosc ostry, slynny ze zlego wyprofilowania. Opoznilem hamowanie do niego a na nim znow ogien. Za zakretem taxi bylo 3 dlugosci za mna. Nalezy dodac, ze przy projektowaniu zawieszenia uczestniczylo porshe. Jest stosunkowo twarde i pewnie wchodzi w zakrety.
Komfort
4,0
Widoczność
Podjezdzajac zbyt blisko do swiatel, problem z okresleniem aktualnego koloru, bo nie widac :) duzym plusem sa boczne szyby, dosc pokaznych rozmiarow. Lusterka boczne nie sa zbyt male. Widac co sie dzieje dookola bez problemu. Wyczucie orientacyjnego konca zderzaka z tylu nie jest latwe, ale do opanowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko niesamowicie poreczne, na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje sie bardzo szybko. W czasie jazdy okolo 5 min, na postoju ( w czasie np odsniezania ) okolo 10 min. Klima w lecie fajnie chlodzi (chociaz wtedy dosc odczuwalnie moc silnika spada). Trzeba tez zaznaczyc, ze konstrukcyjnie wlaczajac nawiew na przednia szybe, automatycznie wlacza sie klima, co mnie osobiscie dosc wkurzalo i przerobilem to, ze klimatyzacje sam zawsze wlaczam niezaleznie od innych opcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten typ wozu, jest mega dobrze. Z przodu pelen full. Z tylu nieco mniej, aczkolwiek duzo wiecej miejsca niz w np crx. Bagaznik moim zdaniem naprawde spory! Po zlozeniu tylnich siedzen przewozilem stol 6cio osobowy + 4 krzesla do tego. Co prawda oparcia krzesel byly demontowane, ale i tak zalmowalo to nie malo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to wyciszenie rodem z luksusowych samochodow, jednak jak na pseudo sportowy samochod w miare ok. Na obrotach wysokich silnik slychac mocno, jednak na niskich dosc cicho. Zawsze bez podnoszenia tonu glosu mozna pogadac. Samochod ma 10 lat a powiem, ze szyby, mimo iz ramek nie maja, to nic przy nich nie szumi jadac, nawet szybko :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jezdzac mocno oszczednie, przewidujaco, mozna kolo 6, 7 spalac. Deptajac, z pewnoscia wiecej.
Cena rozrzadu + napinacze + pasek alternatora, klimy, wspomagania - 450 zl. Sprzeglo nowe (zamiennik(valeo)) - 500 zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod wyglada na duuuzo drozszy niz realnie jest :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskazowka od temp silnika nie podnosila sie. Konieczna byla wymiana modulu w zegarach odpowiedzialnego za to. Poza tym ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niby usterki zdarzyly sie dosc czesto i nieco kosztowne, ale to zawdzieczam poprzednim uzytkownikom: Wymiana sprzegla - tarcza byla kompletnie zjechana, obecnie samochod w naprawie bo pompa od sprzegla hydraulicznego padla (samochod sprowadzony z wloch, zapewne zmiany temp spowodowaly to). Koszt oryginalnej pompy 220 zl.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 114KM 84kW
[l/100km]