Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

utwor2001, 1 miesiąc temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,64
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonomia oraz sama wygoda foteli
Silnik : Bardzo niskie spalanie nawet w mieście
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Liczne miejsca newralgiczne do pojawienia się korozji
Układ hamulcowy : Aluminiowe tylne zaciski hamulcowe potrafią strzelić przysłowiowego "focha"
Silnik : Bardzo lichy katalizator, potrafi się wypalić bez LPG/usterek sond
3,0
Całokształt
Auto tanie w utrzymaniu - głównie przez bezawaryjność oraz BARDZO niskie spalanie, bo jeśli chodzi o eksploatacje są rzeczy które potrafią kosztować więcej niż w innych samochodach. Przykładowo mechaniczna regulacja luzów zaworowych która nie jest niestety taka prosta przez to, jak to w aucie tego segmentu, ma układ dolotowy poprowadzony bezpośrednio nad silnikiem oraz ogólnie mało miejsca w komorze silnika. Prowadzi to do większych kosztów napraw. Środek wygodny i ergonomiczny. Przełożenia skrzyni tragedia na trasę, typowy mieszczuch. Zawieszenie mam wrażenie że jak na Hondę naprawdę okropne, tylna oś ucieka na zakrętach na których totalnie nie powinna. W porównaniu z dużo większą Hondą Stream mającą z tyłu wielowahacz prawie identyczny co Civic VII jest przepaść mimo gabarytów. Ba, nawet porównując do samochodów o takim samym typie tylnego zawieszenia i w tym samym segmencie, Jazzem jeździ mi się najmniej przewidywalnie. KOROZJA, KOROZJA, KOROZJA, zjada je w mgnieniu oka niestety i tylko dlatego nie kupiłbym ponownie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik serii "L", bo mowa o L13A6 konkretnie. Zwykły, jednowałkowy (SOHC), szesnastozaworowy czterocylindrowiec z mechaniczną regulacją luzów zaworowych, napędzany łańcuszkiem rozrządu. Jest to silnik okrzyknięty rzekomą nową serią "D" przez fanatyków. Po dwie świece zapłonowe na cylinder. Standardowo lubi sobie pobrać olej, ale przeważnie w niewielkich ilościach. Niezawodny, potrafi być naaaaaawet powiedzmy to zwinny w swojej leniwości
4,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,6
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II