Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Stream

Paweł, 6 lat temu
Silnik 1.7 i 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Stream 1.7 i 125KM 92kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Karoseria, bo przestrzeń w aucie nie do przecenienia - brak zwalistej deski rozdzielczej, rozbudowanej konsoli środkowej czy tunelu środkowego poprowadzonego na wysokości ucha. Absolutny minimalizm formy i maksymalna funkcjonalność! Ma się poczucie prowadzenia małego, zwinnego auta a nie ponad 4,5 metrowego kombi-vana.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Hałas, ale ja już go polubiłem :)
5,0
Całokształt
Całokształt... Hmmm... Gdybym miał możliwość kupienia takiego wozu nowego ale w adekwatnej do wieku konstrukcji cenie - brałbym jak Natalię Siwiec! (Pani Natalio - to naprawdę ogromny komplement z mojej - ortodoksyjnego monogamisty, strony! Niech Pani nie słucha prawnika! ;) Jeżdżę 16-letnim bolidem, który najlepsze ma już za sobą ale wciąż jest w stanie zapewnić optimum wygody, bezpieczeństwa, ekonomiczności dla 4-osobowej rodziny. Linia auta, mimo, że trąca myszką, może się podobać i nie jest jakaś wybitnie przestarzała. Podzespoły są trwałe (zawieszenie, sprzęgło fabryczne!), naprawy i konserwacja megałatwe i nie rujnują kieszeni. Korozja - no cóż, auto w tym wieku, japońskie i przez pół roku kompane w solance - zdarza się. Zdolny blacharz ogarnie sprawę, zdrowych blach w necie też nie brakuje - można przeszczepić i po sprawie. Miłośnikom minivanów, rodzinom z dziećmi, lubiącym wozić powietrze milczkom, pannom na wydaniu - GORACO I SZCZERZE POLECAM STREAMA!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - żywioł sam w sobie! Pojemność - 1668 ccm, moc - 125 KM, masa auta - ok. 1,4 tony a silniczek radzi sobie już od najniższych obrotów - może pohałasować, ale płynie przyspiesza, żeby pow. 4.300 obr/min pokazać światu, po co Japończycy wymyślili VTEC ;) Hałaśliwy gad ale daje radość z jazdy!
4,0
Skrzynia biegów
Przełączenia biegów takie jakie lubię - miękkie, ale dobrze wyczuwasz czy i kiedy bieg zaskoczył. Ogrooomny minus za brak 6 biegu. Pewnie tak miało być, że jadąc 150 km/h masz na blacie 5.000 obr/min i silnik wcale tego nie czuje ale po jakimś czasie ucho więdnie od, przyznaję że wcale dla niego miłego, hałasu. Poproszę szybciutko skrzynię z 6-ma biegami i pędzę na kolanach, żeby dać 5-tą gwiazdkę! :)
5,0
Układ jezdny
Kiedy trzeba miękki, kiedy trzeba sprężysty i twardawy. Z reguły jeżdżę sam (to po co ci, grubasie, 7-mio osobowe auto?!?) - wtedy jest przyjemnie twardy i auto daje się precyzyjnie pokierować. Można popuścić wodze fantazji i poczuć się jak w usportowionym kompakcie. Z kompletem 6-ciu dorosłych o zróżnicowanej masie autko jest mięciutkie jak kaczuszka ale nie dobija i prowadzi się jak panienka z dobrego domu. ŻADNE! z moich poprzednich aut nie prowadziło się tak przewidywalnie i przyjemnie! Pińć gwiazdek bez żadnej łaski!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra! Lepsza była tylko w Multipli. Przydały by się czujniki parkowania z tyłu albo kilka godzin praktyki w cofaniu do celu ;) bo to jedyne miejsce, gdzie moje oko nie sięga. Ale przód, boki - rewelacja!
