Inne
: Funkcjonalność wnętrza, świetna skrzynia, dobre hamulce, wygoda za kierownicą.
4,0
Całokształt
Jazza kupiłem głównie na dojazdy do pracy we dwie osoby ok 100km dziennie, oraz ze względu na spore możliwości transportowe. Duzy bagażnik, składane siedzenia itp. W tej roli auto spisuje się znakomicie, ale nie ma róży bez kolców...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cichutko, miękko, ładnie oddaje moc i jest baaardzo elastyczny. Na V biegu można spokojnie jechać 50km/h. Co prawda dynamiki wtedy nie uświadczymy, ale przecież to zaledwie 1339cm3
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą leciutko, i nie trzeba się siłować z dźwignią. Synchronizacja na najwyższym poziomie. Bez przegazówki w dół, biegi włażą jak w masło.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie to chyba najsłabszy punkt tego samochodu. I nie chodzi tutaj o braki w resorowaniu czy jakieś niepokojące hałasy, ale generalnie to auto prowadzi się mało precyzyjnie, i nie jest "przyklejone" do jezdni.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża szyba przednia, i trójkątne boczne dają doskonałą widoczność do przodu. Do widoczności na boki też przyczepić się nie sposób, a do tyłu... jest gorzej, ale dramatu nie ma.
4,0
Ergonomia
Siedzi się bardzo wygodnie, wszystko jest pod ręką i działa jak trzeba.
Jedyny beznadziejny pomysł, to umieszczenie sterowania lusterek w miejscu którego nie widać i trudni dosięgnąć ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy opadach deszczu szyby lubią parować, na szczęście bardzo szybko pomaga włączenie klimatyzacji. Ogrzewanie działa bez zarzutu, ale gorzej jest z klimatyzacją. Kompresor pracuje skokowo, a nie ja w innych autach w sposób ciągły ze zmienną wydajnością sprężarki. Skutkuje to cyklicznym "syczeniem" zaworu rozprężnego, i wyczuwalnym chwilowym spadkiem mocy silnika gdy sprzęgło załącza kompresor.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miałem okazję porównać niejednokrotnie Jazza z innymi miejskim samochodami, i Jazz jest bezkonkurencyjny. To mistrz zarówno pod względem wygody z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Do 90-100km/h jest ok, do 120 znośnie, a potem po prostu głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Główna zaleta to brak awarii zarówno drobnych jak i poważnych, oraz w miarę niskie spalanie. W starszych modelach sypały się co prawda łożyska w skrzyni biegów, ale potem to poprawili. Jak w każdym samochodzie trzeba dbać o olej, filtry, robić przeglądy itp. ale na szczęście nie ma kłopotu z jakim wyciekami, luzami na sworzniach, końcówka drążków, czy wybitymi poduszkami silnika/zawieszenia. Uważam że trwałość mechanik jest ponad przeciętna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dość drogie porównując je z innymi "mieszczuchami" ,ale odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją, i funkcjonalnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ciągu roku od zakupu (auto używane) przepaliła się jedna żarówka podświetlenia przełącznika klimatyzacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trochę trudno się wypowiadać nie znając dokładniej przeszłości auta, ale po zakupie zrobiłem nim ponad 20000km bez najmniejszego zająknięcia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]