Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

phungus, 14 lat temu
Silnik 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Jazz III 1.2 i-VTEC 90KM 66kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Bardzo ciekawe auto ze względu na wyposażenie i stosunek cena/możliwości. Wykończone jest niestety słabej jakości materiałami - kiepskie i niestarannie spasowane plastiki, marna tapicerka. Trochę nudne wnętrze. Nie jest to niestety samochód przeznaczony dla osób pragnących piratować i cwaniakować na drodze - brak niezbędnego poweru ;-) Ale jeżeli ktoś nie tego oczekuje, to Jazz jest wyjątkowy pod każdym innym względem.
Wrażenia
4,0
Silnik
90-cio konny silnik dość dobrze radzi sobie z napędzaniem auta obciążonego czterema dorosłymi osobami. Trochę ciężko wkręca się na wyższe obroty, ale po załączeniu się układu vtec potrafi pokazać pazur. Mógłby szybciej reagować na naciśnięcie pedału gazu.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę dobra, choć liczyłem na krótszy skok i pewniejsze prowadzenie. Biegi wchodzą bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardy co sprawia, że na dziurawych polskich drogach nieprzyjemnie trzęsie, ale za to na równej jezdni i przy większych prędkościach świetnie trzyma się drogi i pewnie wchodzi w zakręty. Bardzo przyjemnie się prowadzi :-)
Komfort
3,0
Widoczność
Moim zdaniem jest to najsłabszy punkt tego auta. \"Rozgałęzione\" słupki przednie skutecznie zasłaniają przechodniów. Przednia szyba jest wysoka, przez co jesteśmy oślepiani w słoneczne dni (powinna być przyciemniona w górnej części), ponadto odbija się w niej górna część deski rozdzielczej - konieczne stosowanie okularów przeciwsłonecznych z polaryzatorami - wtedy odbicia nie widać. Tylna szyba jest umieszczona wysoko, co utrudnia parkowanie tyłem - warto zainwestować w czujniki. Sytuację trochę ratują duże lusterka boczne, których nie powstydziłby się niejeden SUV.
4,0
Ergonomia
OK - wszystko na swoim miejscu. Niski próg załadunkowy, szeroko otwierane drzwi. Ciekawy pomysł z tylnymi siedzeniami Magic Seats.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód jest bardzo szczelny, więc zimą i w deszcz szybko zaparowuje, lecz wydajna klima szybko robi swoje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wystarczy i dla kierowcy i dla pasażerów ;-)
5,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna ale uważam, że w swojej klasie jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, aby samochód mógł jeździć musi niestety spalać... Tu projektantom należy się duża 5 z plusem, przy spokojnej jeździe można bez problemu osiągnąć deklarowane wartości. Zainstalowany system przypominania o przeglądach wymusza częste wizyty w ASO, które jest raczej drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest drogo, ale na tle konkurencji za te pieniądze mamy najciekawsze auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku w miarę intensywnej eksploatacji czasami nie działa sygnalizacja braku zapiętych pasów u pasażera - ASO rozkłada ręce. Poza tym wyciera się tapicerka w miejscu gdzie trzymam (zimny) łokieć ;-) Poza tym jest niedokładny komputer.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie spoko i oby tak pozostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i-VTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III