Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Bayon SUV

Marek, 2 miesiące temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Bayon SUV 1.0 T-GDI 100KM 74kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę wielkość i klasę samochodu ocena bardzo pozytywna. Spasowanie wnętrza ok, po 8 tys km nic nie skrzypi. System multimedialny stabilny, nigdy się nie zawiesił. Parowanie bezprzewodowe telefonu z Android Auto błyskawiczne. Obsługa intuicyjna, a więc przyciski do klimatyzacji, wyłączenia start-stop i przycisk na kierownicy do utrzymania pasa ruchu. Najważniejsze funkcje łatwo dostępne, a nie przekopywanie się przez menu. Silnik 3 cylindrowy a więc typowy dźwięk, ale dynamika ze względu na niedużą masę auta wystarczająca. Te przejechane 8 tys. km to około 50% drogi ekspresowe, około 30% drogi podmiejskie i reszta miasto. Najlepsze jest spalanie z tras jak powyżej: średnie obecnie wynosi 5,5 l/100 wyliczone z około 5 tys km, na drodze ekspresowej 5,8-6, a przejechanie kilkudziesięciu km trasy podmiejskiej daje spalanie 4,5-4,7. Naprawdę dobrze. Komputer dokładny - pokazuje to samo co dystrybutor. Poza tym wygodne fotele, dobrze działające czujniki deszczu i zmierzchu.
Wrażenia
5,0
Silnik
3 cylindry, ale nie wyczuwam wibracji na kierownicy ani ogólnie we wnętrzu. Silnik słychać wyraźnie przy przyspieszaniu, a przy jeździe ze stałą prędkością nawet na drodze ekspresowej jest ok. Ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Nic złego się nie dzieje biegi wchodzą płynnie. Przełożenia są takie, że na 6 biegu przy 120 km/h jest 2,7 tys obrotów co pozwala na ekonomiczną i w miarę cichą jazdę.
5,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności, jak dla mnie nie jest ani twardy, ani miękki ale "sprężysty" lub "jędrny" to chyba najlepsze określenia.
4,0
Karoseria
Lakier jak to w nowych samochodach, na szczęście na razie tylko 1 odprysk po kamieniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nieco wyższa pozycja, widoczność dobra przez słupki, oczywiście z tyłu kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko co często używane pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik mały więc w zimie przy kilkunastu stopniach mrozu musiał kilka km przejechać żeby we wnętrzu zrobiło się ciepło. Pomaga podgrzewanie kierownicy i trójstopniowe podgrzewanie foteli. Klimatyzacja bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy takich wymiarach zewnętrznych, nie wiem jak to zaprojektowali, że jest tyle miejsca w środku.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać przy mocniejszym przyspieszaniu. Przy 120 jest nieźle, wtedy najbardziej słychać szum opon, choć można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny pod względem zużycia paliwa. Na razie był 1 przegląd w ASO, innych kosztów brak.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Bayon SUV