Absolutnie genialne jeździdełko do miasta i cykl mieszany. Małe, zwrotne i diabelnie szybkie przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Minimalnie głośniejszy przy zimnym silniku, ale rozgrzewa się szybko i po 5 minutach już silnika nie słychać.
Silnik ładnie wkręca się na wysokie obroty, nie hałasując przy tym zbytnio.
5,0
Skrzynia biegów
Automat CVT, 7 biegów (umownych bo to bezstopniowa skrzynia). POLECAM, POLECAM i jeszcze raz polecam. Wersja z automatem jest kilka tys droższa, ale ten automat Hondy ma wszystkie DSG i inne \"tronici\" pod sobą. Bez stopniowa skrzynia pracuje niemal ciągle w przedziale 1,5 tys - 2 tys przy spokojnej jeździe. Ale przy kick-downie szybko wkreca motor na 4-5 tys a wtedy wszystkie GTi-ki i tedeiki zostawia daleko za sobą, niezależnie od bieżącej prędkości. Silniczek lubi wysokie obroty więc zbytni go to nie boli. Po osiągnięciu oczekiwanej prędkości obroty spadają ponownie do 1,5-2,5 tys. CZAD.
5,0
Układ jezdny
W mieście łagodnie wybiera nierówności, choć w zakrętach trzeba uważać, ale bardziej ze względu na rozmiar opon 175/65 R15 zimowe, miękkie. Margines błędu kierowcy jest jednak bardzo szeroki.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, na boki super, lusterka super do tyłu bardzo super, ale w zakrętach w mieście trzeba uważać na słupki przednie bo czasem pieszych nie widać tak jak by się tego chciało.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do dodania. Wszystko na swoim miejscu, masa uchwytów na kubki, kubeczki, telefony.
Deska i kierownica bardzo przejrzyste. Wszystko obsługuje się intuicyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo szybko. Zimą odrobinę (5 min.) trzeba poczekać na rozgrzanie się silnika i ogrzanie wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczy wsiąść raz do tego malucha a człowiek zaczyna się zastanawiać skąd szpenie z hondy wytrzasneli w nim tyle miejsca i jeszcze nie mały bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Małe autko miejskie. Do 80-tki słychać tylko opony. Powyżej już szum powietrza również. Powyżej 140 odrobinę za głośno, ale nadal ze względu na powietrze. Mój automat przy 140 km/h trzyma obroty na poziomie 2,5 tys (prawie jak diesel)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto (Gdańsk, korki, światła itp) - 6,8-7 L (bez oszczędzania się zbytnio)
Trasa (obwodnica Trójmiasta):
90km/h - 4,4l
120 km/h - 5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapewne znajdą się malkontenci twierdzący, że mała honda za 60tys to przesada i skode czy opla można kupić taniej. Pewnie można, ale nie w tym samym wyposażeniu. Zachęcam do porównania:
1.4 - 100 KM
automat (7 biegów + manetki) - konkurencja to najczesciej 4 biegowe automaty
świetne radio mp3 USB fabryczne
lakier metalik + ocynk
łańcuch rozrządu
zmienne fazy rozrządu silnika
pełna elektryka szyb i lusterek + klima automat
bagażnik jak w autach wyższej klasy
VSA, ESP, 2 AIR BAG + kurtyny boczne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam jeszcze się do czego przyczepić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakie usterki? W Hondzie...?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]