Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz II

horwathkm@vp.pl, 14 lat temu
Silnik 1.4 83KM 61kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogrom miejsca zachwyca, małe z zewnštrz, duże w œrodku. Œwietny silnik-elastyczny i bardzo ekonomiczny, dobre prowadzenie auta. Dobre seryjne audio, automatyczna klima oraz genialna wręcz możliwoœc aranżacji wnętrza.
5,0
Całokształt
Jest to na prawdę œwietne małe autko rodzinne, ma bardzo wiele plusów: przestronne wnętrze,bardzo niskš awaryjnoœc, duży bagażnik, dobrze się prowadzi, do tego jest doœc bogato wyposażone, ze œwietnym silnikiem elestycznym oraz ekonomicznym. Przed zakupem brałem pod uwagę również Renault Clio III 1.2 tce, Opla Meriwę 1.6 oraz Nissana Note 1.4,zasięgałem opinii w serwisach, siedziałem w tych autach niektórymi jeŸdziłem i powiem jedno swojego wyboru nie żałuję. Do Renault Clio 1.2 turbo zraziłem się spalaniem w mieœcie, mimo turbo słabszš od Jazza elastycznoœciš i małš liczbš miejsca w bagażniku oraz na tylnej kanapie, w Nissanie również spalanie wyższe i usterkowoœc większa, natomiast Meriwa okazała się zbyt mało elastyczna mimo większej pojemnoœci silnika(pewnie zasługa większej masy),na minus większe zużycia paliwa. Warto dodac, iż zarówno Meriwa jak i Note posiadajš trochę więcej miejsca w œrodku jednak sš dłuższe od Jazza i posiadajš więcej niż Honda minusów, plus dla Clio za miękkie materiały w kokpicie oraz œwietne kompromisowe zawieszenie ale minusów również więcej niż w Hondzie. Wracajšc do Jazza, warto dodac, że na rynek Polski były oferowane egzemp.wyprod.w Japonii(VIN JHMGB...), natomiast na rynek Niemiecki i tu uwaga tak to nie pomyłka z Chin(VIN LUCGE...),zaraz ktoœ powie że chińczyk to pewnie wielkie G... , myœlicie że Niemcy dali by sobie wcisnšc coœ gorszego jakoœciowo-nie sšdzę poza tym zasięgnšłem opinii o chińczykach w kilku serwisach, mam nawet znajomego w jednym z nich i wszyscy zgodnie twierdzš, że nie różniš się te modele w niczym, częœci tego modelu sš wyprodukowane w Japonii a jedynie składane w Chinach pod okiem japońskiego kierownictwa i japońskich norm jakoœciowych. Ja swoim Jazzem do tej pory pokonałem dystans 5 000 km i nic złego się nie dzieje, natomiast mój znajomy przejechał ponad 70 000 km również bez przygód. Honda posiada jednak również wady jak każde auto oto kilka z nich: - zbyt szerokie przednie słupki boczne utrudniajšce widocznoœc - Ÿle zestopniowana skrzynia biegów w zakresie jedynki i dwójki, reszta w porzšdku - duży problem z samodzielnš wymianš żarówek w reflektorach - szybko niszczejšce się poliwęglanowe reflektory od ptasich odchodów, szybko się też rysujš - brak wskaŸnika poziomu cieczy chłodzšcej ,sš tylko diody - brak osiowej regulacji kierownicy (kierownica Reg.tylko góra-dół) - trochę słabe hamulce (przy standardowych-seryjnych doœc wšskich oponach) - zbyt mały zakres pracy wycieraczek ( w nowym modelu już jest lepiej ) - plastiki na desce rozdz. mogłyby być miększe, szkoda że nie jest ona wykonana z takiego materiału jak kierownica. Mimo wszystko plusów zdecydowanie więcej niż minusów i zdecydowanie warto rozważyc zakup Hondy Jazz, bowiem Honda tym modelem udowodniła że MAŁE może by WIELKIE, mam nadzieje że moje spostrzeżenia okażš się komuœ pomocne i pomogš przyczynic się do zakupu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Teraz parę słów o silniku. Jest on w technice oœmio-zaworowej ale moim zdaniem to nie wada lecz zaleta gdyż wiadomo iż silniki 8V lepiej biorš "z dołu" niżej położony max.moment obrotowy no i w co nie każdy uwierzy sš bardziej elastyczne oto dowód: starszy i jednoczeœnie słabszy 83-konny Jazz lepiej się zbiera w zakresie prędkoœci 60-100km/h na IV biegu w 11,4s. od nowego 100-konnego VTECa 60-100km/h na IV biegu w 12,7s. oraz na V biegu: starszy model od 80-120km/h w 16,8s. nowy model w 18.8s. Tak więc w elastycznoœci widac przewage 8V nad 16V przy podobnej masie żeby było jasne, niestety od 0-100km/h przewage ma nowszy model bo robi to w 11,4s. a starszy w 12,9s.