Zwinne auto, o bardzo małym promieniu skrętu. Doskonałe w mieście i nie tylko. Bardzo praktyczne - wyjątkowo łatwe i proste rozkładanie wszystkich siedzeń, połaczone w odpowiednio dużą ładownością (300 kg). Wszelkie Roomstery to nieporozumienie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na taką pojemność (1,25l) bardzo dobrze. Pewnym minusem jest charakterystyka silnika, który nie istnieje do 2000 obr./min., dlatego należy brać poprawkę przy nagłym, szybkim ruszeniu.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Krótki lewarek nadaje "szczyptę" sportowego charakteru.
4,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo sztywne. Ma się wrażenie jakby było bardzo ciasno skręcone. Na wyboistych drogach możemy poczuć się jak na taborecie, jednak mam wrażenie, że takie ustawienie zawieszenia jest niezbędne przy tej wysokości auta.
Wysokiej jakości opony YOKOHAMA!
Komfort
4,0
Widoczność
Tył auta jest lekko zwężony (szczególnie góra), co nie zapewnia idealnej widoczności.
Do przodu - należy się przyzwyczaić do zachodzących słupków.
5,0
Ergonomia
Przełącznik ubogiego "komputera" (licznik, dystans, średnie spalania) jest umieszczony bardzo niewygodnie. Jesli chodzi o półkę nad nogami kierowcy i pasażera, wydaje się niebezpieczna (dla nóg) w przypadku czołowego uderzenia. Podobno Honda planowała do zmienić. W CITY nie zastosowano jej.
Pozostałe elementy perfekcyjnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyny "poważny" minus tego auto to wyjątkowe szybkie zaparowywanie przedniej szyby. Oczywiście można to łatwo sunąć przy pomocy klimatyzacji, ale niezdrowo włączać często klimatyzację zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurencja może się tylko uczyć.
Podróż w trzy osoby do Hiszpanii z pełnym bagażem, bez problemów.
Jednak przy tak pojemnym bagażniku powinno być w wyposażeniu pełnowymiarowe koło zapasowe.
4,0
Wyciszenie
Przy tak dużej przestrzeni nad głowami pasażerów trudno wymagać ideału. Powyżej 120 km/h należy liczyć się z lekkim hałasem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie doskonałe średnio 5,5 l prze jeździe na krótkich odcinkach (10km). Na trasie powyżej 130 km/h z klimatyzacją może sięgnąć 6l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stylistyka i wykończenie wnętrza na bardzo wysokim poziomie w wersji z oryginalnym radiem.
Minusami są:
- brak wielu prostych informacji w komputerze,
- brak pełnowymiarowego koła zapasowego (w tej cienie),
- bardzo szybkie zaparowywanie przedniej szyby.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, tylko jechać!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tej marce jest to niestosowane pytanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 78KM 57kW
[l/100km]