Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Matek, 13 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogrom miejsca w środku przy małych gabarytach zewnętrznych.
5,0
Całokształt
Ładnie wygląda, świetnie jeździ, mało pali. Jeśli trzeba staje się małą ciężarówką (nie ma w tym przesady) lub samochodem rodzinnym. Jeśli trzeba staje się małym sportowcem, ale głównie jest porządnym samochodem do robienia kilometrów. Ja nie lubię z niego wysiadać, a żona go uwielbia. Dla młodych ludzi to świetny wybór. Miłośników marki (należę do nich) też zaspokoi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Myślę, że ta wysoka ocena jednostki napędowej nie jest bezpodstawna. Doskonała w mieście i poza nim. Moc rozwijana jest płynnie i bardzo kulturalnie. Świetna elastyczność na niskich obrotach, a na wysokich....można zawstydzić niejeden teoretycznie mocniejszy samochód.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, hondowska robota. Nic dodać nic ująć. Mam jednak wrażenie, że pierwszy bieg jest zbyt krótki i cierpi na tym dynamika, ale to może być tylko moje spostrzeżenie.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest krótki, źle zachowuje się na poprzecznych nierównościach. Na dobrej nawierzchni, w zakrętach spisuje się świetnie. Doskonale trzyma nadany kierunek, nie jest nerwowy. Słyszałem opinie, że układ kierowniczy jest \"gumowy\", ale zastanawiam się czy nie pisał to ktoś z konkurencji. Moim zdaniem jest ustawiony idealnie, kierowca nie traci kontaktu z podłożem, świetnie radzi sobie przy dużych prędkościach jak i w jeździe \"parkingowej\".
Komfort
5,0
Widoczność
Panoramiczna przednia szyba daje poczucie jazdy samochodem dostawczym lub dużym wanem. Przeszklone słupki pomagają w jeździe miejskiej i na parkingu. Dodatkowym plusem są duże lusterka. W widoczności do tyłu pomagają czujniku parkowania:)
5,0
Ergonomia
Pierwsze wrażenie......kurde ile przycisków na głównym panelu. Wrażenie drugie....kurde tak powinno być w każdym samochodzie. Przyciski do sterowania radiem są duże, sterowanie automatyczną klimatyzacją jest bajecznie proste. Minus za źle usytuowane sterowniki lusterek (lewa strona pod kierownicą).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej tak jak w każdym nowoczesnym samochodzie, czyli chłodzi i grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niejeden kompakt mógłby nabawić się kompleksów. Miejsca jest bardzo dużo, dodatkowo bagażnik - 350 litrów!
3,0
Wyciszenie
Przy tej klasie samochodu nie można oczekiwać cudów. Powyżej 140 km/h trzeba trochę głośniej rozmawiać:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo ekonomiczny. Jednak wszystko zależy od stylu jazdy. Pod nóżką żony pali bardzo mało, pod moim łapskiem pali trochę więcej, ale często kręcę go pod 5000 obr./min. Ten silnik to uwielbia i przy takiej jeździe nie jest opojem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy chłodnym skalkulowaniu dochodzi się do wniosku, że warto było wydać 56500. Samochód ma świetny, ekonomiczny silnik, bogate wyposażenie (wersja comfort)no i bardzo niską utratę wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak danych:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak danych:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III