Wygodnie, cicho i przyjemnie, idealne do miasta.
W trasie radzi sobie bardzo dobrze spalanie do 5,5 litrów na stówę przy prędkościach autostradowych, w mieście bez problemów 4,5 litra /100 km, rekord 2,8 na sto, fakt że trochę muliłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elektryczny rozpędza auto bardzo sprawnie do około 100 km, przy depnięciu gazu do dechy słychać silnik spalinowy, ale bez dramatu, na autostradzie podczas jazdy ze stałą prędkością cisza. Jeździ na siniku elektrycznym, silnik spalinowy doładowuje baterię, przełączanie napędów niezauważalne.
5,0
Skrzynia biegów
Automat żyjący swoim życiem, ale w pozytywnym znaczeniu.
Jak dodajesz gazu auto jedzie, jak hamujesz zatrzymuje się, w korku puszczasz hamulec podjeżdża. Jedyne co trzeba zrobić to ustawić dźwignię w odpowiedniej pozycji
5,0
Układ jezdny
To nie jest auto do rajdów, ale do normalnej jazdy, co nie znaczy ze jest maruderem, rusza bardzo sprawnie i większość aut potrafi zostawić w tyle.
3,0
Karoseria
Cienkie blachy miękki lakier, tak jak w większości nowych aut.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium plus kamera cofania, widoczność bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, do większość funkcji przypisane są fizyczne przyciski, panel dotykowy działa rewelacyjnie, nic się nie zacina, android auto działa po podłączeniu telefonu do usb, połączenie bluetooth działa bez problemu, aplikacja my honda pozwala na przesyłanie do nawigacji zaplanowanej trasy, można sprawdzić lokalizację auta, i np. zamknąć drzwi, swoją drogą aplikacja działa bardzo kiepsko i mam nadzieję że Honda ją trochę poprawi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi bardzo dobrze, co ciekawe w górnym schowku przed pasażerem przy włączonej klimatyzacji jest zimno, chociaż honda tym się nie chwali, odmrażanie przedniej szyby jest błyskawiczne,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W moim poprzednim Jazzie miejsca było pod dostatkiem, ale tu jest chyba jeszcze więcej, to jest auto miejskie mieści się 5 osób, bardzo wygodnie mogą jednak podróżować 4 osoby.
5,0
Wyciszenie
Cicho, nie słychać opon, silnik słychać przy gwałtownym przyspieszeniu, żeby nie było to tak uciążliwe jak w toyocie system symuluje zmiany biegów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Teraz Honda dołożyła w promocji przeglądy za złotówkę przez 5 lat lub do 100000 km. Jeżeli będzie tak bezawaryjna jak poprzednia to koszty ograniczają się tylko do wymiany filtrów i oleju.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogie, ale dobrze wyposażone, nawet najtańsza wersja ma wszystkie systemy bezpieczeństwa.
Oglądałem i jeździłem kilkoma autami przed zakupem Jazza (skoda, toyota, mazda, hyundai, seat) i po dokupieniu tych opcji które w jazzie są w standardzie ceny aut były praktycznie takie same.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 70 000 tysięcy wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 70 000 tysięcy wszystko działa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 109KM 80kW
[l/100km]