Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Bartek, 4 lata temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Właściwości przewozowe oraz silnik.
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód do miasta. Doskonałe właściwości przewozowe. Ekonomiczny. Bez awaryjny totalnie z doskonałym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żeby docenić jakość tego silnika trzeba umieć jeździć wolnossąca Hondą tzn.jeżeli nie potrzebujesz mocy włączasz przy 45 km/h 5 bieg i zużywasz mikroskopijne wartości paliwa. Jeżeli potrzebujesz mocy zredukujesz mocno biegi i dokręcasz obroty do 6600 obr/min. taki sposób użytkowania powoduje że będziecie bardzo mało spalać paliwa a w momentach kiedy potrzebujecie mocy dostaniecie ją. obecnie mój egzemplarz ma przejechane 213 tyś km i pomimo używania wysokich obrotów silnik nie bierze ani grała oleju. Jak ktoś piszę że silnik słabo jeździ znaczy że nie ma absolutnie bladego pojęcia jak powinno się używać wolnossącej benzyny spod stajni Honda. Tutaj nie nie wyprzedza się w trasie redukując z 5 na 4 bieg. Te silniki potrzebują obrotów czyli w polskich realiach do dynamicznego przyspieszenia korzystamy z 2 i 3 biegu. Dokładnie tak samo jak automat. Przez chwilę mamy hałas, ale tylko przez krótką chwilę.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Przełożenia świetnie dobrane do jazdy po mieście tzn. 40km/h można włączyć piąty bieg i auto będzie płynnie jechało oraz płynnie przyspieszał bez żadnych drgań. Minus jest niestety taki że przy jazdach autostradowych silnik kręci się dość wysoko.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie elektryczne powoduje że bardzo lekko można kręcić kierownicą i świetnie się to sprawdza w mieście. Minusem jest to że gorzej czuć to co dzieje się pod kołami. Kolejny przykład na to że konstruktorzy projektując auto postawili na warunki miejskie.
3,0
Karoseria
Mój egzemplarz ma problemy z rdzą. auto teścia kupione w dużo lepszym stanie i pomimo tego samego rocznika absolutnie brak problemów z rdzą więc wiele zależy od stanu auta i jego historii wypadkowej.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Tutaj Honda zrobiła mistrzostwo świata.wszystko pod ręką ilość schowków porażająca jak na wielkość auta, możliwości przewozowe zaskoczą niejeden kompact.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość auta bardzo dużo miejsca dla wszystkich pasażerów
4,0
Wyciszenie
Do 120 km jest cicho powyżej tej prędkości robi się dość głośno. Auto do miasta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 23tys km średnie spalanie wynosi 5, 7l / 100 km. 80% tego dystansu pokonana została w trasie. Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać na dystansie 500 km jadąc drogami krajowymi to 4,7 l. W mieście w korkach myślę że 7,5l trzeba liczyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na swój rok auto nie jest tanie na rynku wtórnym natomiast odwdzięcza się absolutną bezawaryjnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz III