Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Atos I

Michal Rybicki, 19 lat temu
Silnik 1.0 i 56KM 41kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 229 tys. km
Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Niestety to nie jest samochod ale puszka. Jeździlem wczesniej Kadetem z 79-go i z wstawionym 1.8 na wtrysku(bajka). 20 lat różnicy a świat sie cofa. Co do Atosa to wcześniejsze mankamenty ze względu na pasażerów, podmuchy wiatu.Reszta jak na mikrusa to ok. Kierowcy są zadowoleni że nie mają kłopotów z Atosem i lubią siebie okłamywać, że mają fajne auto i mówią że ja też mogę wyprzedzić 2 ciężarówki.A ja o mały włos bym sie nie zmieścił, a serce to myślałem że mi wyskoczy, gdy omyślałem że jedzie jeszcze ze mną siostra. Dziś już nie wyprzedzam powyżej 100km/h, bo nie ufam Atosowi. Prosze nie kupujcie takich aut jak Atos, Toco,Kangoo,Matiz,Micra. Nawet nie zauważyłem gdy weszła moda na silniki odzane w karoserie i sprężynki zwane w nich zawieszeniem. Niz dziwnego że w mieście jest ograniczenie do 50 km/h.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy:prawie bardzo dobrze, Elastycznośc? :) nie ma o czym mowić z 1.0. Słaba(zła) reakcja na gaz i lubi wysokie obroty. Momencik obrotowy w miare równo rozlożony. Niebezpieczny samohód przy 100 i wiecej km/h, bez długiej prostej o wyprzedzaniu zapomnij, nawet nie myśl.
3,0
Skrzynia biegów
1-krotka (bardzo krotka), 2-już lepiej niż jedynka, 3- 100km/h i wciskasz 4. Potem idziesz na kawe zanim wyprzedzisz ciężarówke, lub czekasz aż ktoś z naprzeciwka nadjedzie. Skrzynia precyzyjna dostosowana do silnika z 1000cm3.
3,0
Układ jezdny
Statki mniej bujają przy większym wietrze i lepiej nie pytać. Duża kierownica i brak wspomagania, ale kółka małe i można sobie poradzić na parkingu. Hamowanie :) ? po 15 min ostrej jazdy hamulce odmawiaja posłuczeństwa, oraz przy szybkim hamowaniu z "dużej"(130km/h) prędkości potrafią się skrzywić. NA mokrej nawierzchni auto nie trzyma sie drogi. Prędkość trzeba zredukować o 20 km/h. Przy wysokich przedkościach >120km/h niestabilne ze wzgledu na podmuchy wiatriu, i polskie drogi. Jadąc nie więcej niż 100 km/h, zapominając co to jest wyprzedzanie i sytuacje typu -spiesze sie do pracy- to najbardziej bezstraesowe auto, dla leniwych jak strzał w 10tke.
Komfort
5,0
Widoczność
Ponad przecietna. Siedzisz wyprostowany, a wysokosc auta sprzyja rozgladaniu sie, i do tego te duże lusterka. Do tylu tylko troszke przeszkadzaja tylne zaglówki, ale to drobiazg.
3,0
Ergonomia
Jak w puszce.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pierwsze 5 minut nienajlepiej, ale potem cieplutko z przodu. Przy -10 st C z tylu nie jest komfortowo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cala 4-ka sie miesci, znacznie lepiej niz w 126p i lepiej niz w Tico ,ale to nie Audi A8. Z tyłu pasażer się czuje na nierównych drogach niczym kartofle na przyczepie. Więc nie mordujce swoich dzieci i zabezpieczcie sie w inne auto.
4,0
Wyciszenie
Całkiem całkem, jak sie nie wchodzi na wysokie obroty. Nie ma co mruczec skoro niektóre motocykle maja wieksza pojemność.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo dobre i nie przekracza 6,5 litra*. Lato jest bardzo ekonomiczne średnio- 5,3l /100km a w zimie -6,3 l/100km . *NIestety to nie Toyota czy VW i silinik jest do remontu lub wymiana pierścieni po 250 tys. Zaczyna brać olej i to sporo,a spalanie wzrosło do 7 litrow. Jednym słowem jednorazówka na 200 tys km.
3,0
Stosunek jakość/cena
za 30 tys? Kup se BMW 5 za 15tys,a reszte wpakuj w paliwo i czesci ktore nie wydlabys na Hyyuun, no i bedziesz mial samochod nie puszke!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość dobrze wykonane tanie elementy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Serwisowane auto nie przynosi niespodzanek, a przejechalo juz 230 tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 56KM 41kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Atos I