Silnik
: Może to nie było zaskoczenie, bo spodziewałem się niezłych osiągów. Ale to co się dzieje powyżej 4,5tys obrotów to czysta przyjemność.
4,0
Całokształt
Wahałem się długo czy napisać komentarz. Mam zamiar niedługo zmienić auto więc może ostatni moment coś od siebie dodać. Jeżdżę nią od prawie 4 lat i wydaje mi się, że znamy się doskonale. Chciałbym powiedzieć, że auto jest super ale nie do końca tak jest. Po przeczytaniu komentarzy stwierdzam, że osoba podpisana rrrrrrrrrrrr w opiniach trafiła w 10. Wypunktowała wszystkie podstawowe bolączki auta i kierowcy. Tak naprawdę to mogę się pod tym tylko podpisać. Ta osoba rzeczywiście na co dzień miała kontakt z preludką, dobrze wie co pisze. Ze swej strony mogę tylko dodać parę drobiazgów. Bardzo niekomfortowe wsiadanie na tylne siedzenie zwłaszcza za kierowcę. Fotel kierowcy potem wymaga ponownego ustawienia włącznie z oparciem co jest dość uciążliwe. Bagażnik płytki i posiada duże przewężenie, co praktycznie uniemożliwia przewóz większych przedmiotów nawet po złożeniu siedzeń. Podłokietnik jest za niski i odsunięty do tyłu - właściwie nie do korzystania. Siedzenia krótkie i bez podparcia lędźwiowego - na dłuższych trasach koszmar. Estetyczne fuckupy - ręczny hamulec, uchwyt przy głowie pasażera.
Ale jest coś co sprawia, że jeżdżę nią od tylu lat. Ilekroć idę rano na parking to mówię do niej \"cześć piękna\" i wszystko gra.
Wrażenia
5,0
Silnik
od 4,5tys obrotów 2 i 3 bieg wspaniałe. Po mieście właściwie można się obejść bez pozostałych wyższych biegów. Chyba, że jeździsz po mieście 110km/h i więcej. Piątka to nadbieg, włączam ją z reguły na szybkich trasach.
4,0
Skrzynia biegów
czasami jedynka haczy, pozostałe biegi OK. (patrz wyżej)
3,0
Układ jezdny
auto \"ześlizguje się\" na bok podczas pokonywania nierówności np. torów tramwajowych. Szybkie pokonywanie zakrętów - niewskazane, honda zachowuje się dość niepewnie, co prawdopodobnie spowodowane jest znaczną różnicą w ciężarze przodu i tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku - jeżdżę w okularach ;)
5,0
Ergonomia
To moja trzecia honda. W każdej z nich ergonomia bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Są chwile, że kierowcy jest za gorąco a pasażerowi za zimno zwłaszcza w nogi. Mimo jednakowych ustawień z prawej i lewej strony. Przy włączonej klimie latem skóra na plecach przylepia się do skóry na siedzeniu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mógłym dać 5 bo jeżdżę z przodu i mam 172 wzrostu.
Czasami jednak wożę wysokich pasażerów i jest problem. Kierowcom o wzroście 180 i więcej - bardzo współczuję, chyba że mają szyberdach ;)
4,0
Wyciszenie
Jak w hondzie. Czyli głośno. Ale jest to miły hałas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się takiego spalania więc nie ma problemu. Ceny napraw w normie. Wymienia sie z reguły to co się zużywa. Poważniejszych napraw przez prawie 4 lata użytkowania nie miałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
za niewygórowaną cenę masz piękny i bezawaryjny samochód. Jeśli szukasz auta-sportowca, pewnie i szybko wchodzącego w zakręty lub wygodnego auta na długie trasy to wybieraj inny model.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odradzam instalację gazową. Swoją zdemontowałem zaraz po awarii katalizatora. Innych usterek nie zanotowałem. Japończycy - jak oni to robią?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miła jest świadomość, że samochód nigdy cię nie zawiódł. Kiedyś mechanik z hondy stwierdził: jeśli robisz przeglądy co 10-12 tys km daję ci gwarancję, że auto bez przygód dojedzie na następny przegląd.
To się sprawdza.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]