Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

Bercik, 2 lata temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,36
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tam gdzie jeździmy jest dużo kiepskich nawierzchni - Jazz jest mimo to całkiem bezproblemowy i jego zawieszenie nie wymaga częstych wymian, gdy się już zdarzą to części są tanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wymiana żarówek z przodu
Karoseria : Rdza na nadkolach i krawędziach drzwi i klapy
4,0
Całokształt
Bardzo praktyczny samochodzik do krążenia po mieście, ma bardzo fajnie zestrojone zawieszenie, bez większych nagłych awarii u mnie. Jeżdżę już nim 5 lat - kupiony z przebiegiem 144tys km, aktualne 193 tys. km, auto w nr skończyło już 18 lat. Klima jeszcze działa dobrze, ale są liczne mikro nieszczelności, więc pytanie kiedy padnie, bo generalny remont jest dosyć drogi. Na autostradzie jest za glośny na dłuższe przejażdżki. Z nagłych awarii to tylko była regeneracja padniętej stacyjki 250zł - wykręcałem i montowałem sam. Rudy lubi Jazz - trzeba pilnować nadkoli i krawędzi drzwi - u mnie były robione, poza tym przewody hamulcowe (bardziej profilaktyczne na wszelki wypadek bo oryginalne były całkiem dobre jeszcze - ale to było zalecenie diagnosty). Wymiana żarówek z przodu to mega dramat, trzeba uszczelnić dach od tyłu bo ma wadę fabryczną i przecieka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzeba pilnować bardzo stanu oleju i trochę dolewać Ca 2l na 19 tys. km - no ale ponoć Hondy tak mają. Demon prędkości to nie jest, ale krążenie wokół komina 86KM wystarcza. Łańcuch chodzi spoko, więc odpadają koszty wymiany rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie wszystko w porządku, choć trzeba się pilnować z precyzją ruchu przy włączaniu jedynki.
4,0
Układ jezdny
GIGA SUPER skrętność, fajnie zestrojone zawieszenie - bezproblemowe, wymienia się tylko prawy łącznik stabilizatora - co 20 tys., a jeszcze rzadziej - końcówki wahacza.
3,0
Karoseria
Rudy lubi Jazz
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu SUPER EXTRA, do tyłu tak sobie, ale dla mnie OK - w Żuku było dużo gorzej
5,0
Ergonomia
Bardzo fajnie składne siedzenia z tyłu, przesuwanie siedzeń przednich, ogromna przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby trochę parują - klima jest nieodzowna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna wielkościowo, ale brak pełnej regulacji kierownicy stąd średni komfort dla kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Kiepsko jest - na autostradzie powyżej 110km/h jest mega głośno jak dla mnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak poważnych awarii - brak poważnych kosztów
4,0
Stosunek jakość/cena
Brak na nakładów na drogie ponadnormatywne awarie. Najdroższa była do tej pory jedynie konserwacja i poprawki rudego na drzwiach i nadkolach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnica się zdarza, ale rzadko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo wysoka bezawaryjność co do dużych awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,6
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II