Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude V

swistaq, 10 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jak na 133 km świetnie, dobrze toleruje gaz -brak spadków mocy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza w tylnych nadkolach (polecam sprawdzić też nadkola od środka) na rantach, okolice zamka na tylenj klapie i sama krawędź klapy od środka, warto też zerknąć pod dojazdówkę
4,0
Całokształt
Auto ściągnąłem z Niemiec jako bezwypadkowe, auto było garażowane i serwisowane prze poprzedniego właściciela do 140 tys. Honda nigdy mnie nie zawiodła. Jedynymi mankamentami jaki rzucają się w oczy są korozja na nadkolach i uszczelki, które puszczają wilgoć przez co szyby parują. Reszta jest niezawodna - autem zrobiłem przez rok ponad 15 tys km - padł tylko w rozruszniku bendiks. Jak na stosunkowo małą moc daje kupę zabawy. Minusem jest to, że wszyscy chcą się ścigać z Hanią :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Największy plus tego samochodu. Jeśli jeździ się max w 2 os więcej mocy z początku nie potrzeba. Fakt faktem lepszy byłby v-tec ale za to f- seria lepiej toleruje gaz - dzięki czemu można pojeździć szybko i ekonomicznie.
5,0
Skrzynia biegów
jedynym zgrzytem jest ciężko wchodzący wsteczny na zimnym. Reszta bez zarzutu, dość nieźle dobrane przełożenia, skok drążka też jest w porządku - ja mam shortshifter i jest jeszcze lepiej. Unikać automatu - wolny i przy tym silniku auto zamienia się w muła
5,0
Układ jezdny
Zależy kto czego szuka. Seryjne zawieszenie mam wymienione na amory żółte Koni i sprężyny -40 HRa. Ojciec po przejechaniu kilku kilometrów dziwił się jak można tym jeździć - mi pasuje. Auto jest szerokie i niskie, zawiecha twarda - dzięki czemu im szybciej się jedzie tym lepiej klei się do drogi. Ale trzeba uważać ciężki przód i nie najlepsze hamulce (na stocku) potrafią zaskoczyć
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki w sumie nie ma tragedii, z tyłu jak to w coupe - bez szału
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie podłokietnik i drążek zmiany biegów jest ułożony idealnie - prawie jak na miarę. Konsola prosta pare sekund i każdy się połapie co i jak. Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem przy temp +30 spokojnie można zamknąć szybki - ładnie mrozi- nie którzy twierdzą że nawet za mocno. W zimę auto szybko sie nagrzewa. Dużym problemem jest parowanie szyb - ale wystarczy na chwile włączyć klimę i zaparowanie schodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 186 i z przodu bez problemu się mieszczę - fotel kierowcy max w dół i odsunięty praktycznie do końca. Pasażer po prawej też nie ma problemu, gorzej z tyłem - auto niby jest zarejestrowane na 4 os ale polecam traktowanie tylnych siedzeń jako tylnej półki gdzie można sobie tylko coś położyć - wciskać tam kogoś nie polecam.
3,0
Wyciszenie
Mam zrobiony przelot i końcowy bez silencera do tego CAI i nie jest cicho -ale tak ma być. Przy stockowym wydechu i dolocie jest w sumie cicho- ale to sportowe coupe a nie Merc.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynce jest różnie -wszystko zależy od nogi kierowcy. mi nie udało się jeżdżąc po mieście zejść poniżej 12/100, w trasie ok 8-10 l . Na gazie pali tyle samo a ceny gazu są jakie są. Ceny części niskie - rozrząd z robocizną + wymiana oleju + regulacja zaworów wyniosła mnie trochę ponad 450 zł. Jak padnie coś w silniku sam słupek 800zł a da radę znaleźć taniej, części blacharskie też za grosze
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto takie jak moje można kupić już za 5 tys ale będzie to zajechany strucel z kilogramem szpachli. Żeby cieszyć się jazdą i nie włożyć w auto worka pieniędzy trzeba wydać ok 8-9 tys za f-serie i 10-12 za v-teca. To małe pieniądze za samochód który daje taką radość z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie licząc rozrusznika - ZERO. Wymieniać regularnie olej, dobrze zakonserwować blachę i auto długo jeszcze pojeździ
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
8,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Prelude V