(jeœli wierzyc swojemu prędkoœciomierzowi to mój Jazz setkę osišgnš w 12,0 s.). Ale powiem szczerze, że dla mnie ważniejsza jest elastycznoœc silnika która jest częœciej wykorzystywana w warunkach drogowych (codziennych) w trasie niż sprint spod œwiateł. Prawie 20 koni więcej od starszego brata a elastycznoœc gorsza, tutaj mnie nowa Honda trochę rozczarowała. Warto dodac, iż silnik 8V i-dsi 83 km posiada zapłon sekwencyjny (8 œwiec zapłonowych), który to miał w zamiarze konstruktorów osišgnšc jak najniższe spalanie i ten cel moim zdaniem osišgnięto. Szkoda że Honda nie rozwijała dalej tego silnika może powodem tego były normy emisji spalin a może ciężko było osišgnšc większš moc z tego silnika(można było pokusic się o małe turbo), nie mniej uważam , że jest to œwietny silnik!, który konkurentów pozostawia w tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety skrzynia biegów chociaż bardzo precyzyjna i posiada fajne krótkie skoki lewarka to jest trochę Ÿle zestopniowana w zakresie 1 i 2. Efekt jest taki, że jeœli chcemy żwawo włšczyc się np. z ul.podporzšdkowanej to należy jedynkę pocišgnšc gdzieœ do min.4500 obr./min i szybko włšczyc dwójkę w przeciwnym razie silnik na dwójce strasznie muli i wolno przyspiesza, reszta biegów œwietnie zestopniowana. Silnik pracuje cicho do 2800 obr./min gdzie osišga swój max.moment obrotowy, natomiast pracuje równo w całym zakresie obrotów, dobrze się wkręca na wyższe obroty, chcšc jechac żwawo trzeba utrzymywac wysokie obroty( powyżej 3500 obr./min silnik się budzi do pracy) to Honda lubi, max. Do 5700obr./min. Niestety jak w każdym aucie odbija się to na spalaniu no i hałasie.
4,0
Układ jezdny
Jeœli chodzi o zawieszenie to jest ono zestrojone Doœc sztywno, ale mi osobiœcie taka charakterystyka odpowiada, pamiętajmy że jest to autko stosunkowo wšskie i wysokie więc aby było bezpieczniej musi być sztywniej. Nie jest ono przesadnie sztywne-zębów nie wybija raczej sprężyste i dobrze się zachowuje w ciasnych i szybkich zakrętach. Na dużych nierównoœciach bardzo rzadko dobija tylne zawieszenie z belkš skrętnš, przy czym na kostce trochę je słychac ale to już może bardziej zasługa opon o niższym profilu, które posiadam w rozmiarze 195/50/15 Continental Premium Contact 2-naprawdę œwietne opny, ABS załšcza się dużo póŸniej oraz rzadziej, załóżcie takie a zobaczycie jak pięknie wasza honda będzie się kleic w szybko pokonywanych zakrętach i nagłych zmianach pasa ruchu. Robi się z Niej wtedy MAŁY DZIKUS! Parę słów o układzie kierowniczym, mimo iż jest ono elektryczne EPS działa doœc dobrze (nie mylic z ESP-kontrola trakcji a Hondzie nazywa się to VSA). Wielu nieuczciwych sprzedawców wciska kit klientom, że niby Jazz posiada ESP a tak naprawdę jest to EPS czyli El. WSP. Kier. Najłatwiej odkryc oszustwo patrzšc czy po lewej stronie od zegarów jest długi prostokštny przycisk z adnotacjš VSA OFF , rzadko udaje się znaleœc takie auto ale warto poszukac, sam polowałem na takie jednak nie udało mi się znaleœc w dobrym stanie technicznym. Na rynek polski wersje z VSA nie były oferowane a szkoda.
Komfort
3,0
Widoczność
Parę słow o widocznoœci-do przodu dobra chociaż nie widac końca maski(parkowanie przodem), niestety wadš sš zbyt szerokie utudniajšce widocznoœc w zakrętach słupki boczne, trochę ratujš sytuację trójkštne okienka jednak tylko trochę( w nowym Jazzie pod tym względem jest już lepiej ).Widocznoœc do tyłu nienajlepsza z powodu grubych tylnych słupków jak również ogromnych zagłówków(oprócz œrodkowego)które można jednak zdemontowac jadšc np. we 2 osoby(i znów w nowym Jazzie jest pod tym względem lepiej). W lusterkach widocznoœc bardzo dobra (podgrzewanie działa sprawnie).
