Ponadczasowe piękne japońskie auto. Auto z duszą. Jeździłem 7 lat, i do tej pory jak widzę pralkę na ulicy to wzbudza we mnie emocje. Piękna linia, niska, szeroka i długa. Tylne światła do tej pory umiem rozpoznać w nocy z kilometra, auto bezawaryjne przy regularnym dbaniu. Przez 7 lat naprawiałem tylko pasek pompy wspomagania (15 zł) i pompe ABS (250 zł używka). Zawieszenie świetne i wytrzymałe ale zawsze zwalniałem do zera przed progami :) Najchętniej przesiadłbym się albo do 2,2 albo do NSX'a. Hondy produkowane tylko w Japonii to po prostu rewelacyjne auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 2,0 133 koni to rewelacja. Przy regulowaniu zaworów co 10/12 tysiecy (gaz) auto naprawdę daje rade. Zazwyczaj jeździłem wolno, jednak czasami jakieś szybsze jazdy po mieście się zdarzały (zawsze na benzynie!). Przyspieszenie na poziomie innch 150/160 konnych samochodów. O dziwo nie bierze oleju, to znaczy bierze 1 litr / 10 000 km więc zupełna norma a nawet lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna, gałka nie lata, elastyczna, na 5 można jechać spokojnie 50 na godzine. Najmocniejsze biegi to 2 i 4. Zbiera się super. Oczywiście haczy 1 i wsteczny - norma w Hondach. Troche brakuje 6 biegu w trasie.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma, na 17" felgach i profilu 40 jest naprawde spoko.
3,0
Karoseria
Niestety jak to stare Hondy, rdzewieją nadkola tylne - norma.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie była wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Mało miejsca z tyłu na nogi, nisko się siedzi więc ciężko się wychodzi - kwestia przyzwyczajenia. Po roku już było dla mnie za wysoko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się grzeje w zimie, brak klimy więc niestety to duża wada. Szyby parują w deszcze noi gorąco w lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy bardzo ok, dla pasażera aż za dużo, z tyłu nieco za mało.
5,0
Wyciszenie
Nie chciałem żeby była zbyt cicha, wydech zmieniony, osłona pod maską zerwana i było ok. Przy nieoryginalnym wydechu w trasie może być męcząca bo na 5 biegu przy 140 km/h ma około 3/4 tys obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części na średnim poziomie jeśli chodzi o cene - powód mała dostępność. Przykład tarcze i klocki tył tylko jedna firma (ATE) cena 600 zł. Auto się nie psuje więc to rekompensata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie adekwatna. Preludy powinny być droższe w zakupie. Auto ponadczasowe!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]