Silnik
: Zdarzaja sie wadliwe el. ukladu wtrskowego
3,0
Całokształt
Jest wiele lepszych aut, ale trafiajac na zadbany egzemplarz powinnismy byc zadowoleni. Auto stosunkowo tanie w eksploatacji i ekonomiczne. Dla mlodej osoby w sam raz na 1-sze auto , i jest dosc nowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 3 cylindry jest oki. Dośc dynamiczny na trasie do prędkosci 120km/h. Elastycznosc calkiem niezla jak na poj.1.5 Silnik z szyną Common Rail
3,0
Skrzynia biegów
Srednio,skrzynia zwyczajnie przeciętna. Czasami wsteczny ciężko wchodzi. Przydał by sie 6 bieg, krótka piątka przy 120km/h 3tys.obr
3,0
Układ jezdny
Dla kierowcy ze spokojnym stylem jazdy jak najbardziej oki. Jeżeli zadbany , można byc zadowolonym z komfortu (wielowachaczowe zawieszenie tył). Podczas szybkiego pokonywania zakrętów częsta nadsterownosc (ucieka tyłem) [naprawde szybkie ostre zakręty] , jednak dosc łatwa do opanowania. To standardowa bolączka accentów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, do tyłu, trochę mała szyba , ale ogólnie ok.
4,0
Ergonomia
Myślę że dobra, obsługa prosta i raczej intuicyjna. Kto jezdził japończykami lub koreańcami , szybko się połapie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimatyzacją dobrze, szyby szybko odparowują. Długo się nagrzewa. Przy bardzo dużych mrozach (ok -15) trzeba mocno dmuchac by szyby nie parowały.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj , biorąc pod uwage oczywiscie klase auta, jest calkiem dobrze do 4 osób. Z tyłu nawet wysokie osoby nie powinny bardzo narzekac, siedziska dlugie i wygodnie wyprofilowane. Przednie fotele ,za słabe oparcie boczne.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie , słychac ze to diesel, ale dzwiek nie jest płytki jak w TDI. Przy prędkosciach od 120km/h w góre słychac silnik i szumy powietrza (słabe wyciszenie drzwi przy oknach) do tej predkosci standardowo jak w wiekszosci aut miejskich.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj auto rekompensuje wiele niedogodnosci. Srednie spalanie ok 6,5L w miescie przy normalnej dynamicznej jezdzie(mojej) , korki, swiatła itp. Fani ecodrivingu mogą uzyskac ok 5-5,2 w miescie. Na trasie jadac 90-100 mozna smialo zejsc do 4,5L. Trasa ponad 2700km po polsce(urlop-lato), srednio wyszlo ok. 5-5,2(obliczane z tankowan , nie z komputera.) Rekord 3,8L jazda 80km/h autostrada.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdy bylo kupione , bylo nowe i stosunek ceny do rocznika byl dosc atrakcyjny. malo traci na wartosci. Za taka kase jak sa w sprzedazy mysle ze sie oplaca. Czy kupil bym jeszcze raz? Nie , bo po co kupowac jeszcze raz te same auto ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj jest bardzo dobrze. Jak cos sie zje..ie to konkretnie ;)Wysiadla zaróweczka od podswietlenia nawiewu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tutaj bywa róznie. Generalnie zalezy na jaki egzemplarz sie trafi. Bardzo czesto pada pompa paliwa, i ogolnie el. ukladu wtryskowego w silnikach CRDi , jednak zamienne z innymi modelami.
Tutaj nie ma reguły jak dbasz tak masz. W egzemplarzu opisywanym wszystko działa super 0 usterek,no chyba ze pierdoły (zarowki etc). W innym egzemplarzu w rodzinie padla 2 razy pompa , silnik sie zatarł,bo padła pompa smarowania(kontrolki nic nie pokazywały) , na nowym wariuje komp. Ogolnie jak w. zalezy od egzemplarza. Blacha ocynk
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 82KM 60kW
[l/100km]