Tani i solidny samochód dla tych, co cenią sobie spokój i dbają o zasobność portfela. Jest nieatrakcyjny dla złodziei, nie bardziej atrakcyjny dla gwoździ i kluczy zawistnych (choć zdarzyło się tuż po zakupie, Polska...). Zdarzyło mi się zostawić kilka razy otwartego przez przypadek, nic się nie stało:).
Wadą może być fakt, że jest podobny do lanosa i niestety z nim mylony...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 10letni samochód rewelacja - bez żadnych problemów, zalewany od samego początku syntetycznym mobil1. Kluczem do sukcesu jest regularna wymiana oleju, filtrów, rozrządu.
Absolutny brak wycieków, kultura pracy niesamowita jak na samochód tej klasy.
Układ wydechowy oryginalny, bez śladów korozji(sic!).
3,0
Skrzynia biegów
Po 140 tysiącach zaczyna się głośna praca skrzyni, najprawdopodobniej do wymiany synchronizatory.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie oryginalne, choć dość miękkie jak na polskie warunki.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze w porównaniu z obecnymi produkcjami, jednakże bez większych rewelacji. Posiadam sedana i nie widzę końca samochodu.
4,0
Ergonomia
Co prawda lekko trzeszczą plastiki i jest wykończony dość przeciętnie, ale cóż chcieć więcej od taniego auta; niemniej jednak jest lepiej spasowany niż Volvo z ´95.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troszkę długo trzeba czekać na ciepło w kabinie zimą, jednak nawiew na szybę ułatwia pozbycie się śniegu czy lodu zarówno z przodu jak i boków. W wersji letniej nawiew "zimnego" letniego powietrza mógłby być lepszy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Głównie używam tego samochodu sam, czasami z pasażerem, więc miejsca jest dość dużo jak na 2 osoby, koleżanka nawet wspomniała kiedyś o komforcie siedzenia z przodu, z uwagi na brak dużej zabudowy między fotelami można spokojnie wygodnie ułożyć nogi.
Jazda w 4 osoby również bez zastrzeżeń, jednak pojemność bagażnika ogranicza podróże na dłuższe wyjazdy.
3,0
Wyciszenie
Do 4 tysięcy obrotów jest dobrze, powyżej tego jest hałaśliwie. Trzeba mieć dobre radio;-).
Przy prędkości powyżej 130 kmh niestety nie jest komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacyjne spalanie. Zimą w mrozy 30stopniowe pali 9l, latem w mieście 6,5-7 litrów, autostrada 150+ daje spalanie ok. 7,5-8 litrów.
Jest niekwestionowanym mistrzem benzyny jeśli chodzi o długie trasy - przy moim stylu jazdy 5,5 litra, w rękach mojego ojca rekordowo 5,2 litra!
Jeżdżę na 95, od 1999 roku była prowadzona statystyka spalania - lifetime 6,6 litra.
Ceny napraw - drobne stłuczki kalkulują się nieźle, błotnik+zderzak+lampa ok 500 pln.
Rozrząd kilkaset złotych.
Opony 155/80 R13 - komplet michelin energy niecałe 700 pln na lato, na zimę daytony za 500 pln:D.
5,0
Stosunek jakość/cena
Marka, która w naszym kraju jest nieadekwatna jakościowo do krążących opinii o plastikowych "koreańczykach". Tani w zakupie, tani w eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza okresowymi wymianami oleju czy rozrządu nie wiem co to serwis. Pierwsza żarówka wymieniona przy 145tkm.
Awaria centralnego zamka, ale był montowany eksternalnie, więc się nie liczy - to jakaś włoska produkcja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten samochód się nie psuje jeśli się o niego dba. Ten samochód się nudzi.
Następny samochód to Grandeur/XG z rocznika ok. 2000, już ostrzę sobie zęby.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i GLS 75KM 55kW
[l/100km]