Na pochwałę zasługuje:
- niezłe blachy (zupełny brak korozji),
- bardzo dobre spalanie,
- fajny wygląd (kwestia gustu),
- cena
Brak czegokolwiek co by wyróżniało Accenta na tle konkurencji - po prostu, zwykły samochód do eksploatacji.
Wrażenia
3,0
Silnik
dość głośno pracuje, całkiem niezłe przyspieszenie jak na 82KM
2,0
Skrzynia biegów
jak dla mnie bardzo źle, przerzucając biegi ma się cały czas wrażenie, że skrzynia \"haczy\" (znany problem) - co przy dłuższym użytkowaniu bardzo wkurza. Wsteczny ma tendencje do \"nie wskakiwania\" za 1 razem.
3,0
Układ jezdny
Auto średnio trzyma się drogi - na co ostrzejszych zakrętach przy prędkości ok. 90-100 km/h ma się wrażenie jakby traciło stabilność/przyczepność.
Hamulce bardzo przeciętne. Za to auto nawet dla świeżego kierowcy łatwe w prowadzeniu.
Komfort
2,0
Widoczność
Daję \"źle\" bo:
- z przodu cały czas ma się wrażenie jakby auto było krótsze niż jest w rzeczywistości,
- z tyłu bardzo słaba widoczność - pozostają tylko lusterka boczne i \"wyczucie\"
3,0
Ergonomia
niby ok, ale:
- słychać co chwilę jakieś trzaski, stuki z wnętrza (naprawdę trudno je zlokalizować!),
- plastiki średniej jakości,
- małe schowki,
- wieje nudą...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu jest nieźle. klima manualna działa całkiem przyzwoicie (lodówa hehe), szyby w miarę szybko odparowują.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam ponad 190 cm wzrostu i na miejscu kierowcy nie czuje się komfortowo. Z tyłu może być, pod warunkiem, że tam nie siedzę :D Niezbyt wygodny przy dłuższych trasach.
2,0
Wyciszenie
powyżej 100km/h radio musi chodzić naprawdę głośno by coś usłyszeć...na zimnym silniku (szczególnie zima) - bardzo głośny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie jak dla mnie bardzo dobre, koszty przeglądów/napraw/części w normie.
3,0
Stosunek jakość/cena
takie 3+, auto oszczędne (pod warunkiem, że nic z \"dieslowych\" napraw się nie wydarzy...bo wtedy oszczędności szlag trafił ;) Za niewielkie pieniądze dostaje się ABS, klimę, elektr. szyby, lusterka - to kusi.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-nie wyłączająca się kontrolka \"airbag\" (co mniej więcej 6msc kasowany błąd),
-nie dające się wykryć trzaski z okolic \"zegarka\",
-średnio pali się 1 żarówka na miesiąc (szczególnie przy oświetleniu rejestracji)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- poszło sprzęgło (pedał trzeba naprawdę głęboko wciskać...jakaś pomyłka),
- wtryskiwacz (ok. 1000 zł +robocizna, w ASO chcieli pompę wysokiego ciśnienia za 3600 zł wymieniać...),
- problem z immobilizerem (auto unieruchomione)
- wyciek z pompy olejowej (5-6 wizyt u 2 mechaników by zdiagnozować/naprawić problem)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 82KM 60kW
[l/100km]