Niezawodny, niedrogi, przystępny w eksploatacji, ładny, dynamiczny, wygodny i dający ogromna frajdę z jazdy i satysfakcję z posiadania - - - > wart swojej ceny. Nie widzę dla niego zastępstwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność - nie powala na kolana, silnik jest jednostką wysokoobrotową, czyli dopiero obroty rzędu 5-7 tys. gwarantują naprawdę potężne przyspieszenie. Można powiedzieć, że 2 litry pojemności to mało - być może ale w tym wypadku z masa ok 1300kg radzą sobie naprawdę dobrze a dźwięk pracy silnika na wysokich obrotach - coś pięknego ( w moim aucie jest seryjny układ wydechowy).
5,0
Skrzynia biegów
Przed kupnem tego samochodu dużo czytałem na temat skrzyń biegów, a to że bieg nie wchodzi, a to znowu haczy itp. Otóż w moim niema tego problemu, biegi wchodzą prawidłowo, niema szarpnięć itp. Skrzynia biegów zasługuje naprawdę na duży plus.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak na coupe - mógłby być lepszy. Oczywiści nie chodzi tu o samo zawieszenie czy prowadzenie bo to jest super, ale o rozkład mas. Niestety napęd na przód + ciężki silnik = duże obciążenie przodu pojazdu, natomiast tył, jest za lekki co nieraz da się odczuć w szybko pokonywanych zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
W Prelude siedzi się nisko, trzeba się do tego przyzwyczaić, jednak że jak na auto typu coupe naprawdę nie jest źle. Widoczność na boki i przed siebie rewelacja, widoczność do tył raczej przeciętna choć po dłuższym kontakcie z tym samochodem problemów z cofaniem niema. Dużo jeżdżę po mieście i naprawdę niema problemu ani na zatłoczonej ulicy ani a parkowaniem pomimo sporych rozmiarów maski.
5,0
Ergonomia
Tu chyba niema się nad czym rozpisywać. To HONDA tu wszystko jest tam gdzie być powinno. żadnych niepotrzebnych przycisków i rozpraszających uwagę świecidełek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prelude jest dużych rozmiarów samochodem jednak wnętrze jest typowo dwu osobowe czyli dość małe. Schłodzenie tego samochodu ( klimatyzacja ) w lecie trwa krótką chwilę. W zimę dzięki temu, że silnik bardzo szybko w trakcie jazdy nabiera temperatury również z nagrzaniem niema problemów, a grzeje bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem, auto duże z zewnątrz małe wewnątrz. Samochód przewidziany raczej dla dwojga dorosłych i dzieci, choć niewiem czy byłoby to wygodne ustawienie. Podsumowując dla kierowcy ( ja mam 178cm ) i pasażera jest tam naprawdę wygodnie i raczej miejsca nie zabraknie. Na krótką trasę można oczywiście zabrać kogoś na tylnym siedzeniu ale już wtedy o przesadnym komforcie nie można mówić.
5,0
Wyciszenie
Auto typu coupe, z założenia pewnie troszkę pod szybką jazdę. Myślę, że ludzie kupujący takie samochody nie spodziewają się w nich ciszy rodem z mercedesa S class, jednak trzeba przyznać, że do 130km /h jest całkiem dobrze :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z mojego punktu widzenia, bardzo słaby punkt. Mamy do czynienia z jednostką o pojemności 2l , spalanie wydaje mi się trochę duże. Oczywiście diesel to nie jest i nie będzie. Można założyć LPG choć ja napewno tego swojemu autu nie zrobię. Ogólnie z mieście trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 10-13 litrów /100km (wszystko zależy od stylu jazdy kierującego) , natomiast w trasie zależnie od prędkości w granicach 8-11 l/100km.
Naprawy: podobno części do samochodów japońskich są drogie, nie do końca. Możemy oszczędzać i upychać w auto podzespoły które po krótkim czasie zaczną szwankować lub porządne części i cieszyć się bezawaryjnością.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze lepszego,wygodniejszego, bardziej niezawodnego coupe w tym roczniku i z tak przyjemnym silnikiem nie znajdziesz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rok użytkowania - nie zepsuło się nic!
To chyba wystarczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rok użytkowania - nie zepsuło się nic!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]