Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude V

Maciej Oskar, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Ponadczasowe piękne japońskie auto. Auto z duszą. Jeździłem 7 lat, i do tej pory jak widzę pralkę na ulicy to wzbudza we mnie emocje. Piękna linia, niska, szeroka i długa. Tylne światła do tej pory umiem rozpoznać w nocy z kilometra, auto bezawaryjne przy regularnym dbaniu. Przez 7 lat naprawiałem tylko pasek pompy wspomagania (15 zł) i pompe ABS (250 zł używka). Zawieszenie świetne i wytrzymałe ale zawsze zwalniałem do zera przed progami :) Najchętniej przesiadłbym się albo do 2,2 albo do NSX'a. Hondy produkowane tylko w Japonii to po prostu rewelacyjne auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 2,0 133 koni to rewelacja. Przy regulowaniu zaworów co 10/12 tysiecy (gaz) auto naprawdę daje rade. Zazwyczaj jeździłem wolno, jednak czasami jakieś szybsze jazdy po mieście się zdarzały (zawsze na benzynie!). Przyspieszenie na poziomie innch 150/160 konnych samochodów. O dziwo nie bierze oleju, to znaczy bierze 1 litr / 10 000 km więc zupełna norma a nawet lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna, gałka nie lata, elastyczna, na 5 można jechać spokojnie 50 na godzine. Najmocniejsze biegi to 2 i 4. Zbiera się super. Oczywiście haczy 1 i wsteczny - norma w Hondach. Troche brakuje 6 biegu w trasie.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma, na 17" felgach i profilu 40 jest naprawde spoko.
3,0
Karoseria
Niestety jak to stare Hondy, rdzewieją nadkola tylne - norma.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie była wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Mało miejsca z tyłu na nogi, nisko się siedzi więc ciężko się wychodzi - kwestia przyzwyczajenia. Po roku już było dla mnie za wysoko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się grzeje w zimie, brak klimy więc niestety to duża wada. Szyby parują w deszcze noi gorąco w lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy bardzo ok, dla pasażera aż za dużo, z tyłu nieco za mało.
5,0
Wyciszenie
Nie chciałem żeby była zbyt cicha, wydech zmieniony, osłona pod maską zerwana i było ok. Przy nieoryginalnym wydechu w trasie może być męcząca bo na 5 biegu przy 140 km/h ma około 3/4 tys obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części na średnim poziomie jeśli chodzi o cene - powód mała dostępność. Przykład tarcze i klocki tył tylko jedna firma (ATE) cena 600 zł. Auto się nie psuje więc to rekompensata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie adekwatna. Preludy powinny być droższe w zakupie. Auto ponadczasowe!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
8,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Prelude V