5,0
Ergonomia
Ktoś kiedyś w tym punkcie napisał: "jak na kieszeń studenta - może być!" Parafrazując Zamoyskiego "Takie mamy Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie". No, cóż... Spuśćmy kurtynę wstydliwego milczenia. Ale do brzegu, do brzegu - wszystko logicznie poukładane, nie trzeba się domyślać położenia ani funkcjonalność poszczególnych przycisków, pokręteł... Jak dla mnie trochę za bardzo do przodu wysunięty umieszczony w drzwiach panel otwierania szyb - zawsze pakuję pazury na przyciski do tylnych zamiast do przednich. Ale może to kwestia przyzwyczajenia z poprzednich aut? Nie wiem. Nie czepiałbym się niczego. Aha! jest - podświetlenie przycisków od regulacji nadmuchu mało widoczne w słoneczny dzień i nigdy nie wiadomo czy klima włączona i gdzie wieje ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko dobrze bo słabo chłodzi tył w upalne dni. A plusy? Nagrzewa się szybko i grzeje mocno - mam najszybciej odmarznięty samochód na osiedlu :D Tylko sąsiad popatruje szyderczo na skrobanie szyby - ma Focusa z odmrażaniem przedniej szyby i myśli, że rządzi...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń? Od zaje...nia i ciut-ciut! Co prawda trzy rosłe osoby na tylnej kanapie to trochę przesada (chyba, że do kościoła i nazad) ale po 2 w każdym z 3 rzędów i każda czuje się znakomicie - nawet te w "bagażniku"! Każde z 4 drzwi są szerokie i otwierają się pod dużym kątem nie zmuszając nas do wślizgiwania się do auta. Siedziska foteli są także na rozsądnej wysokości i do auta się wsiada a nie wpada. Moi staruszkowie baaardzo sobie to chwalą ;) Poza tym - klucz 15-tka, 4 śruby i tylna kanapa znika z bagażnika ;) powiększając jego głębokość o dodatkowe 12-13 cm! Na wakacyjny wypad z pierdyliardem toreb, torebek, koszy i koszyków jak znalazł!
2,0
Wyciszenie
I tu się posypał pomnik marmurowy... Przypuszczam, że żółta rasa w ten sposób chciała zdepopulować resztę świata - przytępiając i finalnie odbierając nam słuch, co skutkowałoby tym, że: 1) system rentowy szybko stałby się niewydolny wypłacając świadczenia za utratę słuchu, powodując załamanie stanu finansów każdego państwa, do którego EKSPORTOWANO (tak, tak! Made in Japan a nie jakieś Turcje, Wielkie Brytanie czy inne ułomne montażowo państewka) Streamy. 2) Głusi szybciej poginą na drogach nie słysząc pisku hamulców Kamaza... Wyciszenie komory silnika - poza dychawiczną matą na masce - żadne! Słychać każdy suw, każde włączenie VTECa i wyrzut jechanego pow. 6.000 obr/min silnika... No tak się nie da! To samo z wyciszeniem reszty budy... Japońce użyli do tego jakieś odpady maty bitumicznej z produkcji sandałów. Łącznie z 0,25 m2 na pojazd... Dywersja jaka czy co? Słychać każde ziarnko piachu, czy pyłek kwiatowy wyrzucony spod koła i uderzający w podłogę, nadkole. O wjechaniu w kałużę nie wspomnę bo do tej pory budzę się zlany potem na każde wspomnienie... Trzeba se radzić samemu oklejając zewnętrzne poszycie drzwi i podłogę Soudalem i pianką akustyczną 6 mm. Pomaga.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty mechaniczne - jak cię mogę. ASO Hondy bardzo pomaga w przypadku ****reli, których nie znajdziesz w necie czy Alledrogo. Część gratów wspólna z Civic VII generacji, ale silnik 1,7? To już USA i ew. Honda coupe. Przerażająco mała ilość zderzaków i przednich lamp do przedlifta. Reszta blach i gratów przypłynie z Anglii jeśli już nie znajdziesz ich w PL. Aha! Podane poniżej zużycie paliwa - LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hmmm... Kupiłem zaniedbanego gniota za ~5.000 zł. Dołożyłem 3.500 zł, żeby doprowadzić go do takiego stanu, żeby nie bać i nie wstydzić się nim jeździć. Według mnie auto oferuje naprawdę dużo za przeciętną rynkową cenę oscylującą ok. 10.000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie powymieniałem poprzepalane żaróweczki w przyciskach od klimy i w tablicy - zegarach. I to tyle. Aha! Miesiąc po zakupie zaczął trzeszczeć mechanizm podnoszenia szyby kierowcy i w końcu szyba poszła w dół - pękła linka. Z uwagi na brak linek oraz wiedzy w zakresie naprawy tego podzespołu nabyłem w necie cały mechanizm za 40 zł... Wymiana, a raczej zabawa - 2 godziny wraz z wygłuszeniem drzwi ;) Poza tym zregenerowałem tylne zaciski przy okazji wymian klocków i regulacji ręcznego. Chodzą jak brzytwa i mają piękny, równy docisk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna, jedyna rzecz w ciągu roku od zakupu i przejechaniu 12.000 km - Zbyt wysoki poziom płynu chłodniczego (sam zalewałem... ;)) zaskutkował wyłączaniem kolejno klimy i silnika w upalne dni w korkach. Po awaryjnym wybomblowaniu nadmiaru płynu (ręcznik, torebka po chipsach i odkręcenie korka chłodnicy) silnik pracuje do dziś (po 3.500 km) jak złoto. Auto nigdy nie stanęło z powodu awarii!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Stream 1.7 i 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
14,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Stream