Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting
RafałM,
5 lat temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
9 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: CVT - nie bać się.
5,0
Całokształt
Wracam z opinią po pół roku użytkowania (miasto + trasa). Ogólnie auto w swojej klasie bardzo fajne. Takiej przestrzeni próżno szukać u konkurencji. CVT z silnikiem 1.3 mimo wszystko daje radę, chyba nie ma sensu dopłata do 1.5 bo to wiąże się z brakiem m.in. automatycznej klimatyzacji, a osiągi i tak nie powalą na kolana. To nie jest auto do rajdowej jazdy. Najbardziej ekonomiczna jazda to tempomat i max. 110-120 km/h. Przejechałem 640 km i jeszcze był wg komputera zasięg 130 km na 40-litrowym baku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciekawe, że zmierzenie poziomu oleju bagnetem w tym ivtec'u jest czynnością karkołomną. Po przebiegu 8 tys.km dolałem litr 0w20 bo za nic nie da się prawidłowo odczytać poziomu, po dolewce poziom wzrósł ledwie nieco powyżej MIN. Generalnie z silnikiem zero problemów - nowe auto.
5,0
Skrzynia biegów
CVT w mieście bez kickdown daje obroty do 5tys. co sprawia że większość aut zostaje z tyłu przy ruszaniu spod świateł. Po kickdown jest jeszcze lepiej (i to w trybie D). Jak na 102 KM nieźle. Przy prędkości 80-100 km/h obroty rzędu 1,5-2 tys. i spalanie poniżej 6 litrów.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie bez zastrzeżeń. Za twarde zawieszenie. Jeżeli nawigacja proponuje jazdę bocznymi drogami żeby zaoszczędzić 10 minut lepiej jechać krajówką.. Jazz to taki "francuski piesek" - tylko najlepsze drogi! Bo będzie trzęsło niemiłosiernie.
5,0
Karoseria
Na razie jest ceramika i zima dopiero przed nami więc jest OK. Jak będzie na wiosnę - zobaczymy.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej więc duży plus w porównaniu do innych aut tej klasy.
5,0
Ergonomia
Fajny uchwyt na napoje przy kierownicy. Trochę słabo pomyślane dźwignie od wycieraczek i świateł - bardzo łatwo przypadkowo włączyć długie. Z tyłu dużo miejsca, podobnie jak w kompakcie. Po postawieniu siedzeń mamy prawie bagażówkę. Super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik b. fajny, sprawdził się latem. Zobaczymy jak sobie da radę zimą z szybami/lusterkami. Ogrzewanie foteli jeszcze nie testowane, ale już niedługo premiera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasyka gatunku. Kto zna Jazza ten wie.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości autostradowej szum powietrza niestety dość głośny. Do 120 km/h OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie auto nowe, przez pół roku i 10 tys. km zero problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu muszę się przyczepić do jakości plastików, zwłaszcza na drzwiach. Przy normalnym, codziennym użytkowaniu (np. przejechaniu zamkiem/guzikiem od kurtki przy wsiadaniu) powstają wyraźne jasne rysy których nie da się usunąć. Za tę cenę auta taka jakość?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
[l/100km]