Silnik
: Co moge dodać, wszystko juz napisałem. Jak ktoś raz wsiądzie w to auto to się zakocha, nawet moja zona uwielbia nim jeździć!!!!!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja tylnich nadkoli, ja mam jeszcze zdrowe ale znajomi juz robili
Układ hamulcowy
: czesto w preludkach szarpie kierownica przy chamowaniu, ale to tylko wina przednich tarcz nie żałujcie kasy na nie!
Inne
: troszke za szybko koroduje tłumik końcowy
5,0
Całokształt
Rewelacja to mój 5 samochód i w przyszłości moim 6 autkiem na pewno bedzie honda (moze nie koniecznie preluda bo niestety honda skończyła produkcję preludki na 5 generacji w 2001r. i nie jest to auto rodzinne a bedzie trzeba niedługo o tym pomysleć)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na 2.0 bardzo żwawy, potrafi połknąć bmke ze 150 konnym silnikiem na krótkim odcinku. Przy takim przebiegu jeździ ciągle na pełnym syntetyku- magnatec 5W/40 i nie bierze oleju!!! W preludce to chyba najlepszy silnik no oprócz 2,2Vtec, bo jak kazdy znający ten samochód silnik 2.3 nie był udany i duzo bardziej awaryjny, dlatego zrezygnowano z niego w 5 generacji preludki.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie bez zarzutu a po zmianie oleju na orginalny MTF w ASO hondy, biegi wchodzą rewelacyjnie i miekko. Tylko czemu nie ma 6 !!!!
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie naprawde dobrze znosi nasze dziury a samochód prowadzi się jak po sznurku, chyba sie przykleja do drogi ha ha
Komfort
2,0
Widoczność
Tu jest nie najlepiej z tyłu fatalnie a z przodu do przyjecia, no ale to sportowe coupe wiec nie mozna wymagac cudów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reką a linia samochodu ponadczasowa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy całkiem przyzwoite ale niestety nie mam klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu całkiem wygodnie, no i te fotele i niska pozycja za kierownicą, jazda to przyjemność. Pasażerowie z tyłu niestety przezywają katusze ha ha
4,0
Wyciszenie
Po wymianie tłumika na tłumik od accorda z takim samym motorkiem praktycznie autko niesłyszalne chyba że się przyciśnie pedał gazu wtedy przyjemnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik i moc to chyba nie jest najgorzej, wolno raczej nie jeżdże przynajmniej na trasie, zazwyczaj jest to 150-160km/h- potrafi wtedy połknąć 9.5-10l w mieście około 11l wiec nie najgorzej. Moje poprzednie auto BMW 320i E-30 potrafiło na trasie przy tej samej predkości połknąć 14-16l
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko pieknie spasowane żadnego skrzypienia, materiały dobrej jakośći, duzo lepiej niż w niemieckich autach w końcu wszystkie preludki były produkowane tylko i wyłącznie w japonii !!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu musze pochwalić preludke, w porównaniu do moich poprzednich aut moge powiedziec że jest bezawaryjna!!!
Wymieniłem tylko po kupnie paski,rolki,pompe wody,filtry,świece i płyny tak jak w kazdym aucie i niedawno tłumik końcowy- przepalił się bo nie był juz nowy. Poza tym przez 2 lata nic (przepraszam spaliła mi sie jeszcze jedna żarówka) a 2 razy w roku jezdże na sprawdzenie do ASO
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Śmiało moge powiedzieć że do tej pory usterek brak!!! Wszystko działa idealnie.
Śmiało moge polecić to auto, jest całkowicie bezproblemowe (zaznaczam tylko silnik 2.3 to nie najlepszy wybór!!! Ale 2.0 i 2.2Vtec to rewelacja, wiem to mnie preludą zaraził kolega który ma Vteca, niestety mnie nie było stać. A znam tez posiadaczy preludki z silnikiem 2.3 i o ten silnik trzeba dbać wtedy też nie powinien przyspażac kłopotów)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW
[l/100km]