5,0
Ergonomia
ergonomia na najwyższym poziomie, wszystkie przełšczniki w odpowiednim miejscu, wszystko takie intuicyjne i proste, na poczštku przerażały mnie te duże wręcz ogromne klawisze i pokrętło radia ale teraz wiem że to krok w dobrym kierunku, dwukolorowa deska rozdzielcza(jasnego grafitu nienabłyszczac-ma byc matowy żeby nie odbijał œwiatła) zrobiona z doœc twardego plastiku jednak jest on dobrej jakoœci i dobrze spasowany, kierownica zrobina z miękkiej gumy dobrze leży w dłoniach-nie wyœlizguje się(trójramienna-srebrno-szara zrobiona z bardzo dobrej jakoœci materiałów), zegary przepiękne umieszczone w 3 tubach-œwietnie podœwietlone i widoczne zarówno za dnia jak i w nocy, to samo odnoœnie wyœwietlacza radia oraz panelu automatycznej klimy, szkoda tylko że producent zrezygnował ze wskaŸnika temp.cieczy chłodzšcej na pocieche jest kontrolka-zielona sygnalizujšca niedogrzanie silnika i czerwona informujšca o przegrzaniu. Warto dodac, że radio z CD odtwarza pliki mp3 i ma co ważne łatwe sterowanie z koła pięknej (po liftingu)kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka słów o wentylacji, mój model po liftingu posiada klimatyzację w pełni automatycznš-działa wyœmienicie, ogrzewanie również wydajne-w zimie szybko robi się goršco, natomiast jest czasem problem z odparowniem tylnych bocznych szyb zwłaszcza przy dużej wilgotnoœci powietrza np. podczas deszczu ale tragedii nie ma w poprzednich autach też miałem z tym problem pomaga włšczenie klimy lub preparaty(antyfogi). Podgrzewane lusterka szybko roztapiajš lód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kilka słów o wnętrzu, w skrócie-małe z zewnštrz duże w œrodku, przestronnoœciš, możliwoœciami aranżacji wnętrza bije wiele aut segmentu B a nawet C na głowę oto przykład Ford Focus powierzchnia całkowita 1247 litrów pojemnoœci, bag. poj.350 dla porównania Honda Jazz 1323l., bag.380l, VW golf V - 1305l, bag.350, Cliio kombi 1277l.,bag.439, clio 5d 1083l. bag.288l. Na tylnej kanapie w mojej Hondzie jest na prawdę jak na takš długoœc auta(3845mm)ogrom miejsca(można wręcz porównac z segmentem "D"), powiem tak mam 183cm wzrostu i jeœli zasišdę za fotelem kierowcy nie zmieniajšc pozycji fotela kierowcy to mam jeszcze kilka cm zapasu przed wbiciem kolan w oparcia a to już prawdziwa rzadkoœc w tym segmencie aut, mało tego jest również sporo miejsca na głowami zarówno z przodu jak i z tyłu auta(gdybyb tak jeszcze z 5cm więcej w szerokoœci wnętrza-byłoby celujšco) , siedziska kanapy można podnieœc do góry i zablokowac tworzšc w ten sposób dodatkowš przestrzeń np do przewozu wysokiego kwiata w donicy lub niedużej lodówki,przy czym regulujšc iloœc przestrzeni pomiędzy przednimi fotelami a tylnš kanapš możemy skorzystac z genialnego przesówania siedzenia kierowcy bšdŸ pasażera za pomocš dzwigni przednich foteli(lewa strona góry oparcia kier.regul.przód-tył, nie trzeba nawet zagłówków œcišgac) będšc z tyłu auta-przydatny gadżet. Jeœli położymy oparcia tylnej kanapy otrzymujemy idealnie płaskš powierzchnię(rzadkie w tej klasie) a robimy to z wielkš wręcz dziecinnš łatwoœciš jednš dłoniš-duży plus dla Hondy. Na fotelach siedzi się bardzo wygodnie i majš one niezłe podparcie boczne, jadšc nad morze 480km z 2 tylko postojami nie odczuwałem żadnego zmęczenia pleców, fotel kierowcy ma możliwoœc regul.wys.szkoda tylko że kierownica da się regulowac tylko w jednej płaszczyŸnie (góra dół-brak osiowej reg. w nowym modelu Jazza już jest).Bagażnik ustawny bardzo duży jak na segment klasy "B" zawstydza konkurentów nawet z segmentu "C". Jazza z powodzeniem można nazwac małym autem rodzinnym.