Auto, które spełnia moje prawie wszystkie oczekiwania - prawie, bo to czego mu brakuje to komputer pokładowy. Fakt, że początkowo spodziewałem się większej mocy odczuwalnej, jak na te 204 KM, ale ostatecznie nie jest to feler bo auto jest całkiem zwinne (przy swojej masie i tylko 4 biegach w automacie).
Ogólnie auto oceniam bardzo wysoko i jedne co spędza sen z moich powiek to to "co ja kupię jak już kiedyś przyjdzie konieczność zmiany auta" :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak auta japońskie - wszystko doskonale funkcjonuje. To o co trzeba zadbać to regularne wymiany oleju (silnik, skrzynia), rozrząd i pozostałe części eksploatacyjne. Części eksploatacyjne "na ogół" dostępne a ceny nie są zbytnio wygórowane, ale taniości też nie należy się spodziewać. Części inne - z tymi może być już większy problem (np. elektronika), te dostępne jedynie w autoryzowanych serwisach.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że tylko 4 biegi, dlatego 4 gwiazdki. Warto zadbać o regularną wymianę oleju w skrzyni, zapominając o tym skrzynia może być tym słabszym ogniwem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny bez zarzutu. Brak uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Za mało gwiazdek aby ocenić komfort tego auta. Jest po prostu MISTRZOSTWO!
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag - wszystko dopracowane i sprawnie działające.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco, choć patrząc na gabaryty auta wydawałoby się, że tego miejsca będzie nieco więcej, szczególnie jeśli usiądziemy na miejscach pasażerów z tyłu, tutaj mogłoby być nieco więcej miejsca. Ale lekkie problemy zaczynać się mogą dopiero przy wzroście pow. 190 cm ;)
4,0
Wyciszenie
Tutaj jedna gwiazdka mniej - mowa o słabszym od oczekiwanego wyciszenia wnętrza auta. Przenoszone są dźwięki z zewnątrz, szum szczególnie podczas szybszej jazdy jest bardziej odczuwalny niż w innych autach tej klasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, silnik 3,5 L swoje wypić musi, więc nie można mieć pretensji, że potrzebuje więcej paliwa. Podczas jazdy na LPG auto spala 14,5-16 l. gazu latem, 13,5-15 l. zimą (zaleta lepszego paliwa LPG zimą). Koszty części, jak wspomniałem wcześniej, generalnie tragedii nie ma, ale też i do najtańszych nie należą. Zaletą jest to, że auto jest raczej bezawaryjne, a większość części eksploatacyjnych (klocki ham., tarcze, oleje) są w przedziale średniocenowym. Pozostałe części mogą już wymagać większej wypłacalności właściciela z uwagi na ubogą liczebność tych aut w PL.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepszy stosunek jakości do ceny - opinia nie tylko moja ale i innych użytkowników oraz ekspertów (o ile za ekspertów można uznać autorów różnych artykułów pism motoryzacyjnych).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znaczna większość usterek miała związek z instalacją LPG. Te pozostające w mniejszości, a które mnie spotkały, to: zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych (tył), popiskujące hamulce przód, drobne problemy z katalizatorem, usterka silniczka zmieniającego pozycję fotela kierowcy. I to chyba tyle drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście - BRAK.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i 24V 208KM 153kW
[l/100km]