Silnik
: Urzekl mnie swoja dynamika/dzwiekiem/ wkreca sie jak motocykl na serio! im wyzej tym szybciej potrafi zakompleksic nie jednego dresa, czy mnostwo pseudo sportowych aut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: A co tam! szybko zuzywaja sie opony hehehehehehe
5,0
Całokształt
To auto idealnie pasuje do mnie i mojej rodziny. Samotny tatus w trasie lubi casem troche adrenalinki, bardzo lubie wyprzedac jesli jest plac.
Rdzinne wypady spokojna jazda rekreacyjna/ zakupy/ parkingi mieszczuchowe bzdety/poza asfaltem tez daje rade. Ogolnie polecam ten samochod bo jest naprawde wielofunkcyjny lecz nie nadaje sie do przewozenia 7 osob na jakies wyprawy. To nie MB Vito/Chevrolete Suburban;)
Wrażenia
5,0
Silnik
po prostu miodek i rozkosz dla ucha, wspaniale sie kreci do 7,400 jak w motocyklach;). Choc to brzydki minivan ma piekny wypierd pow 4500-7000. bardzo elastyczny 3-4-5 bieg. Szkoda ze nie ma 6 biegu do cichszej jazdy przy wyzszych pretkosciach. Chip tuning daje dodatkowe 15km i 34Nm oraz obniza sapanie(€200 w Holandii 2.0 VTEC 171km/210Nm) . Auto wazy jak na swoje gabarytu naprawde nie wiele.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna: Bardzo dobrze dopasowana i bardzo elastyczna. Cichutko i spokojnie w przedziale 2k-3k. Wybieranie nie sprawia zadnych problemow, nawet przy bardzo szybkiej zmianie.
przyspieszenie na 3 od 80-140 3-4 sekund fajnie wbija w siedzenie w sumie auto ciagnie dynamicznie do 180 potem juz powoli do 210-220 (oczywiscie nie w Polsce)
5,0
Układ jezdny
Komfortowo na dobrych nawierzchniach jest zestrojony na sportowo, nie lubi dziur ale to wytrzymale zawieszenie. Male przechyly jak na vana radzi sobie nieraz lepiej niz zwykle kombi. Bywa podsterowny, nie lubi slalomow.
Komfort
4,0
Widoczność
No nie jest to akwarium, o ile przod latwo wyczuc tyl ma spore punkty martwe (popsulem troche latarnie na parkingu ;)))
5,0
Ergonomia
wrzystko w zasiegu srednich i malych raczek japonskich inzynierow. Wszystko umieszczono tam gdzie powinno byc no moze ogrzewanie lusterek i regulacja swiatel zakrywa troche kolo kierownicy.
Brakuje regulacji glebokosci kolumny kierowniczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie chlodzi szybciutenko, szybko odparowuja szyby (klima manualna przod i trzeci rzad siedzen ale bardzo wydajana/nieslyszalana). Czasami przygrzewa za mocna z przodu w drugim rzedzie gorzej, w tylnim jak w tylnim;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygodnie dla 6 pacjentow o wzroscie do 170. W tym aucie kierowca <185 \"kopyt nie wyciagnie\". Ale da sie przewiesc i 3m drabine!. Fajnie ze tylni rzad sie sklada w plaska podloge nie trzeba sie babrac w wyciaganie i wkladanie siedzen. 7 osob na krotkie trasy/ rodzina 2+4 lub 2+2 do tego jest to samochod.
Szkoda ze w srodku wychodzi dosyc nierowne lozko
4,0
Wyciszenie
powyzej 4k rpm robi sie glosno jak dla mnie mily dzwiek dla ucha dla zony mniej. Doskonaly na polskie ograniczenia do 120km/m. Cichutenki przy silankowych wypadach. Warczy i burczy przy nerwoweych tatusiach, ktorzy sie spiesza i chca pokazac ze tez maja jajeczka. Nadkola sam sobie wyciszylem bo dosyc bylo slychac tylne kola
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to 2 lity w benzynie bez turbo pamietajcie o tym. Jazda sportowa (tor wyscigowy/walka z czasem wyscig prwatnych vanow) 16l !!! poprostu smok a i chlapnie sobie olejem a co! / spokojna plynna jazda b ekonomiczna jak na ta mase i moc trasa 90-120 8l
przeglady umiarkowanie/ klocki/plyny/filtry/ ale warto odwdziecza sie nezawodnosia olej co 10 000 za to paska rozrzadu sie nie wymienia a co za tym idzie brak zwiazanych z tym kosztow.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanszy niz Avensis/Sharan/SpaceWagon/Espace/mazda MPV/ ale tez troche mniejszy. Ceny jak do Civica tyla ze auto duzo bardziej niezawodne. W sumie to nudny jak flaki z olejem nic sie nie dzieje. Jak narazie najbardziej niezawodne auto jakim jezdzilem (wczesniej vw/audi/toyota)
Polecam wszystkim tatusiom prowadzacym sportowy tryb zycia. Zlodzieje sie nim nie interesuja/ za to mamuski i owszem jak najbardziej;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak narazie lacznik stabilizatora lewy tyl, dwie zarowki, przebieg moj w ciagu roku 30k
(rozbilem tyl przy zbyt dynamicznym cofaniu: Hak,zderzak,cala klapa,listwa chrom, szyba - € 3000 wszystkie czesci orginalne naprawa serwis)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyzej jakies pierdoly. Jest jak telewizor tylko zamiast kanalow sa biegi i pedal gazu. Kanaly wybierasz takie jakie mozesz w danej chwili:) rodzinka/sport/rekreacja/wyscig spod swiatel/ wyprzedzanie)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 156KM 115kW
[l/100km]