SILNIK POSIADA DWA OBLICZA :
1.OD 0 DO 3500 OBR/MIN - WOŁEK = ekonomia
2.OD 3500 WZWYŻ CZUĆ MOMENT OBROTOWY SZCZEGÓLNIE NA 3-JCE POKAZUJE CO POTRAFI (ZALEŻY CO I GDZIE ZATANKUJESZ-BENZYNKA JEST TERAZ Z DODATKIEM BIOETANOLU WIĘC TO NIE TO CO KIEDYŚ NA STACJACH \"CPN-u\"-- wiem bo pracuję w \"BRANŻY\" )
-MOMENT OBROTOWY JEST USADOWIONY WYSOKO TAM GDZIE INNE SILNIKI SIĘ KOŃCZĄ TAM HONDA SIĘ ROZKRĘCA
3. SILNIK BEZAWARYJNY , BEZOBSLóGOWY na Łańcuszku
4.silnik bardzo ekonomiczny - jak szalejesz >3500 obr/min wydajesz - masz efekt
jak chcesz ekonomii to ją masz ale jeździsz do 3000 obr/min
o ekonomi później...
4,0
Skrzynia biegów
SKRZYNIA PASI - troszkę \"gumowata\" -subiektywne odczucie ale pracuje lekko , wsteczny - czasami haczy ....: ale ogólnie ok.
4,0
Układ jezdny
układ jezdny tłumi wszelkie anomalie dostępnych u nas dróg , czasami troszkę daje o sobie znać wręcz hałasuje ale ogólnie mocno 3-yma auto w zakrętach -zawieszenie raczej twarde, czuć boczne podmuchy - wysokie autko
Komfort
4,0
Widoczność
dałbym 5 gdyby nie
1. słupki boczne które czasami ograniczają widoczność
2. lusterko od strony kierowcy ze zwężką krawędzi bocznej - wkurza mnie ta martwa zwężająca się stREFA
3.krótki dziobek hani którego nie widzę gdzie się kończy
5,0
Ergonomia
ERGONOMIA DLA MNIE SUPER -WSZYSTKO TAM GDZIE POWINNO BYĆ
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
SAMOCHÓD POSIADAM PRAWIE DWA MIESIĄCE PRZEJECHAŁEM NIM 4000 KM I MYŚLĘ , ŻE WYROBIŁEM SOBIE ZDANIE ODNOŚNIE WENTYLACJI .NADMIENIĘ IŻ POSIADAM KLIMATRONIKA . W DESZCZOWE WILGOTNE DNI BORYKAM SIĘ Z ZAPAROWANĄ SZYBĄ przednią-- CO BĘDZIE W ZIMĘ -ZOBACZYMY. WYMIANA FILTRA KABINOWEGO PRZYNIOSŁA MIERNE EFEKTY. ktoś mi doradził taką konfigurację :AUTO 22c nawiew na stopy i szybę -w deszczowe dni podkreślam -i działa .
na pewno zamówię owiewki - krople deszczówki dostają się do środka kabiny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez uwag - super
4,0
Wyciszenie
ok - zestaw hi/fi z funkcją progresywnego zwiększania głośności rekompensuje nierrówności naszych polskich dróg,,.................
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.5 /100 - cykl:trasa-70%/miasto30% :stosuję ecodriving -i niech nikt nie pisze że pali 5litr/100 bo to są brednie . Prowadzę dziennik tankowań , i wiem ile to pali a ile podaje komputer : zaniża o około 1literka .
Ale generalnie pali mało jak muskamy pedał przyśpieszenia ..trzeba ją wyczuć :)
Co by nie było bardziej opłacalny jak diesel kosztem momentu obrotowego.-w perspektywie czasu oczywiście (mam na myśli :filtry FAP,dwumasy,commonr-aile,turbo ,filtry PALIWA Z dodatkiem oleju kukurydzianego z BIOOLWERKU i innych .............
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]