Materiały wykończeniowe pasują do samochodów produkowanych za wschodnią (mowa o wschodnim sąsiedzctwie), choć i tam lepsze bywają. Kierownica tak cienka, że strach ją chwycić (aby nie połamać), nie wspominając o pewnym i szybkim manewrowaniu ją. Fotele bez jakiegokolwiek trzymania boczneg. Jednym słowem jest to auto dla jeżdżącej wolno i na wprost kobiety.
Wrażenia
2,0
Silnik
W miarę mocny silnik, który przy wciśnięciu pedału gazu świszcze jakby miał turbinę (strasznie denerwujące). Odgłos ten spowodowany konstrukcją i materiałem kolektora dolotowego (moje zdanie).
1,0
Skrzynia biegów
Za krótka (80km/h na 2 biegu), za wielki skok lewarka i bardzo nieprecyzyjna praca uniemożliwiająca szybszą zmianę biegów.
3,0
Układ jezdny
Dość miękki. Nic szczególnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Dużo gorsza niż np. w Roverze, o niebo lepsza niż w Lagunie (gdzie kierowca jest ślepy z tyłu).
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą taka sobie (trochę za wysoko). Rewelacyjną sprawą jest podpórka pod lewą stopę (wiele samochodów wyższej klasy tego nie posiada).
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew (dmuchawa) w lato praktycznie nie istnieje :-(. Trudno jechać 80 czy 100km/h z otwartymi wszystkimi oknami
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niewiele przestrzenie, ale to małe auto :-).
2,0
Wyciszenie
Brak nawiewu (tak działa) wymusza otwarcie okien. Przy otwartych oknach nie można rozmawiać przez zestaw głośnomówiący (nic nie słychać), no i ten upierdliwy gwizd po dodaniu gazu :-(.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w normie (9l/miasto). Wymiana paska rozrządu po 60.000km.!!! Koszt przeglądu po 60.000 wynosi 2100-2300PLN!!! W ASO Rowera za te pieniądze wymienię uszczelkę pod głowicę i rozrząd!!!
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu jest kusząca i jakość materiałów przekonuje, iż jest to tanie auto. Ceny przeglądów psują cały obraz i odnosi się wrażenie jakby w kasie ASO płaciło się za przegląd Mercedesa.