Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

Pablito, 3 lata temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,36
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trwałe i proste w naprawie. Dobrze zestrojone.
Układ elektryczny : Wszystko działa pomimo 14 lat
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Brzęczy zaworami puki się nie rozgrzeje. Trochę brak mu mocy.
Przeniesienie napędu : Łożyska w skrzyni to bolączka i częsta przypadłość modelu.
Układ hamulcowy : Zapiekające się tłoczki tylnych zacisków.
5,0
Całokształt
Przestronne i rodzinne auto . W sam raz dla kobiety i do miasta . Wygodnie się nim podróżuje. Zawieszenie sprężyste. Silnik mógłby być dynamiczniejszy. jest za to w miarę elastyczny i oszczędny. Awaryjność niska ale nie ma róży bez kolców. W skrzyni padają łożyska (zaczynają hałasować) . Silnik zaczyna wydawać metaliczny stukot na zimnym silniku. TTtm( ten typ tak ma).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje poprawnie czyli równo . Jest głośny powyżej 3 tysięcy obrotów. Jest elastyczny i oszczędny. Nadaje się do zasilania gazem . Ma regulację zaworów mechaniczną ( na śrubki) i trwały łańcuch rozrządu. Puki się nie rozgrzeje wydaje metaliczny klekot. To znany na forum temat i przypadłość tego silnika. Pracuje jakby miał za luźny jeden zawór który klepie. Można na tym jeździć. co do trwałości tej jednostki to ma opinię trwałej . Dobrze współpracuje z gazem. Pale 5,5 do 7 litrów benzyny i 7do 8 litrów gazu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów precyzyjna . Krótkie skoki lewarka. Trochę słabo dobrane przełożenia ( długa jedynka i dwójka) . Trzeba wyczuć przy ruszaniu bo samochód potrafi zgasnąć jak się doda za mało gazu i muli się na dwójce jak się za wcześnie na nią przełączy. Największy jej mankament to hałasujące łożyska . Zaczyna hałasować i wyskakują biegi. Trzeba wyjmować skrzynie i wymieniać łożyska.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste. Posłuszne w zakrętach. Ma duże solidne tuleje w zawieszeniu( z przodu mcperson a z tyłu belka). Układ kierowniczy precyzyjny i nie prze wspomagany mimo elektrycznego wspomagania. Samochód mimo wysokiej kubatury nie przechyla się nadmiernie i pozwala wchodzić w zakręty dość szybko
4,0
Karoseria
Lakier miękki . Podatny na zarysowania. Występuje korozja tylnych nadkoli . Trzeba wstawiać reperaturki. podłoga zdrowa bez oznak rudej. W kolorze który posiadam czyli czerwony dodatkowo płowieje lakier od słońca a dokładnie baza lakieru . Nie da się spolerować trzeba zaakceptować.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra . Trochę zasłaniają przednie słupki bo są grube. Do tyłu widoczność również dobra . mam czujniki parkowania. Dużo pomagają ale nie są konieczne . Łatwo można wyczuć tył auta bo jest stosunkowo krótkie. Idealne auto do parkowania w mieście. Lusterka po lifcie są większe co pomaga.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra . Wszystko na swoim miejscu. przyciski duże i czytelne .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji po lifcie zamiast pokręteł jest climatronic jego obsługa jest intuicyjna. samochód szybko się nagrzewa i szybko schładza klimatyzacją . bez zastrzeżeń .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto. Z przodu dużo miejsca. Dużo przydatnych schowków . Z tyłu miejsca jak w klasie C. Z przodu i z tyłu siedzi się wygodnie i wysoko.Łatwo wsiadać . Dużo miejsca na nogi stopy i nad głową . Bagażnik spory i o regularnych kształtach. Z tyłu jest magic seat . Po podniesieniu siedzisk można przewieźć wysokie kwiaty lub telewizor 60" . Po złożeniu oparć nawet lodówkę.
4,0
Wyciszenie
Da 100 km/h jest cicho. Powyżej tej prędkości zaczyna hałasować i silnik i opory powietrza. idealny samochód do miasta . Na trasie głośny . trzeba zagłuszać te dźwięki radiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do samochodu są stosunkowo tanie. Dostępna gama zamienników. Pali mało i rzadko się psuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dobrze utrzymuje cenę . Jest drogawy w zakupie ale mimo iż ma swoje bolączki zawsze dowiezie do celu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik brzęczy puki się nie rozgrzeje. Tłoczki w zaciskach z tyłu rdzewieją i blokują klocek. Trzeba wymieniać zestawy naprawcze tłoczka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hałasujące łożyska w skrzyni. Trzeba wyjmować skrzynie i wkładać nowe łożyska a to już koszt powyżej 1000 zł czyli dość poważna usterka( można z tym jeździć ale z czasem chałas narasta i zagłusza radio.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Jazz II

Liczba wpisów: 28

Honda Jazz II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Jazz II