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza-otóż zdziwiłem się bardzo bo wiele czytałem opinii o sporym hałasie uważam że były przesadzone owszem powyżej 130 robi się głoœno ale myœlę że bardziej za sprawš oporów powietrza okalajšcych kabinę niż za sprawš samego silnika i tu niespodzianka otóż starszy Jazz jest cichszy od nowego oto dowód przy prędkoœci 100km/h w starszym modelu jest 67DB a w nowym 1.4 VTEC 69DB. Pod tym względem również Honda wyprzedza swoich konkurentów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Parę słów o spalaniu otóż przeprowadziłem pewien test jakoœci naszego krajowego paliwa i powiem tak tankujcie tylko dobrej jakoœci paliwo!!!, może byc ono droższe ale w spalaniu i tak się zwróci, ja tankuję verwę 98 na tym paliwie œrednie spalanie w mieœcie (Wrocław) wyniosło 6,4 , trasa œrednio 5,5 max. w największych korkach z klimš max.8,3l. natomiast w przypadku zwykłego paliwa œrednio w mieœcie 7,7, trasa 6,1 pomiaru dokonałem w podobnych warunkach atmosferycznych i panujacych na drodze. Najlepszy wynik osišgnšłem w trasie powyżej 200km dł.z trzema osobami na pokładzie plus bagaż-rezultat 4,8 l.na 100km(przypuszczam że gdybym jechał sam spaliłbym ok. 4.5 l.) warunek taki iż nie przekroczyłem 90km/h oraz delikatnie obchodziłem się z gazem (2300 obr./min zmiana biegu), hamowanie silnikiem itp.
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda Jazz jest droga w zakupie nawet jako używana ale zdecydowanie warta swej ceny!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 5000km wszystko ok, ale to za mało km by się wiarygodnie wypowiedziec, nie dopuszczam myœli że moja Honda mnie zawiedzie. Hondy Jazz sš drogie w zakupie ale warte tych pieniędzy ponieważ to autko słynie z niezawodnoœci(popatrzcie na rankingi usterkowoœci aut segmentu B do lat 7-Jazz jest w czołówce!!!) Jest pewna wada, która dotyczy reflektorów ale o tym za chwile. Powiem jeszcze coœ dobrego i złego o œwiatłach mijania-œwiecš w nocy bardzo dobrze i co ważne posiadajš żarówki H4 które rzadziej ulegajš przepaleniu niż H7, cóż jednak z tego jeœli nam się już w końcu jakaœ przepali będzie duży problem z samodzielnš wymianš, kto już to robił ten wie, że bez œcišgnięcia koła i nadkola się nie obejdzie a i tak będzie trudno sięgnšc do żarówki. Myœlę że było to œwiadome zagranie producenta aby jego serwisy mogły na tym zarabiac. Jest jednak i na to sposób, otóż warto wyposażyc swoje auto w œwiatła do jazdy dziennej LED tak jak ja to uczyniłem, rzadziej będziemy zmieniac żarówki na nowe a i alternator troche odpocznie, ponoc zmiejsza się też nieznacznie zużycie paliwa (ok. 0,2l/100km) ale mnie nie o to najbardziej chodziło(skomplikowana wymiana), plusem jest też fakt , iż nie musimy pamiętac o włšczeniu œwiateł mijania za dnia gdyż posiadajš one(nie wszystkie) automatyczny włšcznik, po odpaleniu silnika same się włšczajš a gdy zmienimy przełšcznikiem na mijania dzienne same gasnš. Trzeba jednak zadbac o homologację, na kloszu musi by napis RL…i E… ,warto wspomniec o czym nie wszyscy wiedzš, iż tylne œwiatła pozycyjne nie sš obowišzkowe przy stosowaniu dziennych. Miałem kilka m-cy temu parę przygód z tymi œwiatłami, mianowicie często łapała mnie policja ponieważ była to nowoœc na rynku sprawdzali homologację ale nigdy mandatu nie dostałem(homologację posiadam), musiałem natomiast bardzo mocno tłumaczyc dlaczego nie mam zapalonych œwiateł z tyłu, aż dziw bierze że nasza drogówka nie zna obecnych przepisów(przecież w drogówce posiadajš skody czy VW z z fabrycznymi œwiatłami dziennymi-tył się nie œwieci), teraz już jest z tym lepiej bo więcej ludzi jeŸdzi na dziennych i już nie łapiš tak często do kontroli, za to czasem denerwuje mnie bardzo, jak ktoœ jedzie za mnš i miga długimi żebym zapalił œwiatła ale może to też z czasem minie jak się już przyzwyczajš. Od przyszłego roku (02.2011) wszystkie nowo wyprodukowane auta będš musiały owe œwiatła posiadac. Polecam te z 5 diodami-œwiecš naprawdę mocno i nawet w słoneczne dni sš lepiej widzialne niż mijania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,6
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz II