Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Stream

Fatum7, 3 lata temu
Silnik 2.0 i 156KM 115kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Stream 2.0 i 156KM 115kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Napiszę to w tej rubryce, choć nie jest to usterka, ale wersja poliftowa jest tak rzadko spotykana, że części karoserii są praktycznie niedostepne i bardzo drogie. Jest to + w przypadku stłuczki nie z naszej winy, bo dostajemy od razu szkodę całkowitą, jeśli jednak sami sobie gdzieś klepiemy, to zostaje już raczej tylko szpachla, chyba że nie zal komus 1000 zł za przedni zderzak
5,0
Całokształt
Kupiłem jako 16-letnie z przebiegiem 204 tys. Auto było serwisowane w ASO do końca. Jeśli ktoś szuka niedrogiego, pakowanego i wygodnego auta, a przy tym nie chce jeździć kanciakiem typu Berlingo I, to zdecydowanie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
K20A1, to właściwie ten sam blok, co w Civic VIII type R - nie do zajechania. Oczywiście w Streamie nie jest on aż tak tak wyzyłowany i zamiast 200KM ma ich jedynie 156. Mimo to całkiem nieźle potrafi rozkulać tak spory samochód. Bezawaryjność - silnik na trwałym łańcuchu rozrządu. Oryginały robią po 400 tys. W dodatku jest to dość prosta konstrukcja, więc wiele elementów spokojnie wymienimy bez pomocy mechanika. V-tec - auto będzie jeździć dynamicznie, jeśli będziemy trzymali obroty powyżej 3 tys. (dla Hondy spalanie przy 4 tys. obrotów wydaje się być nominalne). Należy pamiętać o regulacji zaworów raz na 30 tys. przy benzynie, lub 15k km przy LPG - jeśli nie jest ktoś zupełnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pojazdów, to i z tym sobie poradzi bez odwiedzania warsztatu.
4,0
Skrzynia biegów
Ułożenie jak w Civic VII, więc ekstra - blisko kierownicy. Biegi wchodzą gładko, ale mechanicznie - wyraźnie czuć kiedy bieg wskoczył. 4 gwiazdki wyłącznie za brak 6 biegu, biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, choć w 2004 roku niewiele samochodów posiadało 6 bieg. Przy prędkości autostradowej obrotomierz wskazuje ok 4000-4100.
5,0
Układ jezdny
Jeździłem wcześniej Civic VII sport, który był zbyt twardy na polskie, dziurawe drogi. Tu dużo lepiej. Zawieszenie nieźle wybiera nierówności, ale wciąż jest sztywno, jak to Honda. Auto jest wysokie, ale wielowahacz z tyłu nadrabia osiągi na zakrętach.
3,0
Karoseria
Progi + tylne nadkola to w tym aucie rzecz tak pewna, jak pewne jest to, że jutro znów będzie dzień, ale z drugiej strony, jeśli w aucie musi być jakaś słaba strona, to lepiej karoseria, niż silnik, skrzynia biegów, czy hamulce. Zabezpieczenie podwozia przed korozją na pewno wydłuży żywotność auta. Miękki lakier można też pokryc powłoka ceramiczna - można to zrobić w 1 dzień samemu, po niewielkich kosztach, jeśli zaopatrzymy się na jakieś chińskiej stronie. Na 2 lata mamy spokój, a i łatwiej się myje :)
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterko wsteczne jest na tyle szerokie, że poza tylna szybą, widzę w nim też część tylnej bocznej, przez co eliminuje 1 martwy spot. Lusterka zewnętrzne trochę małe, jak na tak duże auto, ale dzięki temu zachowuje on sportowy charakter (w wersji sport), zamiast przypominać auto dla dziadka.
5,0
Ergonomia
Jak to w japonczykach - wszystko na miejscu, bez zbędnych wodotryskow. Myślę, że 5 latek ogarnalby konsole w 5 min. Mi trafiła się wersja z 'zegarkiem' nad radiem, który zostawiłem, mimo wymiany radia. Do kieszonki koło zegarka idealnie mieści się paczka fajek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przeciwieństwie do Civic VII tu klima to już minimalnie bardziej tronic, jako że włącza się sama po wciśnięciu przycisku nawiewu na szybę. Zimą grzeje bardzo dobrze, latem świetnie chlodzi. Mi nic więcej nie potrzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja sport ma 2 fotele w II rzędzie, zamiast kanapy. Możemy wziąć więc max 6, a nie 7 osób, ale nie okłamujmy się... Jeśli jedziemy gdzieś w 5, to przerzucenie 1 osoby z II rzędu na tył jest dużo, dużo wygodniejsze, niż pchanie się barkami w 3 na jednej kanapie. Fotele w II rzędzie nie różnią się niczym od tych z przodu. Można je więc przesuwac przod-tyl, a także położyć sobie oparcie i jechać prawie na leżąco. Ostatni rząd chowa się w podłodze dając ogromny bagol, ale gdyby tego było mało, II rząd również da sie złożyć na płasko, choć wystaje on wtedy nieco ponad płaszczyznę podłogi bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Do 120 jest naprawdę nieźle. Przy 140 bardziej słychać szumy powietrza, niż silnik. Przy porywistym wietrze w plecy nawet przy 140 jest nieźle
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponieważ Stream nie był produkowany nigdzie poza Japonią, w aucie nie występują raczej drobne bolączki. Wystarczy sprawdzać czasem poziom oleju (mi nie zdarzyło się dolewać), lać olej dobrej jakości i przy jego wymianie sprawdzić luzy na zaworach, a auto przejedzie i z pół miliona :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewałem się, że kupując 16 letni samochód nie będę musiał nic w niego włożyć na starcie. Włożyłem... Wymieniłem radio na takie z Sony z Bluetooth i USB.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybą kierowcy dość wolno się podnosi, więc być może za jakiś czas trzeba będzie wymienić silniczek. Póki co poza olejem i filtrami padła jeszcze żarówka światła stop (prawy). Tych żarówek nie ma na stacjach benzynowych. warto mieć 2 zapasowe w schowku
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie auta i wymianie opon na całoroczne nówki sztuki, postanowiłem sprawdzić zbieżność. Mechanik wszedł pod auto i od razu zaczął mnie wołać, żebym coś zobaczył. Przerażony wchodzę pod auto, a on do mnie: " patrz pan, to jest nie do wiary. 16-letnie auto, ponad 200 tys. przebiegu, w na dole suchutko, jakby nigdy nic tu nie pociekło".

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Stream 2.0 i 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
12,0
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Stream