Inne
: Ergonomia, przestrzeń w środku. Z powodzeniem może zastąpić kombi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: przeciekający dach
4,0
Całokształt
Samochód jest przemyślany, dużo fajnych rozwiązań. Może z powodzeniem zastąpić kombi, pod warunkiem że nie będzie pokonywał długich tras - spalanie przy dużych prędkościach. Przeciekający dach - świadczący o braku japońskiej precyzji przy składaniu samochodu do kupy. dobrze że można to naprawić w kilka minut ale nie powinno być takich historii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jazza mam od 2 miesięcy. Dużą zaletą jest łańcuch rozrządu gdyż nie trzeba pamiętać o wymianie. Uważam że moc do gabarytów i właściwości jezdnych jest wystarczająca - tym samochodem raczej się nie pościgamy :) Silnik przyspiesza w każdym zakresie obrotów oczywiście jak to w Hondzie im wyżej tym lepiej. - 1 punkt za spalanie ale o tym dalej. Silnik do jazdy miejskiej ok w trasie przy większych prędkościach 120 < robi się głośno i spalanie przestaje być zadowalające.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie bez niespodzianek. Tu 5.
4,0
Układ jezdny
Samochód przechyla się na boki ale prowadzi się pewnie. Oczywiście nie jest to rajdówka i w zakrętach trzeba zdjąć nogę z gazu może to wynikać z konstrukcji samochodu jest stosunkowo wąski i wysoki.
Komfort
4,0
Widoczność
szerokie słupki z przodu nie ułatwiają zadania. Do tyłu jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko czytelne pod ręką, 5+ za możliwość przesuwania foteli przednich bez konieczności pochylania się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Jazza z klimą automatyczną, nic nie paruje, szybko się grzeje. niestety nie znam efektywności chłodzenia w lato bo używam samochodu od października.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód w środku jest bardzo duży. Uważam że rodzinie z dwójką dzieci wystarczy. W środku sprawia wrażenie dużego samochodu. Dużo miejsca do zapakowania się. Bagażnik dość duży. pod tylnymi fotelami miejsce na bagaże, płaska podłoga i składanie foteli tylnych do góry daje przestrzeń na rower. Możliwość przesuwania foteli przednich bez schylania się. Pod tym względem przemyślany samochód bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
5- za hałas przy od 120 km/h ale w sumie ten silnik to tylko 83KM i żeby jechał te 140km/h musi mieć 4500 obr. Moim zdaniem jest to samochód bardziej miejski niż na trasy. Gdyby to była limuzyna to pewnie by dostał 3.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestety 3. Czytałem opinie ludzi że palą im te Jazzy po 5 litrów, oczywiście tak będzie ale trzeba jeździć stosując ecodriving. Jeżeli z gazem nie będziemy się obchodzić delikatnie to spalanie rozczarowuje. Jadąc po autostradzie 140km/h samochód spala 8 litrów benzyny. Jadąc do 100km/h w 6 się zmieścimy. Jazda po mieście na odcinkach 8 km do pracy 8 z pracy spalanie 7,5 -8,5 w zależności jak się jeździ. samochód po regulacji zaworów i wymianie świec, filtrów a spalanie nie rozpieszcza. dużym plusem jest rozrząd na łańcuchu, na minus ręczna regulacja zaworów, 8 świec zapłonowych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie:
Przeciekający dach - drobiazg bo łatwo to naprawić
Naprawa rozrusznika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW
[l/100km]