Niby fajne ale jakieś takie plastikowe i czasami nie bardzo przemyślane (poza składaniem tylnych siedzeń - za to należy się 6)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik tylko dla osób znających jego specyfikę, kto nigdy nie jeździł takim i-vtec może być mocno zawiedziony jeżeli liczy na jego dynamikę, która owszem jest zauważalna ale wtedy gdy kierowca stosuje styl jazdy określany przez większość kierowców jako \"wariacki\". Kręcenie silnika na każdym biegu do 4500 obrotów daje może i radość ale nie każdemu. Jeżeli jeździmy na niższych obrotach to owszem samochód jedzie ale jak muł i pojawia się pytanie gdzie te 100 koni? A odpowiedź brzmi: przy 6500 obrotach!. Przestrzegam - silnik może i fajny ale dla osób świadomych jego zalet i wad.
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów to faktycznie nie można mieć większych zastrzeżeń, biegi przerzuca się lekko i precyzyjnie, w tej klasie na pewno Jazz nie ma się na tym, polu czego wstydzić. Czwórkę daję za drążek zmiany biegów - jak dla mnie dziecinny.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak wyżej, bez fajerwerków ale bardzo poprawny, nawet na oponach 16\" jakie mam nie jest ani zbyt twardy i nie telepie strasznie na dziurach. Na normalnej (nie dziurawej) drodze dosyć przyjemnie się tym jedzie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dosyć dobra, poza tym ze nie widać maski - trzeba się do tego przyzwyczaić. Do tyłu całkowita tragedia.
3,0
Ergonomia
Poza sterowaniem klimatyzacja elektroniczną wszytko dosyć zgrabnie poukładane. Kokpit faktycznie jak gdzieś na necie pisali \"chaotycznie zaprojektowany\", ty wstawka z matowego plastiku malowanego na szaro tu obwódka z \"niby chromu\" , tu plastik gładki tu chropowaty - raz tak raz śmak. Wygląda jakby projektant nie mógł się zdecydować o co mu chodzi.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć dobry nawiew ale faktycznie szyby w wilgotne dni parują zdecydowanie mocniej i szybciej niż w innych samochodach którymi jeździłem..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie naprawdę Jaz jest w czołówce. Fotele wymagają przyzwyczajenia ale ogólnie jest w miarę OK.
2,0
Wyciszenie
Do 80 km/h normalnie jak na tę klasę powyżej 90-100 robi się wg mnie bardziej głośno niż u konkurencji.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żeby normalnie jechać tzreba go kręcić a wtedy w mieście to i 7,5 l zeżre, więc wcale nie jest taki super oszczędny. Na trasie 5,5 dobry wynik.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za 40 tys wersja COMFORT t oby było do przyjęcia a tak - za drogo, o wiele za drogo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]