Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude V

Kamil, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 2-ka i 3-ka powyżej 4rpm, ale w końcu to Honda!:)
5,0
Całokształt
Nieprzeciętne auto o ponadczasowej linii i charakterze. Z pewnością nie dla każdego- trzeba się liczyć z konsekwencjami jazdy autem klasy GT (trudności przy wsiadaniu, brak miejsca z tyłu etc.), ale jeśli ktoś kupuje Prelude zdając sobie z tego sprawę- z pewnością ją pokocha. To nie jest samochód uniwersalny, który w tygodniu posłuży za autko miejskie, a w weekend za kombi- to coupe z wszystkimi tego typu auta wadami i zaletami! Dla mnie świetne auto, ale ja dokładnie wiedziałem czego od niego oczekiwać...
Wrażenia
5,0
Silnik
W pełni usatysfakcjonowany! Przyznam szczerze, że przed zakupem obawiałem się trochę czy aby napewno najsłabsza wersja silnikowa z nie najlżejszym w końcu autem sobie poradzi... Teraz mogę śmiało powiedzieć, że jest ok! Do \"normalnej\" jazdy jest aż nadto. Auto spokojnie radzi sobie przy niższych prędkościach obrotowych, a gdy ma się ochotę na ostrzejszą jazdę- 4rpm w górę i jest miód, szczególnie że Preludka chętnie wkręca się w obroty!:) Bardzo mile zaskoczyła mnie elastyczność- wcześniej jeździłem Civic\'iem D15B7 (101KM) i tam żeby sprawnie pojechać trzeba było troszkę \"przypiłować\" - w Preli od 2tys/min można spokojnie i harmonijnie przyspieszać. Dodatkowy atut silnika to kultura pracy- na biegu jałowym Honda pracuje tak cicho i bez drgań, że momentami człowiek zastanawia się czy przypadkiem nie zgasła!:D Generalnie- bardzo udany silnik!
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, chodzi z lekkim oporem ale precyzyjnie- dokładnie tak jak w aucie aspirującym do miana samochodu sportowego powinna. Jedyne uwagi- czasem przyhaczy 1-ka. Wielki atut- brak jakichkolwiek drgań na drążku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie stanowi odpowiedni kompromis pomiędzy komfortem i sportową sztywnością. Dodam tylko, że z uwagi na fakt, że auto w dużej mierze użytkuję w mieście, Prelude jeździ na 205/50R16, co bez wątpienia ma wpływ na zachowanie pewnej dozy wygody. Nie sprawdzałem zawieszenia w ekstremalnie szybko pokonywanych zakrętach, bo nie po to samochód kupiłem. Do normalnego użytkowania z momentami agresji (czyli tak jak prawdopodobnie większość z Nas na co dzień jeździ) w zupełności wystarczające! Układ kierowniczy- ok!
Komfort
4,0
Widoczność
W przód i na boki ok- jedynie długa maska wymusza mocne wysunięcie się do przodu... no cóż... trzeba uważać!:) Dobre, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką. Osobiście może wnętrza Hond z lat 90-tych były mało finezyjne, ale mnie to nie przeszkadza. Dobrej jakości materiały wykończeniowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu bomba- w zimie auto bardzo szybko się nagrzewa. Latem A/C wydajny!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla kierowcy i pasażerki!:) To nie auto rodzinne, więc tylne siedzenia awaryjnie, ale taki jest zamysł auta, więc narzekanie jest równie sensowne, jak to że ma tylko dwoje drzwi!
4,0
Wyciszenie
Do 3,5 - 4rpm cisza, potem przyjemnie basowy dźwięk silnika. Jestem z pokroju tych, którzy pozostawili seryjny (ładnie brzmiący i nie natarczywy) wydech, więc komfort jazdy wysoki. Dodatkowo świetna akustyka wnętrza (dobry pod zabudowę audio!)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalaniem się liczyłem- niskie nie jest, ale coś za coś!:) W mieście spali sporo, ale już na trasie mile zaskakuje. Naprawy 20% drożej niż do Civic\'a, więc ok!
5,0
Stosunek jakość/cena
Super!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko części eksploatacyjne- oby tak dalej!:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Prelude V 2.0 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
8,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Prelude V