Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Legend III

Warmachine, 12 lat temu
Silnik 3.5 i 24V 208KM 153kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 224 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Legend III 3.5 i 24V 208KM 153kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie nie zaskoczyło mnie zbyt wiele gdyż decydując się na ten model wiedziałem co kupuję
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : wahacz przedni - nie trzeba tłumaczyć
5,0
Całokształt
Idealne auto dla ludzi, którzy cenią komfort, niezawodność i przyjemność z jazdy samochodem. Legend nie rzuca się w oczy więc pod remizą nie zabłyśnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo, że hondowski nastawiony na wolne obroty (maks. moment obrotowy przy 2800/min) co bardzo pasuje do charakteru auta - silniki kręcące się do 8000 obrotów/min pasują do Civików. W mieście przy spokojnej jeździe zbiera się od dołu i majestatycznie sunąc rzadko kiedy przekracza 3000/min. W tym samochodzie bardziej chodzi o komfort i izolację niż palenie gumy na światłach. Duża elastyczność i niewysilona moc pozwala sprawnie poruszać się w mieście a w trasie tak do 180 idzie za nogą, później odczuwamy,że to nie V8.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów przerzuca bez szarpnięć, czasem za długo zastanawia się nad redukcją ale wynika to dla mnie z dopasowania skrzyni do charakteru auta. Brakuje 5 biegu w trasie - przy 170 mamy równe 4000obr/min i jak dla mnie to prędkość przelotowa na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Podobnie jak z silnikiem - pomimo że honda zachowuje się jak Lexus. Bardzo wygodne zawieszenie (dodatkowe w fotelach), które pozwala płynąć w trasie ale na zakrętach nie poszalejemy - w tym aucie nie o to chodzi. Na nasze drogi idealny kompromis pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem przy wyższych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na boki bardzo dobra, duże, podgrzewane lusterka, jedyny mankament to brak seryjnych czujników cofania -parkowanie przy tej długości auta wymaga wprawy.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok. Deska pomimo upływu lat nie straszy ani tandetnym plastikiem ani jarmarkowymi wyświetlaczami- czysta klasyka japońskiej produkcji. Na duży plus zasługuje podłokietnik z 2 stopniową regulacją wysokości- jak w domu przed tv.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu - poza brakiem stref. Siedzenia podgrzewane tylko z przodu, na tył wyprowadzone regulowane nawiewy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo i z przodu i z tyłu. Możliwa jest podróż w 5 osób + walizki na 2 tygodnie (ale to na lotnisko) w dalsze trasy raczej 4 osoby max + rozłożony tylny podłokietnik.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest cicho, ale Rolls to to nie jest. Na naszych %&^&! drogach i tak jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z gazem w użytkowaniu wychodzi mniej więcej jak Corsa z silnikiem 1.4 bez gazu : ) Jeśli mamy dobrego mechanika i omijamy szerokim łukiem ASO to wychodzi chyba taniej niż Corsa bo części eksploatacyjne nie są drogie a auto jest po prostu bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 15000 zł moim zdaniem najlepszy wybór na rynku, a japońska produkcja z czasów gdy robili niezniszczalne samochody pozwala z uśmiechem pominąć wiek auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata eksploatacji wymieniłem 2 żarówki , wahacz przedni (90 zł) oraz olej, filtry i uzupełniłem klimatyzację. A i wymieniłem pióra wycieraczek : ))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Japońska konstrukcja z okresu gdy aut nie projektowało się na 7 lat. Auto ma 14 lat i pojawia się rdza - na ramce dzielącej szyby w tylnych drzwiach : ) - generalnie pancerny samochód. Silnik, skrzynia - chodzą jak nowe.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i 24V 208KM 153kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Legend III