Świetny samochód, mały z zewnątrz, duży wewnątrz, bardzo pomysłowy, praktyczny, jazda i prowadzenie to czysta przyjemność, na tylnej kanapie również
wysoki komfort, możliwość składania tylnych siedzeń w dwóch płaszczyznach, silnik kocha wysokie obroty, ale też ładnie jeździ na niskich obrotach, silnik cichy, wyprzedzanie bezstresowe, szybko rozpędza się do 100 km/h, ale najlepsze przyspieszenie ma między 80 a 120 km/h, więc silnik ma dwa oblicza:
spokojne miejskie i szosowe sportowe, te 100 koników pod maską robi swoje, nie raz się uśmiałem na widok wkurzonych min wyprzedzanych przez mnie kierowców takich dużych szybkich aut jak audi, VW, Ford itp., poza tym łatwa obsługa radia i klimatyzacji, biegi wchodzą gładko, sprzęgło leciutkie, hamulec bardzo
wrażliwy, na ciasnym parkingu łatwo się manewruje...
Wady: źle znosi wyprzedzanie TIRów na autostradzie, ma dwa małe schowki u pasażera - czemu nie jeden duży?. Światła trzeba wyłączać samemu - to jest
wkurzające.
Jeździłem Fiatem Punto Evo, Toyotą Yaris, Mitsubishi Coltem, Fordem Fiestą, Hyundajem i30 i jak wsiadłem do Hondy Jazz to nie miałem żadnych
wątpliwości co do kupna. Z czystym sumieniem polecam ten samochód, jest mało znany w Polsce, ale każdy kto się ze mną przejechał jest zachwycony komfortem i osiągami.
Pojeżdżę rok i dodam kolejną opinię.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest cudowny. Wyprzedzanie jest bezstresowe. Czuć te 100KM.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko.
4,0
Układ jezdny
Fajnie się manewruje.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, jazda w upale to przyjemność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy kto siedział w Jazzie wie o co chodzi.
5,0
Wyciszenie
Cichutki. Jak trzeba zawyje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko go mam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wcale nie jest taki drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mało przejechałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało przejechałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]