Inne
: Usterka przewodu klimatyzacji (montowanej dodatkowo w Polsce przez Hondę)
Karoseria
: Przeciekające łączenie blach prawego tylnego błotnika i dachu
5,0
Całokształt
Ten samochód oceniam doskonale za całokształt. Na pierwszym miejscu niezawodność ponad 8 lat - 190tys.km i praktycznie bezawaryjnie! Pojemność bagażnika, rozwiązanie magic seats pojemność tego wydawałoby się niedużego auta jest rewelacyjna. Komfort przyzwoity, koszty utrzymania też. Namówiłem na to auto co najmniej czterech moich znajomych i są zadowoleni z wyboru. Myślę, że to najlepsza rekomendacja. Już ok 20tys.km zrobiłem na LPG- instalacja STAG4Plus sprawuje się świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze, miałem co prawda jedną usterkę, ale okazało się to jakaś seryjna usterka i Honda wymieniła mi bezpłatnie całą komorę silnika przy przebiegu niecałe 160tys km, auto miało wtedy 6,5 roku. Zatem jeżdżę na praktycznie nowym silniku od 30tys km. z czego niecałe 20tys na instalacji LPG, która sprawuje się świetnie (STAG 4Plus motowany przez GZW w Zbrosławicach) i bez problemu współpracuje z silnikiem mojego Jazza. Co prawda żeby poczuć moc trzeba silnik wkręcić na wyższe obroty tak powyżej 3tys obr. ale za to można nim jeździć też bardzo ekonomicznie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma z nią generalnie problemów biegi wskakują płynnie, precyzyjnie. Jedynie czasem bywa mały problem ze wstecznym, ale to znany mi powszechnie problem z innych samochodów, więc chyba norma. Wystarczy kawałek (20cm) przejechać na jedynce i problem znika. Nadmieniam, że to problem raczej rzadki, ale występuje.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi i choć to samochód raczej miejski zjechałem nim już pół Europy był testowany i na super autostradach i na bezdrożach, kamiennych drogach. Radzi sobie dobrze i przy 180km/h i jak na ten samochód to przyzwoicie zachowuje się w "terenie" - mam na myśli kamieniste drogi w Beskidzie Niskim gdzie często bywam. Przy 170 tys. km wymieniłem amortyzatory, ale to chyba norma przy naszych drogach. Te wymienione to Monroe - sprawują się póki co bardzo dobrze od 20tys.km.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest przykładowa wstecz i do przodu. Właściwie nic dodać nic ująć.
4,0
Ergonomia
Nie jest to auto super komfortowe jak chodzi o siedzenia, ale wszystko jest na poziomie dobrym. Ze znanych mi innych podobnej klasy samochodów w Jazzie mam najmniejsze problemy z moją dyskopatią lędźwiową. Genialne jest rozwiązanie z podnoszonymi siedziskami tylnych siedzeń! Pozostałe kwestie ergonomiczne - jak dla mnie wszystko funkcjonalnie i na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie nie należy do superekspresowych więc w zimie jak dla mnie działa trochę zbyt wolno. Mam ok 5 km do pracy więc raczej nie dojeżdżam w ciepełku. Wentylacja jest dobra, klima działa przyzwoicie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty tego auta to z przestrzenią jest po prostu doskonale nie należę do gigantów ale nawet moi bardzo wysocy znajomi nie mają problemów ze zmieszczeniem się zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Nad głową sporo miejsca, na kolana i nogi także.
3,0
Wyciszenie
Do najcichszych samochód ten nie należy to chyba największy jak dla mnie jego minus. Choć nie można mu zarzucić, że jest całkiem beznadziejnie. Od ok 120km/h zaczyna się spory hałas - choć dużo zależy od tego na jakich jadę oponach, ale powyżej 130km/h zaczyna się już bardzo duży hałas powietrza i silnika. Trudno rozmawiać z pasażerami siędzącymi na tylnych siedzeniach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest dość ekonomiczny ostatnio jeżdżę na gazie, więc zużycie na poziomie 7,5 do 9,5 litraLPG/100km. Trudno mi porównać miasto i trasę, bo praktycznie dużo jeżdżę naprzemiennie a na trasę prawie zawsze wyjeżdżam autostrada + drogi krajowe, więc na autostradzie jeżdżę szybko i średnia z trasy nie wychodzi najniższa. Jak jeździłem na benzynie to było to miasto: ok 7,5 litra. Trasa 6-6,5. Przeglądy i naprawy nie są najdroższe choć nie byłem zmuszony jak dotąd do jakichś poważniejszych napraw więc nie wiele o tym wiem. Co do przeglądów to nie mam porównania jak chodzi o ceny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mysle, że tu także najwyższa ocena. Hołduję zasadzie, że "co drogie to tanie". Kupiłem samochód, który jest na prawdę wart swojej ceny, myślę, że przy innych teroretycznie tańszych sporo bym już dopłacił do części w trakcie jego eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie samochód bezawaryjny po przejechanych 190tys km i 8,5 roku eksploatacji jedynym elementem, który musiałem naprawiać była klimatyzacja ale była to kwestia przewodu do kompresora więc nie była to kosztowna naprawa.(domontowywana w moim samochodzie w Polsce) Wszystkie oryginalne części bez zarzutu, bez usterek przez tyle km i lat! A samochód przeżył sporo i nie jeździł często w górach i w terenie o słabych i dziurawych drogach. Miałem raz problem z przeciekaniem wody na łączeniu blach - prawy tylny błotnik z dachem i gromadziła się ona w bagażniku - usterkę usunięto na gwarancji w serwisie Hondy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważną usterkę z silnikiem ale było to seryjne uszkodzenie tłoka i firma Honda zachowała się bardzo fair, wymieniła mi nieodpłatnie całą komorę silnika! Były 2 warunki:
-wszystkie przeglądy firmowe (robiłem nawet pogwarancji - zrwóciło się kilkukrotnie!)
-nieprzekroczone 160tys km.
Udało mi się spełnić obydwa (do 160tys brakowało mi... tylko 200km) zatem wielkie szczęście:-)
Wymieniłem przy 170tys.km amortyzatory. To koszt niemały, ale chyba jak na drogi po których jeździłem to chyba nic dziwnego więc ogólna ocena niezawodności jest bardzo wysoka.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW
[l/100km]