Inne
: Niezawodność, stosunek ceny zakupu do jakości.
4,0
Całokształt
Idealne auto dla małej rodziny i młodych kierowców. Duży plus za naprawdę wielki bagażnik i przestronne wnętrze. Jeszcze większy plus za niezawodność - WYŻSZĄ niż wielu aut niemieckich. Wyposażenie mojego egzemplarza jest słabe, ma wspomaganie kierownicy i parę drobiazgów. Jeśli kupi się egzemplarz serwisowany do końca, z udokumentowaną przeszłością i bezwypadkowy, można liczyć na długą i przyjemną eksploatację. Do tego wszystkiego ma całkiem zgrabną sylwetkę (model po liftingu \'98)
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy nowoczesny na owe czasy silnik w połączeniu z lekkim nadwoziem, charakterystyka pracy bardzo podobna do silników japońskich - potrzebuje wyższych obrotów do wyprzedzania. Niezłe przyspieszenie jak na 88KM, pozwala na sprawną jazdę nawet w trasie, choć przy wyższych obrotach jest dość głośno.
4,0
Skrzynia biegów
5-biegowa manualna, długi skok lewarka, praca bezproblemowa.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo zwrotne i łatwe w prowadzeniu, dobrze wybiera nierówności, zawieszenie dość miękkie, ale do miasta w sam raz. Wąskie koła powodują niepewność przy szybszych zakrętach lub w koleinach, ale felgi i opony można sobie zawsze zmienić.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże powierzchnie szyb, nadwozie hatchback, bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, przełączniki ogrzewania w formie suwaków, ale można się przyzwyczaić. Reszta jak w japończykach.
Schowek przed pasażerem, kieszenie w drzwiach + ogromny! bagażnik. Do tego składane tylne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne ogrzewanie, chwilkę od uruchomienia auta, nawet zimą, jest gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na niewielkie gabaryty zewnętrzne, jest to zaskakująco przestronny samochód. Za kierownicą miejsca jest wystarczająco dużo dla osoby ~180cm, z tyłu dla dwóch trochę mniejszych (auto 5-osobowe).
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie niestety dość przeciętne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części b. niskie, dużo zamienników, prosta konstrukcja. Spalanie przeciętne dla tej mocy i masy, nie mierzyłem nigdy dokładnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie zakupu Accenta kupimy podobne auto niemieckie starsze 5-10 lat, z przebiegiem (realnym) 2-3 razy takim, najczęściej mocno stargane, po przygodach itp. Tutaj jest szansa kupić auto od I właściciela, salonowe, młody rocznik. Jeśli nie patrzy się stereotypowo, tylko rozsądkiem (stat. niezawodności, stan auta), to hyundai jest naprawdę dobrym wyborem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam uwag. W zasadzie jedyne moje zastrzeżenie do tego auta, to blacha, słabe zabezpieczenie fabryczne progów i błotników tylnych, można się z tym uporać podobnie jak w hondzie civic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie robię bardzo dużych przebiegów, samochód prosty, nic się nie dzieje. Wystarczy pilnować przeglądów, lać dobre paliwo i cieszyć się niezawodnym autem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 88KM 65kW
[l/100km]