Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting
PeterJazz,
6 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Zaznaczam, że odbyłem nim wyłącznie jazdę testową w mieście i na autostradzie. Nigdy nie prowadziłem samochodu z automatyczną skrzynią biegów a jedynie byłem pasażerem. Szukam odpowiedniego samochodu w tej klasie stąd chęć sprawdzenia jak się jeździ Jazzem w automacie z silnikiem 1.5 130KM
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący aczkolwiek z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale jeszcze bez turbiny. Czyli nie ma wszystkich zalet tradycyjnego silnika wolnossącego ale też nie ma zalet silnika turbo. Coś ala chcę ale nie mogę się zdecydować. Oznacza to technologicznie bardziej skomplikowany silnik bez dodatków typu większy moment obrotowy, więc aby wydobyć duży moment i dynamikę trzeba silnik wprowadzać na wysokie obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj jestem w rozterce. Z jednej strony nie miałem najmniejszego problemu aby przestawić się na skrzynię automatyczną i jest komfortowa w użyciu to wymaga zmiany stylu jazdy. Jeżeli lubisz spokojną komfortową jazdę bez nagłego gazowania i wyprzedzania kolumn samochodów to ta skrzynia jest dla Ciebie. Jeżeli chcesz jeździć dynamicznie to niestety ale silnik ma za mały moment obrotowy, więc od momentu naciśnięcia gazu do rozpędzenia się mija trochę czasu i nie jest to fajne uczucie, gdy chciałeś się włączyć do ruchu na autostradzie i w lusterku widzisz szybko nadjeżdżający samochód. Nie wyobrażam sobie jaki stres przeżywają osoby, które zakupiły automat ze słabszym silnikiem 1.3.
A ponieważ jeździłem również Hondą HRV ze skrzynią ręczną z tym samym silnikiem to powiem, że dużo bardziej komfortowo czuję się wyprzedzając cięższą i wyższą Hondą HRV niż Jazzem. Dlatego HRV lub Jazz w automacie tylko z silnikiem turbo! Chyba, że jak napisałem wyżej lubisz spokojną jazdę i nie czukesz potrzeby wyprzedzania. (PS. teraz już wiem dlaczego tak dużo Hybryd Toyoty na rynku wtórnym... przez skrzynię CVT w połączeniu ze słabym silnikiem)
4,0
Układ jezdny
Jest ok, ale w porównaniu do Yarisa nie widzę dużych różnic na plus.
5,0
Karoseria
Nie wiem, to byłą tylko jazda testowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dla osoby wysokiej jest ok.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze, wszystko w zasięgu ręki, są różne fajne schowki w porównaniu do HRV to bajka bo tam schwokó z przodu brak a wysokość lewarka jest taka, że muszę wyginać rękę do góry co przy długiej jeździe powoduje dyskomfort.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było plus 28stC i słońce a klimy nie musiałem włączać na pełny zakres.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak to w małych i lekkich samochodach, oszczędzono na wyciszeniu ale tragedii nie ma :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podobno się nie psują a na pewno przeglądy są droższe niż u konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć mało psujący się i dobrze wyposażony samochód w tej cenie. Jedyna wątpliwość to silnik 1.5 z bezpośrednim wtryskiem - czas pokaże na ile jest bezawaryjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko pisać po jeździe testowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko pisać po jeździe testowej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
[l/100km]