Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Prelude IV

Ukabi, 15 lat temu
Silnik 2.2 i 16V 185KM 136kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Prelude IV 2.2 i 16V 185KM 136kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : V-TEC power i wszystko jasne :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zapieczone tylne zaciski - koszt wymiany (używane) + reperaturki + nowe tarcze i klocki = 800 zł
Zawieszenie : Wyrobione tuleje tylnego zawieszenia + drążki 4ws = około 800-1000 zł
Karoseria : Trzeszczący szyberdach - rozłożyć, wyczyścić, skręcić = 4 godziny czasu :)
5,0
Całokształt
Uwielbiam to auto. Zakochałem się od pierwszego wejrzenia zza kierownicy ;) Co zastanawiające - naprawdę niewielu buraków wybiera akurat Preludy. I bardzo dobrze. Do tego fantastyczny klub PTP. Auto dla pasjonatów, zdecydowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
H22A2 - kręcimy wysoko i wtedy auto nie jeździ, tylko nisko lata ;) Niesamowite, że Honda opracowała tak świetne silniki wolnossące a brzmienie V-TECa jest... iście erotyczne :)
5,0
Skrzynia biegów
Mam założonego shortshiftera. Biegi wchodzą twardo, lecz bardzo precyzyjnie, skok lewarka naprawdę niewielki. Aż się chce zmieniać biegi. Przełożenia dość długie, ale dla tego silnika to nic i naprawdę świetnie się zbiera. Przydałby się 6-bieg, gdyż jazda powyżej 160 km/h (tj. 5 bieg i włączony V-TEC) nie ma zupełnie nic wspólnego z ekonomią.
5,0
Układ jezdny
Po obniżeniu i utwardzeniu zawieszenia jest lepiej niż mógłbym sobie wyobrazić. Auto jest dosłownie przylepione do jezdni i żaden zakręt mu nie straszny - pod warunkiem posiadania odpowiednich i nie zużytych opon. Naprawdę ciężko Prelkę wprowadzić w poślizg i stracić nad nią panowanie, jeśli tylko ma się odrobinę oleju w głowie ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, ale szału nie ma. Osobiście przeszkadzają mi trochę lusterka przy parkowaniu - tj. aby dostrzec krawężnik parkując tyłem trzeba je przestawić. Po obniżeniu także co wyższe auta mają skłonność do świecenia kierowcy po oczach. Poza tym wszystko w normie, słupki mocno nie przeszkadzają a z uwagi na długie drzwi widoczność na boki jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Zaprzyjaźnienie się z kokpitem Preludy zajęło mi około 5 minut. Wszystko pod ręką, tam gdzie powinno być. Niektórym może doskwierać brak schowków i denerwować tzw. trumna. Ale przecież to nie Fiat Doblo ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto grzeje się dość szybko, wentylacja wydajna. Climatronic zaniebawem :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To tak naprawdę auto raczej 2- osobowe. Podróżując w ten sposób jest naprawdę rewelacyjnie a fabryczne fotele recaro są naprawdę świetne! Przestrzeń z tyłu raczej symboliczna, jednakże razem z mamuśką i dwoma siostrami (ca. 160cm każda) i mną za kierownicą (183 cm) dojechaliśmy z Warszawy do Zakopanego i z powrotem, bez większych narzekań na ciasnotę wewnątrz. Jednakże w przypadku pasażerów o większych gabarytach - jest tragicznie :)
4,0
Wyciszenie
Auto ma już 13 lat i chociaż dbano o nie, to jednak od czasu do czasu zdarzają się sporadyczne trzęsienia czy piski części wnętrza - nic z czym nie da rady sobie poradzić użytkownik z lekkim zacięciem do pogrzebania przy aucie. Bywa głośno, ale w tym przypadku tak powinno być, bo to auto raczej sportowe. Jeśli tylko nie założy się podziurawionego tłumika na przelotówce - głowy w trasie nie urywa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o tę pojemność i osiągi, to wielokrotnie byłem pozytywnie zaskoczony. Szczególnie w trasie, gdzie daje się zajść do 8,5l/100km przy nie przekraczaniu 140 km/h. Aktualnie (zima - 90% miasto, raczej średnio ekonomiczna jazda) pali około 12l. Średnie spalanie w innych sezonach - 10 do 11l. Jestem bardzo zadowolony i nie mam zamiaru gazować tego silnika :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę ilość ściąganych IVgenów z UK - ceny używanych części są naprawdę niedrogie i jest ich całkiem dużo. Ciężko jednakże trafić dobry egzemplarz, niezachetany na polskich drogach. Prawdziwe perełki są w rękach pasjonatów, którzy raczej niechętnie je sprzedają. Mi się trafiła taka sytuacja, dopłaciłem sporo i jestem niesamowicie zadowolony, chociaż wiem, że inwestycje w to auto to jeszcze sporo, sporo PLN będzie. No nic, to przecież pasja, nie? :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest parę rzeczy, którymi muszę się zająć, ale to jeszcze spadek po poprzednim właścicielu. Kupiłem auto przy 180tkm przebiegu i przez 10tkm zupełnie nic nowego nie wynikło. Jeśli się o auto zadba i zrobi wszystko na czas, to w Hondzie nie ma prawa nic się zepsuć ot tak ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Prelude IV

Liczba wpisów: 4

Honda Prelude IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Prelude IV