Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

planetaziemia, 13 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wolnossący bezyniaczek. Bezbłędna konstrukcja. Współczuje dizlaczkom z systemem start-stop. Ups.
5,0
Całokształt
Najlepsza propozycja z tego typu wozidełek na rynku. Na resztę szkoda wywalać pieniązków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo gadać - benzyna, VTEC, Elegance, szyba na dachu, ostro - zadżebiaście :-)))
5,0
Skrzynia biegów
CVT - nowa. I proponuję użytkownikom miejskim nie kupować z ręczną. Po co ? Będzie taniej na paliwie i wygodniej. Fakt - trzeba do niej nieco się przyzwyczaić :-))
5,0
Układ jezdny
Dziury Made in PL nie są straszne. A na tzw. normalnej nawierzchni, czyli okolice A2 lub niedoróby S3, S6, A4 i podobnych - genialnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Z jednym minusikiem - jestem wysoką osobą i czasami mam wrażenie, że nie widzę 10% świata przez przednie słupki. Ale to jest do opanowania. W autobusie tylko widać wsio z przodu.
5,0
Ergonomia
Trudno napisać cokolwiek innego niż ocena. Mając porównanie z Odysseyą, Accordem i ukochanym Civiciem, poznanie manualności Jazika zajęła ok 26 sek. :-)) Zajefajne są te fotele z tyłu. Konkurencja nie zdołała nawet na kolana wstać. Ważniejsze jest wrażenie z używania w mieście - zawsze się zastanawiałem, po co komu samochód do miasta z silnikiem o mocy 200KM, do przejechania 30km ? Bez sensu. Rąsie na kierownicy, lewa noga w stan spoczynku, prawa lekka gimnastyka - luzik, w zasięgu prawicy, wszystkie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba pamiętać o włączaniu klimy (tak po prostu) - jak w każdym \"nowoczesnym\" wozidełku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Reszta rodzinki ma nieziemską zabawę, a ja bidak czasami muszę się poskładać :-))
5,0
Wyciszenie
Gut - jeśli ktoś nie jeździł VTECiem, to musi się przyzwyczaić. W okolicach 4 na cyferblacie z obrotami, słychac troszku genialne mruczenie silnika. Im większa cyferka, tym mruczenie wydaje się mocniejsze (i ma to wpływa na prawą nogę, tóra sama czasami dociska). Mam automat i troszku to inaczej się zachowuje niż na ręcznej, ale jak spadną obrociki do 1,8 - to cisza. A obrociki regulują się same (z wyjątkiem naciskania na minusik lub plusik przy kierownicy).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To zależy jak dla kogo. Ja nie patrzę na \"ekonomię spalania\" - termin sam z siebie jest jakimś chorym podejściem. 6,0 do 7,4. Konkurencja musi jeszcze troszku popracowac nad swoimi ideałami ekologicznymi, które palą nie dosyć, że wg uznania, to jeszcze grubo ponad to co podaje stwórca. Przy automacie, spalanie mam niższe niż na ręcznej - w każdym bądź razie. Jeśli ktoś już jeździ hanią (dowolną), to wie o co chodzi :-))
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze i nie dobrze. Nasz Jazik jest full wypas z automatem, ale dlatego, żeby POTEM nie co odrobić przy sprzedaży (ewentualniej, bo nie wiem, czy się zdecydujemy :-)) ). Nie jest tani, ale z pewnością warty tych pieniędzy. W końcu to tylko małe samochody - przynajmniej z nazwy, bo napewno nie fizycznie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No cóż, samochód z UK. Niedoróbki są i tu i w tych z ChRL. Samochód za mało przejeżdżony. Ale na podstawie wszystkich pozostałych swoich H, nie oczekuję tu żadnego odstępstwa. W tej chwili brak drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III