Silnik
: jak na 133 km świetnie, dobrze toleruje gaz -brak spadków mocy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza w tylnych nadkolach (polecam sprawdzić też nadkola od środka) na rantach, okolice zamka na tylenj klapie i sama krawędź klapy od środka, warto też zerknąć pod dojazdówkę
4,0
Całokształt
Auto ściągnąłem z Niemiec jako bezwypadkowe, auto było garażowane i serwisowane prze poprzedniego właściciela do 140 tys. Honda nigdy mnie nie zawiodła. Jedynymi mankamentami jaki rzucają się w oczy są korozja na nadkolach i uszczelki, które puszczają wilgoć przez co szyby parują. Reszta jest niezawodna - autem zrobiłem przez rok ponad 15 tys km - padł tylko w rozruszniku bendiks. Jak na stosunkowo małą moc daje kupę zabawy. Minusem jest to, że wszyscy chcą się ścigać z Hanią :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Największy plus tego samochodu. Jeśli jeździ się max w 2 os więcej mocy z początku nie potrzeba. Fakt faktem lepszy byłby v-tec ale za to f- seria lepiej toleruje gaz - dzięki czemu można pojeździć szybko i ekonomicznie.
5,0
Skrzynia biegów
jedynym zgrzytem jest ciężko wchodzący wsteczny na zimnym. Reszta bez zarzutu, dość nieźle dobrane przełożenia, skok drążka też jest w porządku - ja mam shortshifter i jest jeszcze lepiej. Unikać automatu - wolny i przy tym silniku auto zamienia się w muła
5,0
Układ jezdny
Zależy kto czego szuka. Seryjne zawieszenie mam wymienione na amory żółte Koni i sprężyny -40 HRa. Ojciec po przejechaniu kilku kilometrów dziwił się jak można tym jeździć - mi pasuje. Auto jest szerokie i niskie, zawiecha twarda - dzięki czemu im szybciej się jedzie tym lepiej klei się do drogi. Ale trzeba uważać ciężki przód i nie najlepsze hamulce (na stocku) potrafią zaskoczyć
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki w sumie nie ma tragedii, z tyłu jak to w coupe - bez szału
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie podłokietnik i drążek zmiany biegów jest ułożony idealnie - prawie jak na miarę. Konsola prosta pare sekund i każdy się połapie co i jak. Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem przy temp +30 spokojnie można zamknąć szybki - ładnie mrozi- nie którzy twierdzą że nawet za mocno. W zimę auto szybko sie nagrzewa. Dużym problemem jest parowanie szyb - ale wystarczy na chwile włączyć klimę i zaparowanie schodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 186 i z przodu bez problemu się mieszczę - fotel kierowcy max w dół i odsunięty praktycznie do końca. Pasażer po prawej też nie ma problemu, gorzej z tyłem - auto niby jest zarejestrowane na 4 os ale polecam traktowanie tylnych siedzeń jako tylnej półki gdzie można sobie tylko coś położyć - wciskać tam kogoś nie polecam.
3,0
Wyciszenie
Mam zrobiony przelot i końcowy bez silencera do tego CAI i nie jest cicho -ale tak ma być. Przy stockowym wydechu i dolocie jest w sumie cicho- ale to sportowe coupe a nie Merc.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynce jest różnie -wszystko zależy od nogi kierowcy. mi nie udało się jeżdżąc po mieście zejść poniżej 12/100, w trasie ok 8-10 l . Na gazie pali tyle samo a ceny gazu są jakie są. Ceny części niskie - rozrząd z robocizną + wymiana oleju + regulacja zaworów wyniosła mnie trochę ponad 450 zł. Jak padnie coś w silniku sam słupek 800zł a da radę znaleźć taniej, części blacharskie też za grosze
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto takie jak moje można kupić już za 5 tys ale będzie to zajechany strucel z kilogramem szpachli. Żeby cieszyć się jazdą i nie włożyć w auto worka pieniędzy trzeba wydać ok 8-9 tys za f-serie i 10-12 za v-teca. To małe pieniądze za samochód który daje taką radość z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie licząc rozrusznika - ZERO. Wymieniać regularnie olej, dobrze zakonserwować blachę i auto długo jeszcze pojeździ
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]