Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Accent I Sedan

XS, 18 lat temu
Silnik 1.3 i GLS 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 100 tys. km
Hyundai Accent I Sedan 1.3 i GLS 75KM 55kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Tanie autko, zamienniki w rozsadnych cenach, a jesli sie potrafi samemu cos zrobic to wychodzi w miare rozsadny koszt utrzymania. Pozatym zrobilem ok 35tys km i zatrzymalo sie tylko raz (przez pasek rozrzadu). Do tego ABS, 2 x pp, klimatyzacja. Za taka cene (w 2005r - 8000PLN) nie da sie znalezc nic lepszego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pozwala na jazde z predkoscia 140km/h przez dluzszy czas przy rozsadnym zuzyciu paliwa (ok. 7,5-8l). Tankujac E98 mozna nawet jezdzic 150. Maksymalnie rozpedzilem do 170 bez problemow.
2,0
Skrzynia biegów
Dlugi skok drazka. Piaty bieg przy 70km/h co powoduje zaglowanie w czasie ruszania i spory halas w trasie (V > 110km/h). Haczy.
4,0
Układ jezdny
Trzyma sie tak samo dobrze na suchym jak i na mokrym. Zawieszenie jak dla mnie odrobine za miekkie, do tego kladzie sie na bok (pamietac trzeba o amortyzatorach bo inaczej trafia sie na niespodzianke w postaci efektownego slizgu).
Komfort
3,0
Widoczność
Na trasie b. dobra widocznosc do przodu z kolei do tylu juz jest niestety slabo. Przy parkowaniu przeszkadza zaokraglony ksztalt auta.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzezen. Choc na dluzszych trasach (>300km) bola plecy (przypuszczam ze norma w tej klasie samochodow). Jedyna zauwazalna wada - zaglowki albo opiera sie plecy o fotel albo glowe o zaglowek. Ale mam 184cm wzrostu wiec wiadomo :]
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Porazka. Cos zle zaprojektowali. Szyby zaparowuja bardzo szybko ale na szczescie klimatyzacja manualna dziala jak powinna i nie mam co do niej zastrzezen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duza ilosc miejsca dla kierowcy i pasazera. Jesli chodzi o tylna kanape to tez nie bedzie narzekania przy krotszych trasach. Osoby powyzej 180cm moga miec jednak problemy.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest w tym aucie niestety do niczego. Przy dluzszej jezdzie z predkoscia powyzej 100-120km/h po prostu glowa boli i ma sie dosc halasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak przystalo na stara konstrukcje silnika. Jesli sie nie docisnie pali 6,5 w innym przypadku (z klima) pali nawet 8,5 na trasie. W miescie ostatnio podczas upalu 9-10l/100. Przynajmniej plastiki nie trzeszcza (czym bylem mile zaskoczony).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taka cene (w 2005r - 8000PLN) nie da sie znalezc nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zerwane linki od szyby pasazera. Problemy z zaplonem przy obfitym deszczu (choc nie powinien). Zle rozmieszczone uszczelki przeciekaja.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pasek rozrzadu (po 30tys km) choc zawory przezyly. Zapieczony pierscien na cylindrze (ale dalo sie go jakos odblokowac bez rozbierania silnika)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i GLS 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Accent I Sedan