Karoseria
: Lakier który jest kpiną producenta z uzytkownika.
4,0
Całokształt
Jedna z najlepszych Hond wyprodukowanych po 2000 roku. Mogę porównać do CRV II oraz accorda 2006 i ufo 2009. Przejeździłem tym samochodem w 5 lat ponad 200 tys km dobijając do 320 tys. Wymiany w tym czasie wymagały : 1 przerwany kabel od sterowania szybą kierowcy, 2 x akumulator , 2x łaczniki stabilizatora , 20x olej z filrem , 2x instalacja gazowa (ale instalacja pochodziła od tutejszych wytwórców a nie z Japonii) , pompka sprzęgła klocki tarcze, 3 kpl opon całorocznych 1x spawanie wydechu, 2x czujnik spalania stukowego poduszki pod silnikiem i skrzynią ( z powodu częstego zerojedynkowego traktowania gazu) i to by było właściwie na tyle. Przy 320 tys nawet zuzycie oleju było niewielkie tzn potrafiło po 10 tys km zjechać z maxa na minimum czasami była konieczna dolewka max litr jeżeli przeciągnąłem wymianę. Blachy praktycznie oparły się korozji, lakier to badziewie, hałas za duży , komfort jazdy na czwórkę prowadzenie po winklach poezja za sprawą wielowachacza z tyłu oraz dużego rozstawu osi. Do tego za kilka stów wprawiłem sobie zestaw multimedialny na androidzie więc w odróżnieniu od android auto mogłem sobie wrzucic muzyke czy film bezposrednio z YT a w tle włączyć nawigację. Taka stacja multimedialna w streamie to zestaw obowiązkowy na dłuższe trasy..serio
Wrażenia
4,0
Silnik
156 koni to niezbyt wiele ale za to ma trwały łańcuch rozrządu wytrzymujący 400kkm , praktycznie od wymiany do wymiany bez dolewek oleju, trwały osprzet jedynie psują się czujniki spalania stukowego. Z tego silnika nigdy nic nie ciekło i sie nie pociło nawet przy 300 tys km
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowa, dobra bezproblemowa skrzynia z której nigdy nic nie cieknie
5,0
Układ jezdny
Mozna bezkarnie przeginać na winklach, zwłaszcza na sliskim, ten samochód jest megasuper. Hamulce przy fabrycznych zaciskach i kołach 15 są kiepskie w accordzie z felgami 16 są sporo lepsze
5,0
Karoseria
Auto praktyczne do bólu i przemyslane.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby preźroczyste z tyłu mozna sobie zamontować kamerkę więc trzeba sobie tą kwestię ogarnąć za kilka złotych
4,0
Ergonomia
Duzo miejsca, krótkie siedziska , ale na dłuższych trasach stream jest lepszy od ufo , accorda2006 a nawet nowej mazdy 6 rocznik 2019 w sensie mniej męczy. Po złożeniu 2 i3 ciego rzędu foteli nie ma płaskiej podłogi niestety
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa normalnie, w 15letnim aucie po serwisie klimatyzacji nie trzeba było nic "dobijac" przez kolejne 5 lat a klima chłodziła do końca bdb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6 miejsc , 2 rząd ma regulacje pochylenia oparć, w 3cim rzędzie mniej miejsca ale i tak lepiej niż w zafirze
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie kiepskie zwłaszcza powyżej 100 km/h . Ale na pocieszenie dodam, że w nowej maździe 6 rocznik 2019 którą jeździłem później nie jest lepiej a może nawet jeszcze gorzej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis groszowy, praktycznie żadnych awarii, spalanie niestety miałem przez większą część czasu dość wysokie na skutek cięzko diagnozowalnej usterki układu zapłonowego ale ostatecznie wszystko skończyło się wesołym oberkiem
5,0
Stosunek jakość/cena
Megajakość, megaprowadzenie absolutny brak awarii kupa miejsca w środku a cena spoko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poduszki pod silnikiem i skrzynią przy przebiegu 300 tys km zastrajkowały na skutek ciągłego traktowania ich betonową podeszwą właściciela, Łączniki stabilizatora (kpl na przód i tył 90 zł ) to pieta achillesowa /wytrzymuja tylko 100 tys kmalbo i mniej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka to przerwany kabel od sterowania szybą w miejscu zaginania przy zawiasach
i awaria czujnika stukowego za 40 zł na znanym portalu. To były te "poważne usterki" w 15 letnim aucie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 156KM 115kW
[l/100km]